1
9.05.2023, 15:15Lektura na 3 minuty

Star Wars Jedi: Survivor – Nowy patch poprawia m.in. optymalizację na PC

Respawn Entertainment po raz kolejny opublikowało łatkę poprawiającą optymalizację gry. Najważniejsze zmiany dotyczą wydania na PC.


Michał „Perzi” Perzanowski

Gdy jedni podczas majówki odpoczywali i oddawali się przyjemnościom, studio Respawn stawało na głowie, aby doprowadzić do lepszego stanu swoją najnowszą grę. Star Wars Jedi: Survivor miał premierę 28 kwietnia, a 9 maja wyszedł już czwarty patch.


Chcielibyśmy podzielić się z Wami szczegółami patcha, który ukaże się na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S 9 maja oraz na komputerach PC później w tym tygodniu.


Respawn Entertainment

Najważniejsze działania dotyczą wersji na PC, do której gracze mieli najwięcej uwag. Pisaliśmy o znikających elementach zakupionych w preorderze. Deweloper z początku nie wprowadzał wielu zmian, a gracze byli zmuszeni do korzystania z pracy modderów.

Zaktualizowano więc zachowanie okluzji, zagospodarowanie zasobów w celu poprawy wydajności w trakcie poruszania się bohatera i poprawiono wydajność dla niektórych efektów graficznych oraz pracy bez ray tracingu.

Dodatkowo zespół obecnie pracuje nad licznymi błędami, które zostaną naprawione w przyszłych aktualizacjach. Wśród najbliższych planów znajdują się: poprawa wydajności na nowszych procesorach i7 oraz i9 i ogólne poprawki wydajności zwiększające wykorzystanie mocy obliczeniowej CPU i GPU oraz redukujące czas bezczynności, zarówno z ray tracingiem, jak i bez niego.

W aktualizacji na PS5 naprawiono dodatkowo niedopasowanie wartości HDR, które powodowały, że ustawienia HDR były wyświetlane nieprawidłowo.

Szczegóły aktualizacji na wszystkie platformy:

  • Naprawiono różne błędy zapisu gry.
  • Naprawiono problem ze strumieniowaniem danych, powodujący, że niektóre scenariusze kończyły się czarnym ekranem.
  • Naprawiono problem, w którym jeden z otworów wentylacyjnych nie aktywował się poprawnie w Kamiennych Iglicach.
  • Naprawiono ślady miecza świetlnego, które nie były wyświetlane poprawnie w niektórych scenariuszach.
  • Naprawiono dźwięk we fragmentach narracyjnych, w których muzyka nie zachowywała się poprawnie.
  • Naprawiono sytuację, w której gracz mógł wejść w stan blokady progresji w Lucrehulku.
  • Naprawiono windę, aby zapobiec możliwości wypadnięcia przez nią przez gracza i wejścia w stan blokady progresji.
  • Naprawiono błąd, przez który Rayvis stawał się niepokonany.
  • Naprawiono problem z animacją, który psuł sekwencję narracyjną w późnej fazie gry.
  • Naprawiono błąd kolizji, w wyniku którego gracze mogli utknąć wewnątrz Komnaty Medytacyjnej.
  • Dodano informację wyjaśniającą, że niektóre ze zdolności BD-1 nie są dostępne podczas walki.
  • Poprawiono przewijanie tekstu.
  • Wprowadzono poprawki w tłumaczeniu.
  • Różne poprawki błędów, które powodowały zawieszenie się gry.
  • Liczne poprawki błędów.

W planach są dalsze patche gry na wszystkie platformy, o których będziemy informowali na bieżąco.


Respawn Entertainment

Mimo mieszanych opinii na Steamie przez liczne błędy na PC, Jedi: Survivor cieszy się ogromną popularnością. Jest najczęściej kupowaną grą na platformie w minionym tygodniu, a swoją popularnością przebiła poprzedniczkę, Fallen Order. Dodatkowy hype na grę wywołują viralowe filmy, jak choćby ten polskiego streamera, który walczył z jednym bossem przez 29 godzin.

Dajcie znać w sekcji komentarzy, jak gra funkcjonuje po tym patchu!


Czytaj dalej

Redaktor
Michał „Perzi” Perzanowski

Piłkarski męczennik kibicujący Manchesterowi United i Wiśle Kraków. Na szczęście gry działają kojąco, prawda? Lubię strategie i przygodówki. Cierpię na syndrom jeszcze jednej tury. Sprzęt nie gra roli (That's what HE said).

Profil
Wpisów309

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze