12
1.08.2022, 10:30Lektura na 2 minuty

Skull and Bones: Ubisoft mówi „nie” fabule

W grze ma się znaleźć jakaś historia, ale będzie raczej w tle i to nie na niej skupiają się twórcy.


Patryk „Delighter” Żelazny

Ach, Skull and Bones. Prawie już legendarna produkcja Ubisoftu, choć na razie tylko ze względu na to, że jest w trakcie tworzenia już przynajmniej 5 lat – a przynajmniej tyle temu była ogłoszona (prace trwały od 2013 roku). Na szczęście jesteśmy coraz bliżej premiery, o czym dał nam jasno znać ostatni zwiastun. Do tego wcześniej twórcy przygotowali dla nas prezentację gameplayu, który będzie opierał się wyłącznie na przygodzie z innymi graczami, ponieważ nie uświadczymy w nim kampanii singleplayerowej.

To jednak nie koniec złych wieści dla miłośników przygód dla jednego gracza. Jak powiedział w wywiadzie dla True Achievements Ryan Barnard – reżyser gry – będzie tam jakaś fabuła, ale raczej użyta jako tło do rozgrywki i to nie na niej skupiają się developerzy. Wolą, aby to gracze wymyślali przygody dla swoich pirackich postaci.


Skull and Bones nie jest grą narracyjną. Mamy elementy narracyjne – w grze spotkacie ważnych NPC-ów zwanych Kingpins. Mają oni własne historie, które poznacie, zawierając z nimi kontrakty. Gra kryje w sobie opowieści, za pomocą których budujemy cały świat, ale nie na tym się skupiamy. Chcemy, aby gracze tworzyli własne historie i mogli wybrać takiego pirata, jakim chcą być.


Ryan Barnard

Pewnie teraz zastanawiacie się, na czym w takim razie będzie się opierać gameplay. Według tego, co mówił dalej Barnard w wywiadzie, naszym głównym zadaniem jest ulepszanie statków i tworzenie nowych. Co więcej, dostępnych do naszego użytku będzie, uwaga, 12 statków. Walka? Staniemy w szranki z innymi kapitanami, osadami i najgroźniejszymi przeciwnikami: fortami. Wszystko po to, żeby stać się jeszcze potężniejszymi i móc pokonać groźniejszych wrogów.

Skull and Bones ma swoją premierę zaplanowaną na 8 listopada. Trafi na PC, PS5, Xboksa Series X/S, Google Stadię i Amazon Lunę.


Czytaj dalej

Redaktor
Patryk „Delighter” Żelazny

Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.

Profil
Wpisów1762

Obserwujących8
Brak okładki
Skull and Bones
Ocena redakcji
6
Ocena użytkowników
0
Platformy
-
Gatunek
-
Producent
-
Skull and Bones

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze