26.02.2016
Często komentowane 36 Komentarze

SUPERHOT: Pierwsze oceny nie kłamią ? jest gorąco!

SUPERHOT: Pierwsze oceny nie kłamią ? jest gorąco!
A miejscami nawet super gorąco!

Polska produkcja podbiła serca recenzentów z całego świata, którzy oceniając ją przerzucają się „ósemkami” i „dziewiątkami”. W chwili pisania tego newsa SUPERHOT (przysięgam, po zagraniu nie sposób przeczytać tego słowa tylko raz) zgromadził na Metakrytyku średnią 85% (z 35 ocen). Pochwał odnośnie oryginalności produkcji nie szczędzi PC Gamer:

Najwięcej zabawy przynosiło mi przechodzenie każdej misji po raz pierwszy, kiedy to od nowa układałem choreografię swojego tańca przemocy. Jako zestaw shooterowych mechanik SUPERHOT jest sprytny, stylowy i unikalny – ale też trochę płytki. To właśnie to połączenie mechaniki, wyglądu i fabuły sprawia, że tytuł jest wyjątkowy.

Walory tytułu docenił także (choć już mniej entuzjastycznie) recenzent IGN:

Sprytna idea manipulacji czasem, zmieniająca w mgnieniu oka wartką akcję w ostrożnie opracowywane taktyczne decyzje, przynosi niekończący się szereg wyzwań. Unikalny zestaw zagadek uzupełnia prosta, acz pomocna dzięki wysokiemu kontrastowi oprawa audiowizualna, lecz niestety obraz całości podkopuje nudna i natrętna fabuła

Tak natomiast prezentują się oceny innych serwisów:

  • Destructoid – 9/10
  • Polygon – 9/10
  • Hardcore Gamer – 9/10
  • VideoGamer – 9/10
  • PC Gamer – 84/100
  • GameSpot – 8/10
  • Giant Bomb – 8/10
  • IGN – 7,5/10
  • 36 odpowiedzi do “SUPERHOT: Pierwsze oceny nie kłamią ? jest gorąco!”

    1. A miejscami nawet super gorąco!

    2. Ja nie ogarniam ludzi. Gra jest genialna, ale sporo mówi, że nie warta uwagi (tak ogólnie to crap złorzeczą) bo KRÓTKA. ,,Jezus marian” Polacy potrafią narzekać na wszystko… -_-

    3. JustARandomNickname 26 lutego 2016 o 15:12

      IGN to chyba największe branżowe [beeep]. „natrętna fabuła”? To w takim układzie, która z gier, której dali 10/10 nie miała natrętniejszej?|A tak poza tym to świetny motyw z wydawaniem nowszych cracków jako dodawania nowej zawartości do gry.

    4. @Pecetowiec w tym przypadku to nie jest tylko opinia Polaków – na Steamie SuperHOT ma 91% pozytywynych ocen, ale w tych najwyżej ocenianych recenzjach/komentarzach połowa z nich jest negatywna, właśnie ze względu na długość gry (albo stosunek długość/cena).

    5. Bo tu właśnie chodzi o stosunek długości do ceny. Ludzie piszą że góra 2 godziny kampanii za taką cenę (czyli 23 euro – 100 zł) to jakiś żart i mimo iż gra sama w sobie jest świetna to kupno jej po premierowej cenie jest „samobójem” i zalecają poczekać na -75%. Mnie to nie dziwi

    6. Jakość>>ilość. O sensowności liczenia stosunku ceny do długości nawet nie warto wspominać.

    7. Polecam temat na newsa. http:m.ppe.pl/news/42077/fani-h-p-lovecrafta-czekali-na-te-wiadomosc-mamy-konkrety-i-screeny-z-call-of-cthulhu.html

    8. Polacy robią mniej, a lepiej. Uczcie się molochy.

    9. Szykuje się FPS roku, widzę 😛

    10. Gra świetna, ale optymalizacja słaba niestety :/

    11. @q123AS|Aha, czyli jak film jest genialny, to bilet do kina na ten konkretny film, powinien kosztować 2 razy więcej niż na każdy inny?|Albo inaczej. Zapłaciłbyś pełną cenę biletu (na przykład 300zł) za 20-minutowy (zamiast 20godzinnego) „koncert” ulubionego zespołu?|Dobrze, że SuperHot dostaje po tyłku za długość, podobnie jak dostał Firewatch.

    12. Przechodziłem między półkami z grami w media. Teraz jesttem posiadaczem super gorącego pudełka z grą.

    13. IGN to najlepsza strona. Dali pokemonom omega saphire 7.0 a jako jedyny minus „za dużo wody”.|Taa, a na to że jeden z istotnych pokemonów jak i cała fabuła dotyczy wody nie wpadli?

    14. Kupiłem, przeszedłem w mniej niż 2 godziny, zwrot kasy otrzymałem na Steamie.

    15. @RonJon gratulujemy. Order cebuli już w drodze.

    16. Wiele osób chyba zapomina, że w tej grze nie chodzi tylko o kampanię. Jest mnóstwo wyzwań i masterowania. A osoby, które nie chcą wydać takiej kwoty, to zawsze mogą pograć w darmowy prototyp.

