Sukces finansowy Capcomu – rekordowe przychody piąty rok z rzędu

Sukces finansowy Capcomu – rekordowe przychody piąty rok z rzędu
Japoński koncern pochwalił się wynikami finansowymi za rok podatkowy 2021/22. Skonsolidowany przychód wyniósł ponad 110 miliarda jenów wobec 95 miliardów z ubiegłego roku.

Sprawozdanie finansowe z 31 marca 2022 donosi również, że Capcom z powodzeniem sprzedał 32,6 miliona gier (wobec 30,1 miliona w roku poprzednim). Do sukcesu w sektorze treści cyfrowych – do których zaliczają się produkcje multimedialne – przyczyniły się takie premiery, jak Resident Evil Village, Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin czy pecetowa edycja Monster Hunter Rise.

Raport budżetowy przyniósł również ciekawe informacje odnośnie do popularności konkretnych gier wydawcy. Wspomniany wcześniej Resident Evil rozszedł się w imponującej liczbie 6,1 miliona egzemplarzy. Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin może poszczycić się wynikiem 1,5 miliona sprzedanych sztuk. Ponadto niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się takie tytuły, jak wydany w 2019 roku Monster Hunter World: Iceborne czy Resident Evil 7. Ogólny zysk na grach komputerowych wyniósł 87,5 miliarda jenów (około 3 miliarda złotych), co jest wzrostem o 16,2 punkty procentowe.

https://twitter.com/Nibellion/status/1524288988739252224

Wybiegając w przyszłość, Capcom szacuje, że do końca bieżącego roku fiskalnego, tj. 31 marca 2023 przewidziany zysk netto wyniesie 120 miliardów jenów.

5 odpowiedzi do “Sukces finansowy Capcomu – rekordowe przychody piąty rok z rzędu”

  1. Cacpom z jego RE Engine, w którym powstają stylowe lokacje i najlepsze twarze modeli to mój ulubiony wydawca. Niech zarabia, niech nam da coraz lepsze Street Fighter VI, DMC VI i Residenta 9.

    • Najlepsze? Nie, te powstały na autorskim silniku Naughty Dog, choć RE Engine ogólnie daje radę, przynajmniej w zamkniętych przestrzeniach.
      Jeśli zaś o sam Capcom chodzi, to fajnie, fajnie, ale wciąż czekamy na choćby rozpoczęcie prac nad kontynuacją Dragon’s Dogmy. No i „dużą” odsłonę Monster Huntera, bo Rise to jednak nie ta skala i technologia.

    • Ja gdzieś czytałem, że RE Engine korzysta Unreal Engine 4 tylko zmodyfikowanej wersje, podobnie jak było ze starszą wersją MT Framework, wracając do news to RE Villiage jest mocno przereklamowane seria obecnie cofa się w rozwoju w opinii wielu długoletnich fanów, nowa wersja jest potrzebna Dino Crisis a RE Engine idealnie się nadaje do jej odtworzenia ale Capcom musi wykończę do końca markę RE, Monster Hunter nigdy mnie nie interesowało początkowo ogrywałem WoW ale mi przeszło zainteresowanie grami multi, problem z naszymi rodakami jest, że nie potrafią grać zespołowo zazwyczaj każdy gra pod siebie, seria DMC rozwija się w innym kierunku niż powinna Nero oraz V powinni zostać usunięci, sam model rozgrywki pozostać złożony nie uproszczany a fabuła się powinna skoncentrować na Dante, Vergil, Trish i Lady.

    • Jestem gdzieś na początku Village, ale póki co jakoś szczególnie mnie nie zachwyciło, mam nadzieję, że „zaraz się rozkręci”.
      Z serią DMC zetknąłem się bodajże w ramach pełniaka dołączonego do „CD-Action”, od którego potwornie się odbiłem, ale kilka dni temu ograłem sobie prolog najnowszej odsłony i jest to dość unikalne doświadczenie. Gra przekręca licznik „over-the-top” w tak czarująco bezceremonialny sposób, że po prostu muszę zobaczyć, co będzie dalej. 😛

    • DMC 3 Special Edition było bardzo wymagające zwłaszcza walki z bossami od początku gracz dostawał bęcki trzeba była załapać skilla aby być dobrym, DMC 1 to mój faworyt może trochę krótka gra ja na dzisiejsze czas ale ma swój urok, DMC 2 mimo negatywnych opinii mi się podobało szkoda że Lucia miała ta krótką kampanię był potencjał w tej części jednak go nie wykorzystano w pełni, Capcom mógł dodać jazdę na motorze plus walką z przeciwnikami jak w DMC 2 w grze Ghost Raider na PS2, polecam od siebie ograć Trylogie DMC w HD i zobaczyć jak ewaluowała seria.

Dodaj komentarz