Subnautica: Nowa odsłona nadchodzi. Jest orientacyjna data premiery
Kolejna Subnautica jest w produkcji i nie każe nam na siebie czekać aż tak długo, jak pierwowzór.
Zanim Subnautica doczekała się premiery, spędziła aż 4 lata we wczesnym dostępie. Na papierze gra wyglądała na zbyt ambitną w stosunku do możliwości twórców, ale w końcu nie wytrzymałem i wskoczyłem do gry. Ryzyko się opłaciło – mimo lat od premiery, Subnautica jest jednym z lepszych survivali obecnych na rynku. Niestety nie można tego samego powiedzieć o wydanym 3 lata później Below Zero... Po najważniejszy powód zapraszam do CD-Action 04/2022, bo Berlin wytłumaczył to bardzo dokładnie.
Wkrótce po wydaniu dodatku do Subnautici, studio Unknown Worlds zostało przejęte przez koreańskiego Kraftona i zrobiło sobie przerwę na pozostającego we wczesnym dostępie Moonbreakera, jednak produkcja nie osiągnęła takiej popularności, jak podwodny survival. Kwestią czasu był więc powrót na znane wody i już od ponad roku wiemy, że coś się w tej sprawie dzieje.
Dziś dostaliśmy minimalną dawkę konkretów, ale założę się, że to wystarczy, by rozpalić wyobraźnię fanów i rozkręcić karuzelę hype’u. Otóż Krafton opublikował raport finansowy z III kwartału bieżącego roku, w którym chwali się całkiem niezłymi zarobkami i bardzo lakonicznie wspomina o nowych projektach. Jednym z nich jest Subnautica 3, określana na razie po prostu jako „kolejna Subnautica”.
Gra ma się ukazać stosunkowo niedługo, bo w I kwartale 2025 roku. Na tę chwilę nie wiemy, czy studio Unknown Worlds zaproponuje nam kontynuację historii z poprzednich odsłon, czy coś zupełnie nowego, chociaż oferty pracy sugerowały poszukiwanie osób do opracowania nowego lore oraz historii świata przedstawionego. Odwiedzimy albo inne zakątki kosmosu, albo nowy fragment planety 4546B, tak jak to miało miejsce w Below Zero.
Warto też zaznaczyć, że dokonała się znacząca zmiana projektowa – Subnautica 3 powstawać będzie nie na silniku Unity, a na Unreal Enginie. Czekamy?
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.