2
31.03.2022, 08:00Lektura na 2 minuty

Starfield: Twórcy inspirowali się Cyberpunkiem 2077 i Marvel's Spider-Man

Główny dyrektor artystyczny najnowszego erpega Bethesdy opowiedział nieco o kulisach powstawania Starfielda.

Do premiery Starfielda coraz krótsza droga, a Bethesda w dalszym ciągu nie pokazała nam żadnego konkretnego gameplayu! Zamiast tego musimy zadowolić się opowieściami twórców o dostępnych w grze frakcjach czy wywiadem z Emilem Pagliarulo, głównym dyrektorem artystycznym projektu. Nie żeby brakowało w nim ciekawych wątków, ale to jednak nie to samo co fragment rozgrywki...

W każdym razie Pagliarulo może się pochwalić pokaźnym dorobkiem w barwach Bethesdy. Pracuje w studiu od 19 lat, więc pamięta jeszcze czasy Morrowinda - pierwszego dnia pracy od razu trafił do zespołu tworzącego dodatek Bloodmoon. Najmilej wspomina jednak prace nad Falloutem 3. Teraz oczywiście jest pełen entuzjazmu związanego z tworzeniem pierwszej nowej marki Bethesdy od 20 lat i nie ma wątpliwości, że trafi ona w gusta graczy.


Gdy pracujesz nad grą, szczególnie na początku jest ona w rozsypce, ale z czasem dochodzisz do momentu, w którym systemy zaczynają się ze sobą zgrywać, wszystko wreszcie ze sobą działa i widzisz, jak wizja, którą miałeś na początku tej szalonej podróży, nabiera realnych kształtów. Gdy nastąpiło to w Starfield, powiedziałem sobie: „Rety. Tak. To jest... coś naprawdę wyjątkowego. Gracze oszaleją”. Teraz musimy to tylko dokończyć!


Jeden z ciekawszych fragmentów wywiadu poświęcony jest osobistym inspiracjom Pagliarulo. Twórcy oczywiście czerpią z dotychczasowego dorobku Bethesdy, ale wzorują się także na produkcjach innych studiów. Obok klasycznego Thiefa, przy którym artysta rozpoczynał swoją karierę w gamedevie, nie zabrakło miejsca dla jednego z najpopularniejszych exclusive'ów Sony poprzedniej generacji, a także... ostatniego tytułu CD Projekt Red.


Naprawdę uwielbiam grać w gry, które sprawiają, że kręcę głową i mówię sobie: „Łał... Wiem, jak oni to zrobili, i to jest niesamowite osiągnięcie”. Najnowsze gry ze Spider-Manem wywołały u mnie właśnie taką reakcję. Albo Cyberpunk. Stworzyć tak gigantyczne, otwarte środowisko jak Night City? To nie jest łatwy wyczyn. Naprawdę imponujące osiągnięcie.


O ile podzielam zachwyty nad designem Night City, to jednak mam nadzieję, że Starfield trafi do nas na premierę w nieco lepszym stanie niż Cyberpunk 2077 (czy Fallout 76, żeby pozostać w ogródku Bethesdy)...


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów2012

Obserwujących10

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze