Remake Gothica być może będzie miał tryb kooperacji
Myślę, że nie ominęła was informacja o zbliżającym się wielkimi krokami remake’u pierwszego Gothica. Niedawno wyciekła nawet data premiery na Steamie, która wciąż wisi niezmieniona i ma się dobrze, a do tego mogę dorzucić (bo warto), że Farathan, czyli „polski Gothic” też się trzyma. Otrzymaliśmy nawet trailer i kilka screenów.
Wracając jednak do remake’u: na profilu LinkedIn jednego z programistów w Alkimia Interactive pojawił się wpis (a raczej notka odnośnie do obejmowanego przez niego stanowiska), w którym opisywał swój udział w pracach nad odświeżoną wersją Gothica, a przy tym… trybem multiplayer. Warto jednak nadmienić, że raczej chodziło tam o kooperację.
Jako programista rozgrywki, położyłem podwaliny pod obecny system. To serwer, na którym gracz może stworzyć swoją sesję i pozwolić innym do niego dołączyć.
Coś takiego mogliśmy przeczytać na profilu programisty – mogliśmy, bo ten fragment został dość szybko usunięty. Nie zniknął za to inny akapit i wciąż możemy go tam znaleźć w całości, a jest równie interesujący, co poprzedni.
Pracuję również nad innymi funkcjami rozgrywki, takimi jak walka w zwarciu, magia i broń dystansowa, a wszystkie funkcje działają w trybie dla wielu graczy i mogą być używane przez sztuczną inteligencję.
Teraz przechodzimy do tej mniej przyjemnej części. Jak to na świecie bywa, plotki szybko się rozchodzą. Z tą nie było inaczej i powędrowała na Reddita, gdzie odniósł się do niej reżyser gry z Alkimia Interactive. Wyjaśnił tam całą sprawę i jasno twierdzi, że te plotki to zwykła pomyłka.
Jak wiecie, pracujemy na silniku Unreal Engine, który domyślnie jest przygotowany do gry wieloosobowej. Do celów testowych zachowaliśmy niektóre podstawowe systemy ruchu i walki z ograniczoną funkcjonalnością trybu multiplayer. Po drugie, nasz zespół programistów pracuje w taki sposób, że na niektórych etapach nie koncentruje się na stworzeniu ostatecznej implementacji projektu, ale tworzy skalowalne systemy, które działają znacznie bardziej ogólnie. Wiele z tych systemów (które później zostaną użyte w innej formie) jest w pewnym stopniu przystosowanych do trybu wieloosobowego.
Jak to więc wygląda? Cóż, trudno określić, na ile można ufać wpisowi na profilu społecznościowym, a do tego szef projektu ma sensowne argumenty. Z drugiej strony, jeśli faktycznie był to niepożądany wyciek, to sprawa jest oczywista, że szef zrobiłby wiele, aby to uciszyć i jak najszybciej zdementować.
Na pewno warto patrzeć na informację o multi przymrużeniem oka, ale nie traćcie nadziei.
Czytaj dalej
Jedna odpowiedź do “Remake Gothica być może będzie miał tryb kooperacji”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Ciekawa sprawa z tym remakiem, demo było paskudnie niezoptymalizowane i trochę zbyt bombastyczne, ale pozostaję ostrożnie zainteresowany. Może w końcu skończę któraś część, bo mimo dziesiątek godzin w każdej nigdy nie skończyłem nic poza dwoma Risenami 😄.