08.09.2014
Często komentowane 125 Komentarze

Szef ESPN też uważa, że eSport to nie sport

Szef ESPN też uważa, że eSport to nie sport
Często słyszy się opinie, że eSportu nie można nazywać sportem. Gdybyśmy każdej takiej wypowiedzi poświęcali newsa, moglibyśmy nie pisać o niczym innym. Tym razem jednak wypowiedziała się tak osoba, po której – zwłaszcza w świetle ostatnich wydarzeń – raczej się tego nie spodziewano.

Jak zapewne wiecie, telewizja ESPN nadawała ostatnio The International, turniej Dota 2. Zainteresowanie było spore, co zachwyciło przedstawicieli stacji. Wygląda jednak na to, że nie wszystkich – John Skipper, prezes sieci ESPN, nie jest przekonany do wirtualnej rozrywki:

To nie sport. To rywalizacja. Szachy to rywalizacja, warcaby to rywalizacja.

Z takimi słowami można się zgodzić (tylko czy w takim razie nie powinniśmy kilku innych dyscyplin, powszechnie uznawanych za sport, ogłosić rywalizacjami?). Problem w tym, że Skipper wydaje się też być niespecjalnie przekonany do transmitowania eSportu przez ESPN:

Jestem głównie zainteresowany zajmowaniem się prawdziwymi sportami.

Miejmy nadzieję, że nie oznacza to wycofania się stacji z dalszych transmisji. Nie jest to może aż tak istotna dla przeciętnego fana Doty 2, ale obecność eSportu w telewizji zdecydowanie pomogła wzmocnić jego pozycję w głowach ludzi niezwiązanych z grami. Niektórych.

125 odpowiedzi do “Szef ESPN też uważa, że eSport to nie sport”

  1. Dawid „spikain” Bojarski 8 września 2014 o 16:17

    Często słyszy się opinie, że eSportu nie można nazywać sportem. Gdybyśmy każdej takiej wypowiedzi poświęcali newsa, moglibyśmy nie pisać o niczym innym. Tym razem jednak wypowiedziała się tak osoba, po której – zwłaszcza w świetle ostatnich wydarzeń – raczej się tego nie spodziewano.

  2. ,,To nie sport. To rywalizacja. Szachy to rywalizacja, warcaby to rywalizacja.” Gość nie wie co mówi. Przecież każdy sport zawiera elementy rywalizacji…

  3. Czyli eSport to nie sport a ping pong np to już sport? Podejrzane…..

  4. dragonrider01 8 września 2014 o 16:33

    Przede wszystkim co to jest ESPN? Pierwszy raz słyszę o tej stacji. Pewnie jakaś muricańska kupa

  5. Bo grania na komputerze nie można nazwać sportem. Jestem graczem, ale nazywać to sportem jest zabawne, rowerzyści, motocrossowcy, airsoftowcy i tak dalej i tak dalej. To jest sport.

  6. Para olimpiada to nie olimpiada idąc za ciosem…

  7. @dragonrider01|Tu się raczej nie popisałeś, bo chyba każdy kto choć trochę interesuje się sportem (od futbolu przez koszykówkę do snookera) kojarzy ESPN. 😉

  8. @dragon|Jest to jedna z większych sportowych stacji na świecie, więc nie bagatelizowalbym jego słów, z którym się jak najbardziej zgadzam.

  9. @DevilArmory Może nie sportem a e-sportem. Takie zmagania w dobrą strategię (gwoli ścisłości, nie mówię tu o Docie ani o LoL) przeciwko żywemu przeciwnikowi wymaga sporego wysiłku fizycznego. Wobec takiego toku myślenia sport to TYLKO wysiłek fizyczny. Serio?

  10. Gość to po prostu kompletny prymityw. Równie dobrze piłka nożna to nie sport tylko coś co przyciąga spoconych brudasów do ganiania za piłką. Trochę przykre jak to się wszystko podsumuje.

  11. @TorrCiQ|Sport to aktywność fizyczna, to, że ktoś szybko myśli i naciska klawisze klawiatury i myszki nie czyni z Niego sportowca, nazwa e-sport jest zabawna bo nie ma ze sportem nic wspólnego.

  12. Zanim ktoś rzygnie na mnie hektolitrami żółci. Podoba wam się to czy też nie, e-sport mieści się w definicji sportu, gry takie jak np. Starcraft również mieszczą się w definicji sportu, możecie płakać i piszczeć ile chcecie, faktu to nie zmieni. ,,Prawdziwe sporty” hehe… Dobre sobie. 😉

  13. Granie to też w pewnym sensie wysiłek fizyczny – np. żeby nauczyć się tak szybko ogarniać sytuację jak Koreańczycy w Starcrafcie, musisz ponieść wysiłek. Porównałbym to np. do łucznictwa, strzelectwa czy rzutków, w których nie musisz być szczupłym czy umięśnionym, a umieć dobrze celować.

  14. @DevilArmory Sport to nie tylko aktywność fizyczna ale też umysłowa. Naciskanie klawiszów nie czyni z niego sportowca. Prawda. Ale używanie mózgu już owszem.

  15. @Torrciq|Zawody w zjadaniu jak największej ilości hamburgerów to też sport?

  16. Swoją drogą, nie porównywałbym np. szachów do piłki nożnej, ale nie zgodzę się z tym że nie jest to sport.

  17. @Elano|Nie porównuj łucznictwa do SC które ma z Nim tyle wspólnego co Carcass do muzyki pop.

