Silent Hill 2 Remake: Bloober Team sprostał zadaniu [RECENZJE]
Bloober Team ma powody do radości – o 9.00 zeszło embargo na recenzje remake’u Silent Hilla 2 i jest naprawdę dobrze. Rajmund co prawda trochę ponarzekał, ale na Metacriticu upiększenie klasyka Konami może się pochwalić średnią 87 punktów (na podstawie 25 recenzji krytyków). Dziennikarze zazwyczaj chwalą krakowskie studio za zachowanie magii pierwowzoru, nowe wersje klasycznych utworów Akiry Yamaoki, usprawniony system walki, voice acting i pietyzm przy odtwarzaniu klasycznych lokacji.
W odświeżeniu Silent Hilla 2 spotkać możemy zupełnie nowych przeciwników, co docenił Tristan Ogilvie z IGN-u. Mimo to dziennikarz stwierdził, że gra wyraźnie odstaje od remake’ów Resident Evil 4 czy Dead Space’a i wystawił jej notę 8/10.
Gdy podczas eksploracji więzienia Toluca po raz pierwszy spotkałem nowy dziwaczny rodzaj manekina, który potrafi wspinać po ścianach i sufitach, w panice nie mogłem trafić w przycisk obrotu.
Vikki Blake z Eurogamera podsumowuje swój tekst sentencją o tym, że nie oczekiwała niczego po powrocie do zamglonego miasteczka, ale produkcja Bloobera zdecydowanie przerosła jej oczekiwania. Recenzentka oceniła tytuł na 10/10.
Silent Hill 2 opowiada chwytającą za serce historię z naprawdę przerażającymi wątkami pobocznymi, które poruszają tematy znęcania się, molestowania i przemocy seksualnej. Trzeba przyznać, że Bloober podszedł do tematu z należytym pietyzmem.
Mark Delaney z GameSpotu twierdzi, że gracze zerkający w każdy kąt mogą znaleźć zbyt dużo apteczek i amunicji do pistoletu, co odczuwalnie psuje zabawę. Ponadto recenzent stwierdził, że końcówka gry się dłuży. Ocena końcowa: 9/10.
Jedynym problemem, jaki miałem z ulepszonym systemem walki, było to, jak dużo amunicji i podmiotów leczniczych trafia w ręce gracza, gdy ten dokładnie eksploruje wszystkie lokacje.
Inne redakcje oceniły remake Silent Hilla 2 następująco:
- Famitsu: 35/40;
- VG247: 10/10;
- PushSquare: 9/10;
- VGC: 8/10;
- Screen Rant: 8/10;
- GameRant: 9/10;
- The Gamer: 7/10;
- GRY-Online.pl: 6/10;
- Eurogamer.pl: 8/10;
- PPE.pl: 9/10.
Silent Hill 2 Remake zadebiutuje już 8 października na pecetach i PlayStation 5.
Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “Silent Hill 2 Remake: Bloober Team sprostał zadaniu [RECENZJE]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Czyżby tym razem recenzenci się nie mylili? Gracze ocenią 🙂
może być różnie, no i będzie zależeć od tego czy to będą gracze, którzy grali w oryginał, czy nie – oni mogą być zbyt przyzwyczajeni do janku oryginału oraz moga być krytyczni wobec każdej rzeczy która nie jest identyczna z tym jak to wyglądało kiedyś. Nowi gracze nie będą tak na to patrzeć i ocenią bardziej obiektywnie, bez różowych okularów, a powiedzmy sobie szczerze, gameplay oryginału wcale nie był aż tak wspaniały jak to wspominają (klimacik i owszem)
@solniczka
To raczej pewne, że nowi gracze ocenią ten remake lepiej niż fani oryginału. Ja grałem w oryginał na początku tego roku i nie stałem się fanem silent hilla ale rozumiem dlaczego gra stała się kultowa. Chętnie zagram w ten remake i strzelam, że nie będzie zły, ale do residenta, czy dead space pewnie trochę zabraknie.
Z jednej strony cieszę się, z drugiej The Medium też miało chyba niezłe oceny, a było jakie było. Na szczęście pierwsze ogranie oryginału do końca jeszcze przede mną, więc minie sporo czasu, zanim zdecyduję się sięgnąć po remake.
Tylko że RE4 (oryginał oraz remake) to nie żaden horror tylko strzelanka z głupią fabułą. Porównania nie mają sensu.
„gracze zerkający w każdy kąt mogą znaleźć zbyt dużo apteczek i amunicji” – a to nie zależało od wybranego poziomu trudności? W oryginale zależało. Chyba.