Starfield: Todd Howard zapowiada oficjalne wsparcie dla moderów na 2024 rok
O Starfieldzie można powiedzieć wiele, jak chyba o każdej dużej premierze Bethesdy. Z jednej strony oceny recenzentów były wysokie, ale z drugiej strony gra pod kątem ułatwień dostępności to nieśmieszny żart, który oferuje całe 5 ustawień. Co innego tyczy się innych aspektów rozgrywki, bo mnogość mało zrozumiałych opcji zasłużyła sobie na osobny poradnik w wykonaniu Łukasza Morawskiego. Pojawiają się także pierwsze mody, mimo że Starfield oficjalnie nie oferuje wsparcia dla moderów. Przynajmniej jeszcze.
Nadchodzące wsparcie potwierdza wypowiedź Todda Howarda w wywiadzie udzielonym redakcji japońskiego serwisu Famitsu (za sprawą tłumaczenia PCGamesN). Zapytany o mody w Starfieldzie, odpowiedział:
Kiedy mody będą gotowe, będzie można zrobić prawie wszystko, tak jak to wyglądało w przeszłości. Modyfikacje będą w pełni wspierane już w przyszłym roku, ale zrobimy to w wielkim stylu, bo również je kochamy.
To bezsprzecznie oznacza, że Bethesda pracuje już nad wsparciem modowania w Starfieldzie (szkoda tylko, że nie mamy konkretów odnośnie do daty premiery, a tylko rok). Z kolei ten „wielki styl” może, ale nie musi, oznaczać, że twórcy szykują oficjalny zestaw narzędzi dla moderów.
Tego typu wsparcie nie jest w tym przypadku niczym zaskakującym, bo Bethesdzie przyznać trzeba to, że nie staje na drodze moderom. No i Todd Howard pisał na Reddicie już w 2021 roku, że Starfield będzie mieć pełne wsparcie moderskie.
Nasz plan obejmuje pełne wsparcie dla modów, tak jak w przypadku naszych poprzednich gier. Nasza społeczność moderska jest z nami od 20 lat. Kochamy to, co robią, i mamy nadzieję, że więcej osób zrobi karierę dzięki temu.
Czytaj dalej
-
CD Projekt Red wraca do Night City! Cyberpunk 2077: Trading Card...
-
Dodatek do Elden Ring Nightreign ogromnym sukcesem. Miliony sprzedanych kopii...
-
Nowa aktualizacja Battlefielda 6 uprzykrza rozgrywkę poważnym błędem. Remedium...
-
1Przeciek z PS Store’u potwierdza podejrzenia. Leon Kennedy pojawi się...

Chyba jedyną zaletą trzymania się starego silnika jest to, że moderzy nie muszą odkrywać wszystkiego na nowo i np. takie SKSE pojawiło się prawie natychmiast.
I chyba każdy oczekuje, że Starfield Creation Kit będzie udostępniony.
I mam nadzieję, że to raczej będzie początek roku.
Wyobraź sobie, że po tym jak kupiłeś nowy samochód, który okazał się wadliwy, wracasz do sprzedawcy z pretensjami, a on daje ci do zrozumienia, że masz się nie przejmować, bo takie rzeczy to przydomowe warsztaty załatwiają od ręki. I tak to wygląda ze wszystkimi grami Bethesdy.
I Sony na Pc.
@Shaddon
Jak zauważyłeś tak to działa ze wszystkimi grami Bethesdy. Więc nie stało się nic niespodziewanego. Jeżeli kupiłeś grę to akurat byłeś tego świadomy, bo Starfield wyszedł w takim stanie w jakim się wszyscy spodziewali.
Jeżeli kupujesz samochód od firmy której samochody zawsze wymagały wizyty u mechanika po zakupie i ręcznych przeróbek to skąd oburzenie, że kolejny samochód również spełnia te założenia.
Czy więc oburza cię to, że mimo tego inni ludzie dobrze się w tej grze bawią?
Jedyne, co mnie oburza, to bezczelność Howarda. 🙂