PUBG: Reżyser gry opowiedział o istotności dbania o społeczność
Podczas tegorocznego Gamescomu Taehyun Kim wspomniał w rozmowie z dziennikarzami IGN, jak ważna jest dla niego odpowiednia komunikacja z graczami.
Taehyun Kim, reżyser PUBG, w niedawnym wywiadzie z IGN podkreślił rolę dbania o społeczność fanów. Redakcja miała okazję porozmawiać z twórcą hitowego battle royale’a na tegorocznym Gamescomie, do którego developer udał się m.in. dlatego, by móc na żywo porozmawiać z graczami.
Kluczową rzeczą, której nauczyłem się przez ostatnie siedem lat, jest to, jak ważni są fani. Nasza gra była wspierana na całym świecie, grało w nią wiele krajów i wielu ludzi. Dlatego wciąż szukamy sposobów, by zadowolić różnorodne kraje i różnorodnych fanów.
Kim opowiedział przy okazji o drodze, jaką musiał przebyć, aby przełamać się i zacząć rozmawiać z graczami, którzy nie posługują się jego ojczystym językiem koreańskim. Przyznał też, że początkowo bał się, iż podczas transmisji na żywo popełni jakiś błąd lub zostanie błędnie zrozumiany.
Jestem Koreańczykiem i lepiej czuję się, mówiąc po koreańsku, dlatego rozmawiam z koreańskimi użytkownikami za pomocą transmisji na żywo. Ale to było w pewnym sensie moje przygotowanie do skuteczniejszej komunikacji z zachodnimi i anglojęzycznymi graczami. Obecnie patrzymy w przyszłość i szukamy różnych sposobów skuteczniejszej komunikacji z naszymi użytkownikami na całym świecie. Zatem zaczynając od targów Gamescom, będziemy kontynuować wysiłki, aby lepiej docierać do naszych fanów.
Niewątpliwie spotkanie się ze swoją społecznością na żywo, a nie tylko za pośrednictwem streama, było bardzo miłym gestem ze strony Kima. Reżyserowi ewidentnie zależy na tym, by skrócić dystans do graczy i dzięki temu otrzymywać od nich jak najbardziej wartościowy feedback.
Dla nas feedback społeczności jest bardzo ważny, tylko że otrzymujemy mnóstwo opinii od dużej liczby krajów i od wielu typów użytkowników. Czasami są one bardzo różne, nawet w przypadku tylko jednej funkcji. Dlatego uważamy, że ważne jest, abyśmy uwzględnili opinie, które są bardziej istotne dla naszej gry. Musimy także ustalić punkt odniesienia, zgodnie z którym proces uwzględniania nie powinien podważać naszej podstawowej rozgrywki.
Ogółem Kim podkreślił w wywiadzie, że jest bardzo otwarty na poznawanie społeczności graczy i to też uważa za kluczowy element w kontekście rozwijania gry. Oprócz tego reżyser przekazał również, że studio ma ambitne plany co do swojej produkcji i ma tu na myśli przede wszystkim nieogłoszone jeszcze projekty.
Czytaj dalej
Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.