Resident Evil: Capcom ponoć anulował fanowskie remaki „jedynki” i Code: Veronica

Resident Evil: Capcom ponoć anulował fanowskie remaki „jedynki” i Code: Veronica
Według najnowszych doniesień, Capcom skontaktował się z twórcami remake'ów do dwóch odsłon Resident Evil i anulował ich projekty.

Przyszło nam żyć w dobie remake’ów. Mam wrażenie, że zwłaszcza ten rok był w nie owocny, ale to może ze względu na wieści dotyczące odświeżonych wersji pierwszego Gothica i Wiedźmina. A przecież jeszcze niedługo ukaże się remake Resident Evila 4 (niestety bez polskiej wersji językowej). I to właśnie o Capcomie będzie mowa, przynajmniej poniekąd.

Jako że o wieściach dotyczących remake’ów Resident Evila 1 i Code: Veronica ani widu, ani słychu, sprawy w swoje ręce wzięła grupka fanów, która zaczęła prace około dwa lata temu. Niestety nie będzie nam dane zobaczyć efektu ich wysiłków, bo jak ogłosił Croft, jeden z fanów i uczestników projektu, oba remaki zostały anulowane przez Capcom. Warto zaznaczyć, że japoński gigant miał podać konkretne powody prawne i licencyjne, dlaczego taki fanowski remake nie ma prawa bytu.

https://twitter.com/RECodeVeronicaR/status/1606713839990579200

Oficjalnego powodu decyzji (tj. komentarza w sprawie prosto od Capcomu) nie znamy. Pojawiają się jednak domysły, że problemem był duży rozgłos, jaki zyskały fanowskie projekty. Niektórzy skłaniają się ku teorii, że to przez ich mocno oficjalny wygląd (około 90% assetów miało pochodzić z innych remake’ów Capcomu). Jeszcze inni palcem wskazują fakt, że ekipa Crofta zbierała dotacje, czyli de facto zarabiała na marce, do której nie ma praw. Gdyby jednak właśnie to było problemem, prawdopodobnie znalazłoby się inne rozwiązanie niż całkowite anulowanie projektów.

Oficjalna wypowiedź Crofta jasno sugerowała, że nie ma on za złe decyzji Capcomu i nawet ją rozumie, o czym opowiedział w kilkunastominutowym filmie…

https://www.youtube.com/watch?v=b3gVEm8rdM4

…za to Kotaku donosi, że na serwerze na Discordzie padły z klawiatury Crofta nieco mniej sympatyczne słowa o Capcomie. Jego zdaniem japoński developer anulował projekty „ze zwykłej złośliwości, bo i tak nie ma żadnych przesłanek, że Capcom chce zrobić remake Resident Evila Code: Veronica”. Co jest połowiczną prawdą: choć Capcom nie zalecał się nastawiać na taki projekt, firma stwierdziła też, że zrobi go, jeśli nadarzy się okazja. A na deser Croft wrzucił na Twittera mema porównującego Capcom do Nintendo.

Ostatecznie sedno całej sprawy i to, po czyjej stronie leży racja (jeśli leży gdziekolwiek), pozostają w sferze domysłów. Przynajmniej dopóki Capcom i grupa fanów nie wejdą na oficjalną i publiczną drogę komunikacji. A skoro o tym mowa, to Kotaku poprosiło nawet Crofta o przekazanie im maili od japońskiego developera jako dowodu w sprawie (ponieważ prośba o anulowanie projektów miała mieć dość agresywny ton). Ostatecznie Kotaku nie otrzymało maili, ale za to informację, że pierwsza wiadomość od Capcomu przyszła 12 grudnia… tyle że nie mam pojęcia, co to zmienia.

4 odpowiedzi do “Resident Evil: Capcom ponoć anulował fanowskie remaki „jedynki” i Code: Veronica”

  1. Mam nadzieję, że Capcom nie pójdzie dalej śladem Take-Two i nie zablokuje modów VR Praydoga do Residentów, to byłoby totalną głupotą.

  2. Jeśli tak rzeczywiście jest to meeega słabe Capcom. Pozwalaci fanom tworzyć i wkłądac kupe roboty w remake A potem kosicie projekt. Bardzo słabe.

    • Słabe tym bardziej, że jak siedziałem przez jakiś czas na discordzie twórców, to widziałem, jak bardzo zaangażowani byli w te projekty oraz ile pracy oraz entuzjazmu w nie wkładali, naprawdę dobrze to wyglądało i już było na ukończeniu, teraz wszystko poszło do kosza.

  3. Capcom anulował fanowski RE Code Veronica ponieważ sam się do niego przymierzał do REmake CV, taki zachowanie nie powinno dziwić ponieważ seria RE dawno się skończyła a jedyna opcja aby zarobić na fanach to odświeżać klasykę, z perspektywy czasu jakoś nie mam ochoty ogrywać ponownie odświeżone Residenty ponieważ REmake 2 i 3 średnio mi się podobały można było je lepiej zrealizować, Capcom się zmienił nastawił na komercję i ta droga rozwoju mi nie odpowiada.

Dodaj komentarz