Questpass: Testujemy nową formę reklamy w naszym serwisie
Questvertising to alternatywne podejście do reklamy, na które wkrótce będziecie mogli natrafić na stronie cdaction.pl.
Drodzy Czytelnicy,
pragniemy was uprzedzić, że właśnie testujemy nową formę reklamy w naszym serwisie. Questvertising to rodzaj działań reklamowych opartych na stawianiu przed odbiorcą prostych zadań (questów). Wykonanie pożądanej akcji wymaga zwykle zapoznania się z komunikatem reklamowym, co jest głównym celem questvertisingu. Raz na jakiś czas będziecie mogli napotkać takie komunikaty przy dłuższych artykułach na naszej stronie.

W praktyce questvertising przyjmuje zwykle formę questpassów, czyli reklam z pytaniem dotyczącym treści reklamy. Wskazanie prawidłowej odpowiedzi potwierdza, że użytkownik zapoznał się z reklamą ze zrozumieniem. Dopiero wtedy odsłaniana jest dalsza część artykułu.
Questpassy działają podobnie jak captcha: odsiewają boty i eliminują nadużycia z kampanii reklamowych. Co jest kluczowe dla CD-Action jako wydawcy: zarabiamy wprost za ciekawe artykuły, które chcecie czytać. Żeby czytać dalej, odpowiadacie na pytanie dotyczące wyświetlonej reklamy, co będzie dla nas kolejnym sposobem na pozyskanie funduszy na dalszy rozwój serwisu. A na tym przecież zależy nam wszystkim :)
Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musimy zamykać dłuższych treści za paywallem, ale jeśli questpassy okażą się dla was zbyt natarczywe, rozważymy wprowadzenie drobnej opłaty za możliwość uniknięcia takich reklam. Ponadto każde poprawne rozwiązanie questpassa generuje 1 grosz, który zostanie przeznaczony na cele charytywne.
Więcej na temat questpassów przeczytacie TUTAJ.