Premiera olbrzymiego moda do Gothica 2 w polskiej wersji językowej. Jest świetnie oceniany przez społeczność fanów

Premiera olbrzymiego moda do Gothica 2 w polskiej wersji językowej. Jest świetnie oceniany przez społeczność fanów
Szymon "Simon_Said" Szkucik
Grupa Sefaris przetłumaczyła modyfikację typu total conversion Bractwo – Droga Śniącego wystarczającą na około 40 godzin rozgrywki.

Ostatnio rozmawialiśmy o powstającym projekcie Revisioned, a teraz przedstawiamy wam projekt, który właśnie zaliczył premierę w polskiej wersji. Modyfikacja dzieje się na dwa lata przed wydarzeniami z pierwszego Gothica, choć jak szybko się okazuje nie wszystko jest zgodne ze znanym kanonem. W Bractwie, gdzie rozgrywa się znaczna część gry, nie spotkamy Y’Beriona, Cor Kaloma czy Cor Angara. Teraz wielkim przywódcą obozu jest niejaki Y’Fishor, a jego prawą ręką Cor Cruchot.

Gothic II: Noc Kruka, mod. Bractwo - Droga Śniącego

A jest to spowodowane tym, że mod tak naprawdę adaptuje forumowego erpega o nazwie Bruderschaft des Schläfers (pol. Bractwo Śniącego) i tym samym opowiada historię wymyśloną przez forumowiczów World of Gothic. 

Sama kolonia dzięki temu jest mocno przebudowana. Można napotkać nowe budynki już w Bractwie, gdzie świątynia Y’Beriona… przepraszam, Y’Fishora jest znacznie większa, pojawiają się dodatkowe magazyny i inne budynki. Ponadto roślinność jest znacznie bardziej bujna względem oryginału. W modzie spotkacie również nowe potwory.

Gothic II: Noc Kruka, mod. Bractwo - Droga Śniącego

Historia głównego bohatera to z kolei opowieść o rozbitku, który w swoim nieszczęściu wylądował na brzegu kolonii karnej i decyduje się na dołączenie do Bractwa Śniącego. Co ciekawe, gra daje nam nawet do dyspozycji prosty kreator postaci, pozwalając dobrać kolor skóry bohaterowi.

Z opisu twórców można się też dowiedzieć, że nie kierujemy typowym wybrańcem, a raczej razem z naszymi braćmi z obozu realizujemy wspólną misję. Do tego poboczne postaci mają mieć rozbudowaną osobowość i interesującą przeszłość. A z nowinek technicznych wynika, że autor znacznie rozbudował animacje śmierci w oparciu o typ obrażeń i rodzaj broni.

{„alt” => „”, „caption” => „”, „imageUrls” => [„/wp-content/uploads/2025/07/11/9a540ed6-283d-4acf-8a3e-504caa4a89e7.jpeg”, „/wp-content/uploads/2025/07/11/5676fc8b-1cc4-41d5-a7ba-edb4bdfa08cd.jpeg”, „/wp-content/uploads/2025/07/11/f3e0ba93-499c-4e35-89c4-02ec0d02d070.jpeg”, „/wp-content/uploads/2025/07/11/197da466-c016-44c8-8675-eb858a26347b.jpeg”, „/wp-content/uploads/2025/07/11/c5ef1352-05bd-4aba-a517-d6f98d42263f.jpeg”, „/wp-content/uploads/2025/07/11/07f4792a-5ec8-4736-bf5f-f04bd5cfcbd4.jpeg”, „/wp-content/uploads/2025/07/11/c7f4e223-a1ac-4642-8d48-4796d3634e6f.jpeg”, „/wp-content/uploads/2025/07/11/9e8b64a6-2563-4d5d-81c3-9db3aad7248d.jpeg”], „isStretched” => false}

Sefaris przygotowało na swojej stronie kilka alternatywnych metod pobrania moda, w tym jest też opcja skorzystania z Warsztatu Steam.

2 odpowiedzi do “Premiera olbrzymiego moda do Gothica 2 w polskiej wersji językowej. Jest świetnie oceniany przez społeczność fanów”

  1. Dobrych modów do Gothica nigdy nie za wiele.

  2. LOL
    Pierwsze słyszę o tym modzie. Pewnie wypróbuje za jakiś czas, dzięki za napisanie o nim bo bym pewnie nawet nie wiedział, że coś takiego powstało :p

Dodaj komentarz