3
10.04.2023, 15:45Lektura na 2 minuty

Resident Evil: Village – Capcom usuwa z gry Denuvo

Po blisko 2 latach od premiery gry, Capcom zdecydował się pozbyć kontrowersyjnego zabezpieczenia.

Na początku swojej rynkowej drogi Metro Exodus natrafiło na ścianę w postaci podwójnego bojkotu – za roczną wyłączność dla sklepu Epica oraz implementację Denuvo, które według relacji wielu graczy miało zauważalnie wpływać na płynność rozgrywki. Był to jeden z wielu przypadków, kiedy to popularne wśród developerów zabezpieczenie antypirackie posądzane było o niszczenie komfortu obcowania z grą. Dokładnie tak samo było z Resident Evil: Village, kiedy to okazało się, że wersje pirackie działają lepiej od legalnych. 

Capcom niby przyznał się do błędu, ale tylko troszeczkę – zamiast usuwać zabezpieczenia, firma dodała kilka opcji wewnątrz gry, mających zrównoważyć działanie Denuvo. Teraz, prawie 2 lata po premierze, problematyczne zabezpieczenie wyleciało z niej na dobre, co sprawdzić możemy sami np. na SteamDB:

Resident Evil: Village

Tutaj muszę jeszcze zwrócić honor w kwestii wpływu Denuvo na działanie tej konkretnej gry. Sam przechodziłem Village we wrześniu ubiegłego roku i pomimo tego, że nie grałem na konfiguracji rodem z NASA, nie napotkałem żadnych większych problemów z wydajnością. Wielu graczy to potwierdziło, a na kanwie tych relacji powstała opinia, w myśl której to nie Denuvo odpowiadało za problemy z płynnością, a jakieś dodatkowe, wewnętrzne zabezpieczenia Capcomu, które się z nim „gryzły”. Czy tak rzeczywiście było – prawdopodobnie się już nie dowiemy. Ważne, że teraz każdy, kto wstrzymywał się z sięgnięciem po Village przez obecność Denuvo, może już zawiesić protest i zagrać, bo to ciągle świetna gra.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1040

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze