Star Wars: Squadrons było tworzone od podstaw z myślą o VR

Kilka dni temu EA ukazało światu grę znaną wcześniej jako Projekt Maverick – Star Wars: Squadrons. Poza zwiastunem do sieci trafił gameplay, kilka słów na jej temat postanowił też powiedzieć serwisowi Polygon dyrektor kreatywny Ian Frazier.
Jak przyznaje, nowa gra studia EA Motive jest nie tylko w pełni grywalna w wirtualnej rzeczywistości, ale i tworzona specjalnie z myślą o niej – nie ma mowy o „dostawce” czy „ograniczonym trybie”:
Zaczęliśmy produkcję i bardzo szybko uzyskaliśmy wstępny prototyp. O wiele szybciej niż zwykle. Byliśmy z tego faktu bardzo zadowoleni. Udało się nam to w tydzień. A na koniec drugiego tygodnia mieliśmy go w VR. Więc ta gra jest tworzona naprawdę od podstaw z myślą zarówno o 2D, jak i VR.
Jak wyjaśnił w dalszej części wywiadu, główną zasługą takiego stanu rzeczy było umiejscowienie kamery w grze. Dzięki oparciu interfejsu o kokpit produkcja „naturalnie nadawała się do wirtualnej rzeczywistości” i „nie wymagała tworzenia portu”.
Premiera Star Wars: Squadrons odbędzie się 2 października 2020 na PC, PS4 oraz XBO, z czego jedynie ta ostatnia nie zaoferuje VR. Przypomnijmy, że developerzy zapowiedzieli również pełne wsparcie dla joysticków.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Star Wars: Squadrons było tworzone od podstaw z myślą o VR”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ciekawi mnie czy takie latanie szybkimi statkami nie powoduje wymiotów…
@ja0lek Kwestia predyspozycji i przyzwyczajenia. Nie jest to pierwsza gra, w której lata się kosmicznym myśliwcem w VR.
@ja0lek|W Elite: Dangerous mam wylatane na goglach VR blisko tysiac godzin, zdarzaly mi sie sesje trwajace po 8-10h, nudnosci czy chocby bolu glowy nigdy przy tym nie doswiadczylem.