Gothic Remake z masą dodatkowej zawartości względem oryginału. „Po raz pierwszy mam taką sytuację”
Rysław wspomniał o dodatkowej zawartości i wprowadzonych zmianach w remake’u Alkimii Interactive.
Serwis Gry-Online opublikował wywiad z Ryszardem „Rysławem” Chojnowskim, szefem Albion Localisations (firmy lokalizującej gry), który tłumaczy znane projekty od prawie 30 lat (m.in. Diablo 2). Rysław opowiedział trochę zakulisowych ciekawostek z przygotowania dubbingu do remake’u Gothica. Z wywiadu dowiedzieliśmy się m.in. tego, że po raz pierwszy słynny Rysław spotkał się z sytuacją, gdzie to aktorzy sami wysyłają maile do jego firmy, zgłaszając się do przynajmniej małej roli w grze.
To pierwszy projekt, w przypadku którego po ogłoszeniu, że się nim zajmujemy, zacząłem dostawać e-maile od aktorów z sugestią, że chcieliby wziąć w tym udział, że wychowali się na Gothicu albo że uczestniczyli w nagraniach modów do Gothica po prostu z miłości do gry. I teraz chcieliby mieć swój udział w tym projekcie, chociażby w postaci małej rólki. Zajmuję się tłumaczeniami i lokalizacją od 27 lat i po raz pierwszy mam taką sytuację, że po zapowiedzi jakiejś gry aktor jako fan sam się zgłasza.
Jak zauważa Rysław, szersza obsada dubbingowa wynika oczywiście z tego że choć w oryginale mieliśmy ponad 100 postaci, to w obsadzie znalazło się jedynie 16 aktorów.
To prowadziło do takich sytuacji, że praktycznie wszyscy magowie mówią głosem pana Tomasza Marzeckiego – i mimo że on starał się różnicować te głosy, oprócz Xardasa wszyscy brzmią praktycznie tak samo.
Dowiedzieliśmy się również, że w produkcji Alkimii będzie naprawdę sporo dopisanych kwestii, ale, według zapewnień słynnego tłumacza, nie będą to zmiany, które dotkną kultowych tekstów. Zgadzałoby się to z wywiadem przeprowadzonym przez WCCF Tech z Kaiem Rosenkranzem, który wspominał, że znacznie poszerzono wątki z gry, zapewniając dodatkowe 10 godzin rozgrywki.
Oryginał z 2001 roku trwał około 20 godzin, ale miał bardzo wąską i liniową fabułę w późniejszych rozdziałach. Środkowa część gry i jej zakończenie były znacznie bardziej bezpośrednie niż wcześniejsze rozdziały. Jeśli uda nam się te wątki rozwinąć oraz dodać kilka opcji, wliczając w to zadania poboczne, to mogliśmy zwiększyć czas gry nawet do około 30 godzin.
Wciąż nie mamy informacji o dacie premiery remake’u Gothica, a twórcy szybko zdementowali pojawiające się plotki o sylwestrowej premierze. Nieporozumienie wynikało z pojawienia się cyfrowej wersji w sklepie GameStop z premierą wyznaczoną na 31 grudnia. Alkimia Interactive szybko skomentowało ową informację, a powodem ustawienia tej daty miał być błąd w systemie GameStopu.
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl