7.10.2024, 11:30Lektura na 3 minuty

Gothic Remake: Twórcy obiecują sporo nowej zawartości. „Oryginał miał bardzo wąską fabułę”

Zespół Alkimii odpowiedział na kilka bardzo konkretnych pytań dotyczących nadchodzącego remake’u.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

W rozmowie z serwisem WCCF Tech developerzy z Alkimii (m.in. z Kaiem Rosenkranzem) odpowiedzieli na kilka pytań dotyczących remake’u. Dowiedzieliśmy się, jaki jest level cap w nowym Gothicu czy dlaczego stworzono dodatkowe 10 godzin zawartości. 

Rozmowa rozpoczęła się od pytania do Rosenkranza o to, czy jest jakaś zawartość, która została zablokowana przed graczem np. na wczesnym etapie rozgrywki. 


Nic nie jest przed tobą zamknięte, ale niektóre rzeczy albo znajdują się za stworami, które na wczesnym etapie są niemożliwe do pokonania, albo za zamkniętą bramą, do której wymagane będzie zaklęcie transformacyjne. [...] Nic nie jest zablokowane zamkiem per se, ale dojście może być niemożliwe przez zawarte w świecie przeszkody. 


Kai Rosenkranz

Dalsze odpowiedzi Rosenkranza potwierdziły, że gracz będzie mógł stworzyć własną broń m.in. z zebranych przez siebie receptur oraz że kolejność wykonywania zadań jest dowolna (pomijając te główne). Wiemy również, że level cap to 50. poziom Bezimiennego. 

Redaktor serwisu poruszył również kwestię zapowiadanych rozszerzeń, mających nieco wydłużyć czas trwania remake’u Gothica. Na to również odpowiedział kompozytor debiutanckiego tytułu Piranha Bytes.


Oryginał z 2001 roku trwał około 20 godzin, ale miał bardzo wąską i liniową fabułę w późniejszych rozdziałach. Środkowa część gry i jej zakończenie były znacznie bardziej bezpośrednie niż wcześniejsze rozdziały. Jeśli uda nam się te wątki rozwinąć oraz dodać kilka opcji, wliczając w to zadania poboczne, to mogliśmy zwiększyć czas gry nawet do około 30 godzin. 


Kai Rosenkranz

Kai Rosenkranz postanowił najwyraźniej nieco doprecyzować swoją wcześniejszą wypowiedź z rozmowy z PCGamesN, gdzie powiedział o dodatkowych 30 godzinach, co dawałoby łącznie 50-60 godzin rozgrywki

Ważnym tematem jest przynależność naszego bohatera do jednego z trzech obozów. Szef Alkimii, Reinhard Police, przejął pałeczkę i postanowił opowiedzieć co nieco na ten temat. 


Mamy więcej opcjonalnych questów i sposobów przejścia gry, ale główny wątek jest podobny, co oznacza, że musisz się nieco zbratać z Obozem Bractwa. 


Reinhard Police

Według kolejnego developera Alkimii, Timura Khodyreva, wspomniany obóz na bagnie ma zaoferować nieco więcej zawartości. W końcu po śmierci Y’beriona w oryginale nie zmienia się tam nic, oprócz wyjazdu Kaloma. Dodatkowo Khodyrev opowiedział o systemie progresu postaci.


Jeśli masz na myśli system rozwoju postaci, to będzie on prawie taki sam jak w oryginalnej grze. Zdobywasz punkty doświadczenia poprzez wykonywanie zadań i pokonywanie wrogów. Jak w oryginale, możesz się czegoś nauczyć wyłącznie od nauczycieli. Nie ma drzewek umiejętności. Należy znaleźć odpowiedniego specjalistę w danej dziedzinie, a do broni jednoręcznych, dwuręcznych i dystansowych jest przygotowany trzyetapowy system rozwoju. 


Timur Khodyrev

Pozostałe kwestie to głównie wątki techniczne, takie jak wykorzystanie ray tracingu czy działanie remake’u Gothica na PlayStation 5. Zachęcamy do przeczytania całego wywiadu na stronie WCCF Tech oraz pierwszych wrażeń z remake’u, które przedstawił (prosto z tegorocznego Gamescomu) Karol Laska. 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach czyta sporo pulpy. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów729

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze