2
około 19 godzin temuLektura na 2 minuty
Plotka

System Shock 2 Remake powstaje? Są już pierwsze poszlaki, które na to wskazują

Nightdive Studios nie traci czasu i najwyraźniej po wydaniu odświeżonej wersji System Shocka 2 planuje pełnoprawny remake.

Pytanie o to, co takiego kultowego jest w System Shocku 2, że ciągle sprawia ogromną frajdę wielu znającym go już na pamięć ludziom, nie ma sensu. Odpowiedź brzmi: „Zagraj i sprawdź”, co prawie natychmiast rekrutuje kolejnego fana kosmicznego horroru. To, że nie ma ich ostatecznie tak Wielu, dobitnie pokazała premiera System Shock 2: 25th Anniversary Remaster – szczyt graczy na Steamie to zaledwie niecałe 1500 osób. Wydany po wielu bólach remake „jedynki” radzi sobie nieco lepiej, z kolei najnowsze informacje sugerują, że w nieznanym jeszcze terminie może dołączyć do niego System Shock 2 Remake.

Nightdive Studios, które odzyskało prawa do serii od firmy ubezpieczeniowej, opublikowało właśnie nowe oferty pracy. Ich kolejny projekt będzie powstawał na najnowszej wersji Unreal Engine’u, a idealny pracownik powinien „lubić science fiction i horrory”. Do tego przyszły level designer będzie miał zadbać o to, by poziomy były „czytelne w kwestii narracji środowiskowej” oraz „atrakcyjne wizualnie i funkcjonalne pod względem mechanicznym”. Oczywiście nic tutaj nie wskazuje wprost, że chodzi o remake System Shocka 2, ale trudno wyobrazić sobie bardziej oczywisty wybór w tej sytuacji. Prawa do kolejnych odsłon, w tym powstającej przez kilka lat „trójki”, posiada Tencent, który ma ostatnie słowo w kwestii tego, czy taka gra w ogóle kiedykolwiek powstanie. Wydana niedawno jubileuszowa edycja „dwójki” nie była zła (choć sam dalej wolę oryginał na modach), aczkolwiek obnażyła wszystkie wady tej produkcji, wynikające głównie z jej wieku senioralnego.

System Shock Remake wiernie i momentami bardzo siermiężnie odtwarzał oryginał kawałek po kawałku. Z perspektywy dzisiejszego gracza raczej nie była to przyjemna w obcowaniu produkcja, tylko tytuł wyrwany z 1994 roku i wiernie przeniesiony do obecnych czasów. Kolejna odsłona serii została wydana dopiero 5 lat później, przez co sam gameplay jest zdecydowanie bardziej współczesny. Widać to szczególnie w projekcie poziomów – labiryntowe, skomplikowane struktury z oryginału zastąpiły mniej skomplikowane i mniej abstrakcyjne przestrzenie. Pomimo wieku i wad, System Shock 2 to ciągle wyborny immersive sim, który na zmianie oprawy i delikatnym uwspółcześnieniu może tylko zyskać.


Czytaj dalej

Redaktor
Sam Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów2005

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze