19.03.2024, 15:30Lektura na 2 minuty

Rainbow Six Siege z rekordem popularności po 8 latach od premiery

Rainbow Six Siege mimo wielu lat na karku wciąż cieszy się sporym zainteresowaniem wśród graczy.

Rainbow Six Siege zadebiutowało ponad 8 lat temu i najwyraźniej wciąż potrafi przyciągać do siebie starszych i nowszych graczy. W niedzielę pobiło własny rekord, jeśli chodzi o liczbę grających jednocześnie na Steamie. Wtedy to w szczytowym momencie grało dokładnie 201 933 graczy (via SteamDB). Tytuł zdobył podobną liczbę graczy ostatni raz w marcu 2021 roku, kiedy to wspólnie bawiło się maksymalnie 201 503 osób.

Obie te sytuacje łączy darmowy weekend, który naturalnie przyciąga większą liczbę zainteresowanych. To swoją drogą może być jedna z przyczyn pobicia dotychczasowego rekordu – Ubisoft co rusz udostępnia Rainbow Six Siege za darmo, nawet na cały tydzień. Dodatkowo firma regularnie obniża cenę gry, przykładowo: w ramach obecnej wiosennej wyprzedaży na Steamie wynosi zaledwie 16 zł.

Rainbow Six Siege
Od poprzedniego rekordu liczba osób grających jednocześnie wynosiła maksymalnie 90-100 tysięcy. W tym roku zaś zauważalny jest wysoki wzrost graczy (źródło: SteamDB).

Gracze Rainbow Six Siege, podobnie jak w innych sieciowych produkcjach, wracają do gry również wraz z większymi nowościami i aktualizacjami. Ostatnio był to chociażby patch z Operacją Deadly Omen, która wprowadza nas w pierwszy sezon dziewiątego roku. Wraz z dużą marcową aktualizacją oprócz nowego operatora wprowadzono narzędzia do przeciwdziałania oszustom, zmiany w celownikach i tarczach, a także usprawnienia zarządzania ekwipunkiem. Tym samym twórcy podtrzymują ciekawość poprzez nowości oraz zmiany w kluczowych systemach gry.

Nie dziwią nas zatem słowa dyrektora kreatywnego Ubisoftu o tym, że firma nie zamierza na razie tworzyć sequela Rainbow Six Siege. Oprócz karkołomnego przeniesienia wszystkiego na nowy silnik, trzeba byłoby liczyć się z odpływem tej części graczy, dla których obecne wymagania sprzętowe są na graniczne. Jest to tym bardziej problematyczne, jeśli twoja gra jest sieciowa i polega na stałej aktywności graczy, w przeciwieństwie do tytułów dla pojedynczego gracza.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów174

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze