około 7 godzin temuLektura na 2 minuty

Ręczne stworzenie nietypowej mapy całego Elden Ringa zajęło mu prawie 500 godzin. „Po prostu spoko projekt”

Użytkownik Reddita o nicku honzaap miło spędził wakacje.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Myślicie, że lubicie Elden Ringa? No to dobrze, miłej gry i zabawy. Mam nadzieję, że dobrze grało wam się w Shadow of the Erdtree… a tak całkiem serio, to wyobraźcie sobie, gdybyście mieli odtworzyć całe Ziemie Pomiędzy ręcznie, bez korzystania z generatorów lub innych narzędzi ułatwiających amatorską kartografię. Sporo roboty, co? No to właśnie takiego zadania podjął się użytkownik honzaap, który postanowił dokonać czegoś takiego, tylko że w stylu low poly w Blenderze. Dla ciekawskich: low poly to styl w grafice 3D, w której modele są złożone z małej liczby poligonów. 

Jeden z użytkowników zapytał autora, czy zrobił to w jakimś konkretnym celu, na co honzaap radośnie odpowiedział: „Po prostu spoko projekt, który chciałem zrobić”. Ba, jeżeli macie ochotę przejść się po tym wielkim terenie, to możecie, bo twórca udostępnił całość na GitHubie. Nie da się wejść do jaskiń (próbowałem), aż tak dobrze to nie ma, ale myślę, że po wykonaniu całej tej roboty (która według samego autora zajęła około 500 godzin) można takie rzeczy wybaczyć. 

Austin Wood z GamesRadaru+ postanowił skontaktować się z honzaapem i porozmawiać o jego fascynacji Elden Ringiem. Do opracowania pozycji poszczególnych elementów honzaap wykorzystał mapę ze strony lostgamer.io, która działa trochę jak Geoguesser dla graczy.

Twórca zapewnia, że nie zostały użyte żadne programy do generowania terenu. Jak sam twierdzi, całość wykonał ręcznie, łącznie z umiejscowieniem setek drzew czy skał. Przy okazji opowiedział co nieco o tym, jak wyglądał jego standardowy dzień pracy. 


Pracowałem, gdy tylko mogłem. Szczególnie w weekendy i na początku letniej przerwy, bo wciąż studiuję na uniwersytecie. Zwykle oglądam jakieś wideo czy filmy na drugim monitorze, a skróty klawiszowe Blendera mam od teraz trwale wbite w mózg. 


honzaap

Sam honzaap przyznał, że jego największą inspiracją był intrygujący Tiny Elden Ring projektu Konstantina Chemeleva, który możecie znaleźć na Sketchfabie. Rzeczywiście podobieństwo jest ogromne, jednak drobny Eldenek zawiera wyłącznie Pogrobno. 

FromSoftware zapewne jeszcze nie odezwało się do hobbysty tworzenia map w stylu low poly, a jeżeli honzaap, jak sam twierdzi, opanował Blendera do poziomu mistrzowskiego, mógłby złożyć aplikację do japońskiej firmy. Słyszałem, że FromSoftware zwiększyło niedawno stawki dla juniorów


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach czyta sporo pulpy. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów709

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze