Remedy Entertainment: „Alan Wake to kultowy klasyk”. Nowe informacje o sprzedaży

W wywiadzie dla CVG Oskari Hakkinen, szef rozwoju marki w studiu Remedy Entertainment, ujawnił, że Alan Wake sprzedał się do tej pory w dwóch milionach kopii. Jak mówi:
Sprzedaliśmy dwa miliony egzemplarzy, włączając wersje PC. Po kiepskim początku, wyniki przekształciły się w coś pozytywnego. […] Myślę, że to zasługa narracji.Alan Wake taki „kultowy klasyk”… Ludzie, którzy w niego zagrali i zapoznali się z fabułą, maja ochotę powiedzieć swoim znajomym i innym graczom, że muszą w niego zagrać.
Dodał też, że dzięki temu seria będzie rozwijana. Jak wyjaśnia:
Alan Wake jest bliski naszym sercom. To nasza marka – posiadamy ją. To nie jest coś, o czym łatwo zapomnimy. Po Maxie Paynie moglibyśmy spocząć na laurach, siedząc na plaży i popijając koktajle. Nie jest tajemnicą, że seria ta wygenerowała 45 milionów przychodu. To stawia nas w bardzo obiecującej sytuacji, ale nasze serca związane są z robieniem gier, a nie z popijaniem koktajli na plaży.
Czytaj dalej
30 odpowiedzi do “Remedy Entertainment: „Alan Wake to kultowy klasyk”. Nowe informacje o sprzedaży”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Sprzedaż Alana Wake’a nie była początkowo satysfakcjonująca i wyglądało na to, że za dobrymi ocenami w prasie nie poszedł sukces komercyjny. Nowe dane ujawnione przez Remedy Entertainment pokazują jednak, że nie jest tak źle.
A na konsoli to si słabo sprzedawało. I „w to się źle gra na kompie” – jak kiedyś mówili, to istne banialuki.
To wydajcie AN na PC, bo nie chce mi sie specjalnie kupowac xboksa dla tej gry. ;]
Jest już Alan Wake dostępny na pc, można kupić go narazie na STEAM. A od Marca będzie dostępna w polsce polska wersja pudełkowa.
@Suteq|Skąd ty się urwałeś? „Sprzedaliśmy dwa miliony egzemplarzy, włączając wersje PC.”|Wersja PC ukazała się ze trzy tygodnie temu.
„Kultowy klasyk” to może być np. Pac-Man lub Mario. Alan Wake nigdy nie będzie kultowym klasykiem. No chyba, że będzie przez kilka lat wielkim niepokonanym hitem w który każdy posiadacz będzie grał kiedy tylko się da a za 20 lat wciąż będą istniały kluby fanów Alana Wake. 🙂
@Kaczek93|Przeczytaj to co napisałem jeszcze raz, dziękuję. ;]
AAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA „kultowy klasyk” ŁOO [beeep] teraz to dojebali gra nie ma jeszcze 1 roku i jest juz klasykiem? Smac sie czy plakac? Slyszlo sie bzdury ze Fable to klasyk ze Mass Effect to klasyk no ale prosze was, japierdole… Nie no niemoge sie przeestac smiac…
@qweas123|Grze w maju stuknie 2 lata, radzę się doinformować. :]
Kultowe to może być na przykład Beyond Good & Evil – sporo osób o tym słyszało ale niewiele kupiło.|Jeżeli 2 miliony egzemplarzy to mało to nie chcę wiedzieć ile to dużo.
@Suteq|A więc chodziło ci o American Nightmere 🙂 W takim razie zwracam honor.
Klasyk? Dobre sobie. Może za XX lat cała seria będzie klasykiem, ale pierwsza jest tylko dobrą grą i niczym więcej. Na klasyka zdecydowanie za mało.|@Suteq: jakbyś czytał newsy wiedziałbyś, że AN na PC za jakiś powstanie a na chwilę obecną MS wyłączność.
@QuadDamage: nie jest źle, ale biorąc pod uwagę, że był to exclusive ta wartość powinna być co najmniej 2x większa. Wg danych z grudnia AW na X360 sprzedał się w 1,4 mln sztuk, czyli wersja PC sprzedała się w ok 600. Nieźle biorąc pod uwagę niskie koszty konwersji, ale i tak spora część gier osiąga taką sprzedaż na jednej platformie.
haha na pc sprzedał się lepiej niż na konsolach. Piractwo milordzie?
@skoczny ja słyszałem o „zaledwie” 760 tyś sztukach…
czyli pecetówka dołożyła kolejny milion, nieźle
Widzę co niektórzy nie umieją liczyć, AW na X360 rozszedł się oficjalnie w 1,3 albo 1,4mln egzemplarzy co daje 0,6 mln wersji PC.
@Nortic: http://www.cdaction.pl/news-23843/alan-wake-microsoft-manipulowal-wynikami-sprzedazy-gry.html
Tak, myślę że Alan Wake już niebawem zyska status klasyka, to całkiem charakterystyczna gra, mimo paru wad…
@Suteq: jeśli to do mnie to po prostu po 600 zapomniałem napisać tys, jeśli o post aleksdraven to zawyżył „troszkę” sprzedaż.
Do nikogo konkretnego, tak ogólnie. :]
I co z tego jak się to to sprzedało skoro to żaden klasyk a zwykły średniak. Po tym co widziałem jakoś nie nabrałem ochoty na zagranie. Ani to specjalnie odkrywcze nie jest, ani ładne. Może fabuła jest nieco interesująca, ale to i tak jak dla mnie AW nie ratuje. Ot kolejny TPP z elementami survival horroru.
„Po kiepskim początku,” ? wersja pc zwróciła im się momentalnie już na samym starcie, jakim kiepskim początku ..
@Shodan155: chodziło o wersję na X360, wg newsów w pierwszym miesiącu sprzedała się tylko w ok 150 tysiącach egzemplarzy co jak na exclusive jest tragiczną liczbą.. A sama wersja PC się zwróciłą bo była tylko prostym portem. W dodatku za taką cenę ludzie się rzucili
Miało być dekameron :/ Przepraszam za pomyłkę.
@dokameron|Naucz się czytać ze zrozumieniem. Kiepski początek=premiera gry na X360 i jej slabsza z początku sprzedaż.
Mam nadzieje, ze to cos zmieni w branzy- na PC dobrze sprzedaja sie tylko dobre gry, niezaleznie od piracenia. Natomiast na konsolach latwiej upchnac sredniaki, a piractwa nie ma bo koncerny zaraz blokuja na zawsze mozliwosc grania po sieci co mimo wszystko stanowi teraz wazna czesc rozrywki. Licze na to, ze kolejna czesc Maxa mimo wszystko zrobi Remedy (maja jescze prawa do marki?);brakuje mi czasow,gdy gry PC szly swoim torem,a PS2 swoim,rozne biblioteki tytulow i jakosc lepsza,nie jak na multiplatformach
@dekameron Chodzi o sprzedaż na konsoli.
Co racja to racja, Alan Wake jest naprawdę niesamowitą grą, a fabuła jest tak mądrze prowadzona, że klimat Kinga czuje się już od początku.
Wszystko pięknie ślicznie , ale Alan na koniec i tak jest uwięziony ;0|nie lubię jak główny bohater ginie lub nie wygrywa na koniec .. bo po kiego wała mam w to grać jak nic nie zmieniłem