3
10.09.2023, 07:00Lektura na 2 minuty

Roblox z funkcją randkowania 17+. Tego chce prezes, i to dość szybko

W ciągu najbliższych 5 lat Roblox może stać się aplikacją do randkowania.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Na swojej prelekcji podczas piątkowej (8.09.2023) konferencji Roblox Developers szef Robloksa David Baszucki pokazał 10 przepowiedni na następne pięć lat. To tamtejsza świecka tradycja, do czego jeszcze wrócę. I tu ciekawostka. Z jednej strony wszyscy obecni na sali są świadomi, że nie wszystko się spełni. Z drugiej zaś „plany są już przypieczętowane” („etched in stone” – wyryte w kamieniu) a ich sukces ocenia się i mierzy w procentach, nie są to więc obietnice bez pokrycia pokroju tych Muska.


Co czeka słynną platformę?

Większość z założeń nie odbiega zanadto od wizji snutych przez firmy dążące do nieskończonego wzrostu. „Robloksowi twórcy zostaną wycenieni na miliard dolarów”. Jakiś „muzyk da koncert dla miliona widzów, używając do tego celu smartfona z motion capture”. „Pracownicy Robloksa spędzą więcej czasu na spotkaniach w grze niż na tradycyjnym wideo”. I tak dalej, i tak dalej.

Wtem! Na pozycji numer osiem znalazło się to:


Dla zweryfikowanych osób powyżej 17 roku życia w poziomach od 17 lat: Tysiące dorosłych spotka się po raz pierwszy w ramach randek Roblox, a następnie nawiąże relacje w prawdziwym życiu.


Nie wiemy nic więcej o tym ciekawym zamiarze. Rzeczywistość pokazuje, że w świecie milionów poziomów Robloksa nic nie jest niemożliwe. Wciąż jednak brzmi to dość egzotycznie. Być może dlatego, że jest częścią rebrandu platformy na usługę dla wszystkich, nie tylko dzieci. Pierwszy krok już poczyniono; są nim specjalne poziomy +17.


Poprzednie przepowiednie

Wspominałem o tradycji. Już wyjaśniam. Pięć lat temu odbyło się identyczne wydarzenie. Przedwczoraj ujawniono, że udało się spełnić 58% założeń wówczas przedstawionych. Wsród nich są m.in. „ponad 50 milionów osób nauczy się kodować w Robloksie” czy zapowiedź, że duża marka wybierze platformę jako główne miejsce dla swojej interaktywnej akcji reklamowej (ostatnio w Polsce zrobiła to Żabka). Nie udało się natomiast zobaczyć prezydenta USA z avatarem z gry ani premiery filmowej przewyższającej zaangażowanie w TV oraz kinach.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze