Steam pozwoli lokalnie kopiować gry między sprzętami. Witamy w 2001

W jednym pokoju stoją dwa pecety na jednym systemie operacyjnym. Razem z kolegą lub koleżanką chcecie pograć w jedną grę. Nie ma problemu! Wystarczy włożyć płytę lub dwie do obu po kolei i gotowe. Tak było w latach dwutysięcznych. Z kolei z nieco późniejszych czasów pamiętam, że gdy chciałem zainstalować na swoim komputerze Minecrafta, wystarczyło chwycić pendrive’a z plikami lokalnymi i wrzucić launcher do siebie.

A potem przyszedł Steam z DRM i dla większości skończyła się zabawa. Jeśli dwie osoby miały kupioną tę samą grę i siedziały obok siebie, i tak musiały pobierać ją z osobna – lub kombinować z poradnikami online, które różnymi sztuczkami wskazywały, jak przerzucić sobie większość folderów między dyskami. Z przyjemnością donoszę, że po kilkunastu latach udało się ten problem… ponownie rozwiązać. Wszystko dzięki Steam Deckowi, który posłużył za pretekst.
Nowa beta Steam
Steam otrzymał właśnie nową betę, w ramach której pojawił się transfer plików przez sieć lokalną. Usługa działa między pecetami, innymi pecetami oraz Steam Deckami. Nie da się jeszcze kopiować w drugą stronę, czyli z Decka na komputer osobisty.
W ustawieniach można doprecyzować, czy przerzut ma odbywać się tylko między własnymi kontami, przyjaciół lub wszystkimi sprzętami w sieci. Obsługa techniczna zauważa także, że wysyłanie plików obciąża komputer, więc „nie chciałbyś wtedy raczej robić na nim niczego ważnego”.
Taka usługa przyda się nie tylko w większych domach, ale również podczas turniejów dużych i małych, gdzie z pewnością przyspieszy czas poświęcony na konfigurację szeregu komputerów.
Nowość? Nie do końca
Pomijając moje utyskiwanie na czasy niesłusznie minione, chciałbym też bardziej rzeczowo zauważyć, że użytkownicy Nintendo mogą się cieszyć funkcją lokalnej synchronizacji od 2017 roku; z tym, że dotyczy ona jedynie aktualizacji do gier. Niewiele osób o tym wie, więc szczegóły dla zainteresowanych zostawiam TUTAJ.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Steam pozwoli lokalnie kopiować gry między sprzętami. Witamy w 2001”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jakie tam poradniki? Wystarczyło folder gry ze steamapps/common przenieść między komputerami i można było grać, Steam tylko weryfikował pliki co zajmuje chwilę…
To jest ułatwienie bardziej ze względu na architekturę SteamOS. Jest to Linux, większość użytkowników nie wie jak do końca obsługiwać i jaka jest struktura plików na nim. Ale jak się wie, to ta sama metoda co na Windowsie działa na nim też.
„Bohaterskie rozwiązywanie problemów, które stworzyło DRM.”
…a upowszechniło Valve 😉
No nie wiem. Jak bardzo bym nie trawił Pary, to sam problem wydaje się wydumany. No i o ile kojarzę, można (było?) wykonać kopię zapasową zainstalowanej gry i przenosić toto gdzie się chce.
OFC musi być hejcik Steam’a bo modnie… Drogi autorze, ten problem od dawna nie istnieje na Steam [w przeciwieństwie do reszty upośledzonych launcherów na rynku] bo można wziąć tego pendrive’a i skopiować grę. Proste.
BTW „użytkownicy Nintendo” Xbox’a również