Przyznano prestiżowe nagrody dla świata kultury. Tym razem bez sukcesu gier wideo

Od 30 lat redakcja magazynu Polityka nagradza Paszportami najważniejszych twórców kultury w Polsce. Na ten moment nagrody rozdawane są w kategoriach: Film, Teatr, Literatura, Sztuki wizualne, Muzyka poważna, Muzyka popularna, Kreatorzy Kultury oraz Kultura cyfrowa. Ta ostatnia dołączyła w 2016 roku i nominowani są tam liczni twórcy gier. CD-Action ma przyjemność od dawna uczestniczyć w tej imprezie, a kandydatury zgłaszają dwie osoby z naszej redakcji – Iza „ 9kier” Pogiernicka oraz niżej podpisany, czyli Barnaba „ b-side” Siegel.

Z przedstawicieli gamedevu Paszporty zgarnęli do tej pory kolejno: Michał Staniszewski (za Bound), przedstawiciele Bloober Team (za Observera), Polyslash (za We. The Revolution) i Different Tales (za Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest) oraz Tomasz Konrad Ostafin (za Papeturę).
W 2022 w kategorii Kultura cyfrowa nominowano Marcina Kryszpina i Grzegorza Szczygła z Flying Wild Hog za Trek to Yomi (tu możesz przeczytać naszą recenzję), Mateusza Skutnika za grę Slice of Sea (recenzja w CD-Action 1/2022), a także Anna i Jakub Górniccy za multimedialny projekt Outriders. Paszport Polityki 2022 dostali Górniccy za „umiejętne połączenie tradycyjnego dziennikarstwa wysokiej próby z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi cyfrowych mediów, by w oryginalny sposób opowiadać o dramatycznych wydarzeniach, jak wojna w Ukrainie”.
Gratulujemy serdecznie tak zwycięzcom, jak i nominowanym. A poniżej pełna lista zgłoszonych twórców:
Jakub Cisło, Paweł Janicki (WRO), The Kissinger Twins, Piotr Krajewski, Violetta Kutlubasis-Krajewska (WRO), Paweł i Wojciech Lekki (Exor Studios), Kasia Molga (Studio Molga Ltd), Agata Nawrot i Sebastian Krzyszkowiak (Holy Pangolin), Mateusz Pawłowski, Jakub Tomczak i Szymon Żak („Kroniki Myrtany: Archolos”), Krzysztof Pijarski (Laboratorium Narracji Wizualnych – vnLab/ Łódzka Szkoła Filmowa), Michał Stalewski i Natalia Stalewska (Evil Indie Games), Łukasz i Kamila Spierewka (Afterburn), Maciej Szcześnik, Ewa Szczepanowska (Warszawska Szkoła Filmowa), Tate Multimedia (Dawid Marcinkowski i Katarzyna Kifert), Techland, Paweł Wilk (Ice Code Games), Michał „Kiero” Woźniak (Madwizards).
Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “Przyznano prestiżowe nagrody dla świata kultury. Tym razem bez sukcesu gier wideo”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jeżeli ,,wielka kultura i sztuka” nie dostrzega gier to znaczy, że jest dobrze. Już niedługo AI zastąpi grafików koncepcyjnych i aktorów głosowych to ponownie bardzo dobra wiadomość.
„A na co komu sztuka? Da się tym najeść? Nie. Da się tym upić? Też nie. No więc na co to komu?”