rek

Przyznano prestiżowe nagrody dla świata kultury. Tym razem bez sukcesu gier wideo

Przyznano prestiżowe nagrody dla świata kultury. Tym razem bez sukcesu gier wideo
Jubileuszowa 30. gala Paszportów Polityki 2022 za nami. Nagrody przyznano w ośmiu kategoriach, w tym Kultura cyfrowa, do której zaliczają się także rodzime gry.

Od 30 lat redakcja magazynu Polityka nagradza Paszportami najważniejszych twórców kultury w Polsce. Na ten moment nagrody rozdawane są w kategoriach: Film, Teatr, Literatura, Sztuki wizualne, Muzyka poważna, Muzyka popularna, Kreatorzy Kultury oraz Kultura cyfrowa. Ta ostatnia dołączyła w 2016 roku i nominowani są tam liczni twórcy gier. CD-Action ma przyjemność od dawna uczestniczyć w tej imprezie, a kandydatury zgłaszają dwie osoby z naszej redakcji – Iza „ 9kier” Pogiernicka oraz niżej podpisany, czyli Barnaba „ b-side” Siegel.

Gala Paszportów Polityki 2022

Z przedstawicieli gamedevu Paszporty zgarnęli do tej pory kolejno: Michał Staniszewski (za Bound), przedstawiciele Bloober Team (za Observera), Polyslash (za We. The Revolution) i Different Tales (za Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest) oraz Tomasz Konrad Ostafin (za Papeturę).

W 2022 w kategorii Kultura cyfrowa nominowano Marcina Kryszpina i Grzegorza Szczygła z Flying Wild Hog za Trek to Yomi (tu możesz przeczytać naszą recenzję), Mateusza Skutnika za grę Slice of Sea (recenzja w CD-Action 1/2022), a także Anna i Jakub Górniccy za multimedialny projekt Outriders. Paszport Polityki 2022 dostali Górniccy za „umiejętne połączenie tradycyjnego dziennikarstwa wysokiej próby z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi cyfrowych mediów, by w oryginalny sposób opowiadać o dramatycznych wydarzeniach, jak wojna w Ukrainie”. 

https://twitter.com/Polityka_pl/status/1615438998360686592

Gratulujemy serdecznie tak zwycięzcom, jak i nominowanym. A poniżej pełna lista zgłoszonych twórców:

Jakub Cisło, Paweł Janicki (WRO), The Kissinger Twins, Piotr Krajewski, Violetta Kutlubasis-Krajewska (WRO), Paweł i Wojciech Lekki (Exor Studios), Kasia Molga (Studio Molga Ltd), Agata Nawrot i Sebastian Krzyszkowiak (Holy Pangolin), Mateusz Pawłowski, Jakub Tomczak i Szymon Żak („Kroniki Myrtany: Archolos”), Krzysztof Pijarski (Laboratorium Narracji Wizualnych – vnLab/ Łódzka Szkoła Filmowa), Michał Stalewski i Natalia Stalewska (Evil Indie Games), Łukasz i Kamila Spierewka (Afterburn), Maciej Szcześnik, Ewa Szczepanowska (Warszawska Szkoła Filmowa), Tate Multimedia (Dawid Marcinkowski i Katarzyna Kifert), Techland, Paweł Wilk (Ice Code Games), Michał „Kiero” Woźniak (Madwizards).

2 odpowiedzi do “Przyznano prestiżowe nagrody dla świata kultury. Tym razem bez sukcesu gier wideo”

  1. Jeżeli ,,wielka kultura i sztuka” nie dostrzega gier to znaczy, że jest dobrze. Już niedługo AI zastąpi grafików koncepcyjnych i aktorów głosowych to ponownie bardzo dobra wiadomość.

    • „A na co komu sztuka? Da się tym najeść? Nie. Da się tym upić? Też nie. No więc na co to komu?”

Dodaj komentarz