Studio Embracera współtworzące m.in. Tiny Tina’s Wonderlands z kolejnymi zwolnieniami
Zwolnienia są fatalną sytuacją dla studia, a co dopiero, gdy przechodzi je ponownie w krótkim czasie.
Słowa pokory szefa Embracera nie wystarczyły, by uratować kolejne studia jego firmy od zwolnień. Choć te na szczęście nie są w niej aż tak częste jak wcześniej, nie oznacza to ich końca. Wcześniej zamknięto całe Pieces Interactive po komercyjnej porażce odświeżonego Alone in the Dark. Teraz padło na Lost Boys Interactive, którego szeregi musiało opuścić mnóstwo pracowników w styczniu tego roku.
Podobnie jak teraz, wtedy też nie podano dokładnej liczby zwolnionych twórców. Przed ostatnimi redukcjami etatów było ich ok. 400, a teraz na stronie studia mowa jest o 200+ „Lost Boysów”. Mimo braku danych pewne tropy wskazują, że liczba byłych pracowników zwiększyła się o kolejne kilkanaście lub kilkadziesiąt osób. Oświadczenie firmy na LinkedInie mówi o „zmniejszeniu ogólnego zatrudnienia”, co miało „mieć wpływ na pracowników z różnych miejsc”. Niektórzy z nich w odrębnych wpisach wspominają zaś o „rozległych zwolnieniach” (Francois Gilbert) czy „zamknięciu całego zespołu” wewnątrz Lost Boys Interactive (Daniel Zinck).
W powyższym oświadczeniu Shaun Nivens, CEO Lost Boys Interactive mówi, że decyzja o zwolnieniach nie była łatwa i zapewnił, że wesprze osoby, które zostały nimi dotknięte. Jednocześnie studio ma nadal pracować nad wszystkimi projektami, których dotychczas się podjęła. Jeszcze przed sprzedażą Gearboksa można było przypuszczać, że jednym z nich jest już oficjalnie ogłoszone Borderlands 4. Teraz jednak nie jest to stuprocentowo pewne.
Lost Boys Interactive powołano do życia w 2017 roku, by po pięciu latach na fali zakupów Embracera zostać przez niego nabytym. W swoim co-developmentowym dorobku ma choćby wspomniane Tiny Tina’s Wonderlands, ale też zupełnie inne produkcje, takie jak PUBG, Diablo IV czy New World.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.