    17. @mongol13 Prawa konsumenta to cebula. Ok. Gdyby gra zaoferowała jakiś powód by w nią ponownie zagrać to by została na moim koncie.

    18. @RonJon Wcześniejszy Twój post brzmiał jakbyś przechytrzył jakiś system i czuł się kimś lepszym, że to zrobiłeś. Takie podnoszenie swojego ego w komentarzach 😀 |Co do samej gry to widziałem gameplay-e i myślę, że oferuję coś nowego oraz ciekawego, a potwierdzić to będę mógł jak dotrze do mnie wydanie pudełkowe tej gry.

    19. @Refty Tak w zasadzie to chciałem zobaczyć czy będzie jakaś reakcja. Nie kupiłem tej gry.

    20. Już widzę tą gównoburzę kiedy jakaś zagraniczna gra zdobędzie nagrodę zamiast Superhot:D. Lol jakich ja pięknych czasów doczekałem:D

    21. IMO głupotą jest oceniać grę na podstawie ceny, naprawdę takie coś jest krzywdzące to jakby ślinć się że Mona lisa kosztuje grube miliony, wielka tapeta na ścianie parę złotych .|Rozumiem, że stosunek ceny do czasu gry jest w tym przypadku dość słaby, ale nie powinno się to odbijać na ogólnej ocenie gry pod kątem konstrukcji.

    22. „@q123AS|Aha, czyli jak film jest genialny, to bilet do kina na ten konkretny film, powinien kosztować 2 razy więcej niż na każdy inny?”|A gdzie ja piszę że coś co jest dobre powinno być droższe? Miałem na myśli to że liczenie ceny na podstawie długości jest głupie. Dlatego ilość

    23. DavyStrange?Nowy gość od stronki? Przyzwyczaiłem się już do Crossa i Papkina xD No ale cóż, tak i też bywa…

    24. „Albo inaczej. Zapłaciłbyś pełną cenę biletu (na przykład 300zł) za 20-minutowy (zamiast 20godzinnego) „koncert” ulubionego zespołu?”|Gdzie ty masz 20 godzin koncertu. Chyba ci się zero wkradło. Ale odpowiadając na pytanie, są takie zespoły za których 20 minutowe koncerty bym tyle zapłacił.|”Dobrze, że SuperHot dostaje po tyłku za długość, podobnie jak dostał Firewatch”|No właśnie nie.

    25. Problem z dwugodzinnymi grami jest taki, że jak przejdziesz, to możesz jeszcze zrefundować na Steamie. Twórcy muszą sobie z tego zdawać sprawę.

    26. Nie rozumiem narzekania na długość trybu fabularnego. Prawdziwa zabawa zaczyna się dopiero po jego skończeniu!

    27. @q123AS to jak za rok za 1h kampanię zapłacimy 100 zł to będzie OK? A za dwa lata za 30min damy 100 zł? A a za 4 lata za 10min 100zł? Też będzie OK „Bo jeżeli pomysłu na grę wystarczy na 10min, to po co to rozciągać?”

    28. wie ktoś czy jest jakieś demko? bo wygląda super, ale nie wiem czy mi podmaśli.

    29. @ssdwa wpisz supergigant prototype i wygooglaj. O ile twoja przeglądarka obsługuje tę grę. Chrome np. Nie, ale explorer który zawsze gdzieś na kompie jest, tak.

    30. Gra wystarczyła mi na 1h 58 minut.

    31. Słyszałem o tej gierce już dawno i czekałem z niecierpliwością kiedy w nią zagram. Pewnie kupię tą grę ale tylko wersji pudełkowej która jest bardzo ładna.Wiecie może jak gra prezentuje się na minimalnych wymaganiach? Jaka grafika? czy są ścinki itp?

    32. Kupiłem, pograłem jak na razie sześć godzin, nie jest źle. Tryby odblokowywane po przejściu krótkiej fabuły są interesujące i na pewno będę grał w nie przez długi czas (chociaż brakuje mi trochę szerszej wolności w grze, nie wiem – większego arsenału, nowych małych elementów mechaniki, może edytora map). |@ssdwa: istnieje przeglądarkowe demko-prototyp, ale jest bardzo stare i nie do końca oddaje gameplay pełniaka.

    33. @Partyk2333 masz właściwie dwa ustawienia grafiki, które są całkiem podobne. Niestety optymalizacja słaba – 2500k, gtx770 i 16bg ramu a gra robi duuuże ścinki

    34. @TheEquinoxe: Mam 8320@4.2GHz, gtx770 i gra nie robi mi absolutnie żadnych problemów – chyba nawet nigdy nie spadła poniżej 50 klatek na sekundę. Aczkolwiek gram na linuksie, może ten port jest w jakiś sposób lepszy.

    35. 60*. No, w każdym razie framerate jest stały, dosłownie żadnych spadków. Dodam jeszcze że na niskich detalach i w niskiej rozdzielczości gra jest w miaaaarę grywalna nawet na moim laptopie z i5-2540m i HD3000.

    36. Z IGN’u chyba hajsu nie dostali 😀 .

    Dodaj komentarz