  18. Zgadzam się z nim, ale bardziej jako rywalizację widziałbym też np. snooker, darty czy nawet pokera. Sporty umysłowe brzmiałoby lepiej.

  19. Punkt patrzenia zależy od punktu siedzenia, Sport to również pokonywanie własnych słabości, osiąganie celów oraz praca nad sobą.|eSport posiada wszystkie cechy naturalnego sportu poza tą najbardziej oczywistą czyli poprawą sprawności fizycznej. pozdrawiam

  20. Koleś dobrze mówi.

  21. Czym jest Sport. Pierwsze pytanie.

  22. Ciekawe jak długo nad tym myślał ? 😉

  23. Niech pan Skipper lepiej puknie się trzy razu w głowę i zastanowi co mówi, to że on nie uznaje eSportu jako sportu to nie znaczy że tak jest (to nie człowiek ustala co jest sportem a co nie jest a raczej cechy danej „aktywności”) bo w takim razie ja mogę sobie wszem i wobec głosić że nie uważam 22 ludzików biegających za piłką żeby ją kopnąć za sport (gorzej dla mnie że jestem tylko szarym ludzikiem 😛 ).

  24. Mam rozumieć, że piłka nożna, siatkówka, czy też koszykówka to nie rywalizacja, a przyjacielska zabawa, której towarzyszy aktywność fizyczna?? Ta wypowiedź to nic innego, aniżeli prowokacja gościa, któremu zachciało się zostać celebrytą i postać dłużej na wokandzie. I próbuje osiągnąć swój cel dzięki najprostszym kontrowersyjnym środkom. Nie będę jedynym, który powie, iż zdanie tego pana mam „blisko serca”(czyli głęboko w układzie pokarmowym).

  25. Jeżeli zrobisz kilka grup i będziecie rywalizować w jedzeniu pizzy, to nie będzie to sport. Jeżeli zrobisz podział na grupy i będziecie rywalizować w układaniu puzzli nie będzie to sport. Dlaczego więc sportem ma być siedzienie przed komputerem i granie w gry?Cóż, przyjęło się że sport to jakaś rywalizacja fizyczna, dlatego piłka nożna może być sportem… Nie no, poważnie, jak to jest możliwe że użytkownik niżej o nicku Priest może porównywać piłkę nożną do siedzenia kilku godzin przy komputerze?

  26. @krowa4 |Przeczytałeś chociaż cały news, czy tylko nagłówek? Facet nie robi żadnej afery, wyraża tylko swoje zdanie, które samo w sobie jest dosyć istotne zważywszy na prowadzoną przez niego funkcję. Zresztą kto może się tym faktem bulwersować, chyba tylko jakieś nerdy z „lekką” nadwagą. 😉

  27. @krowa4|Ale piłka nożna i cała reszta tym się różnią od „esportu” że to są rywalizacje fizyczne. Tak, to właśnie oznacza sport. Jak dla mnie jest jakaś różnica między bieganiem po boisku a graniem w LoLa/Dotę/cokolwiek innego… Tak szczerze to co wam przeszkadza to że granie w gry nie jest sportem? Ktoś wam płaci żebyście to zmienili?Czekam na hejt, będzie śmiesznie poczytać kolejne genialne komentarze obrońców tego „sportu siedzącego”.

  28. „O nie, on twierdzi że bycie nerdem z nadwagą to nie sport! I jak ja się wytłumaczę rodzicom? Przecież powiedziałem im że jestem sportowcem!” Tak wyglądają komentarze niżej. Śmieszy mnie argument że „esport to nie sport a ping pong to już sport” (WHAT?)… W ping pongu jednak bierzesz udział w jakiejś aktywności fizycznej, ja też jestem graczem ale pisząc takie komentarze mające ratować esport ośmieszacie się.

  29. Nie to nie jest sport, bo to jest e-sport. Tak samo jak szachów, pokera czy bilarda też nie nazwałbym sportem.

  30. EastClintwood 8 września 2014 o 17:55

    Też tak myślę. I nie chcę eSportu na ESPN. Wchodzę czasem na tą stację i wiem co chcę oglądać – sporty fizyczne, na pewno nie rozgrywki DOTY i niesamowicie krzykliwych komentatorów esportowych. Już nie wspomnę że każdy kto interesuje się grami MMO i ich rozgrywkami ma dostęp do internetu, tam może wszystko sobie obejrzeć nawet gdy nie jest w domu. Trafnie też nazwał szachy i właśnie eSport – to rywalizacja.

  31. EastClintwood 8 września 2014 o 17:58

    @krowa4|Rozbawiłeś mnie do rozpuku. Tak, na pewno gość który wcale nie zajmuje się grami i odniósł sukces w tym co robi, a robi to pewnie więcej lat niż ty w ogóle grasz w gry chce sobie sławy takimi stwierdzeniami. Niezła logika, ostro wali butthurtem z twojego postu. Nie wczuwaj się tak.

  32. EastClintwood 8 września 2014 o 18:00

    Już nie wspomnę że w porównaniu do boksu czy piłki nożnej ten cały esport jest jak mrówka. Cóż za wielka kontrowersja, klękajcie narody.

  33. @Priest|Jeżeli „to nie człowiek ustala co jest sportem a co nie jest a raczej cechy danej „aktywności” to jakie cechy eSportu sprawiają że jest on sportem? 😀 Rozumiem, że klikanie przycisków na myszce i wciskanie przycisków na klawiaturze to dla ciebie odpowiednie cechy? To nie jest aktywność fizyczna, a przynajmniej nie taka żeby porównywać ją do np. piłki nożnej. Może w takim razie dla ciebie to jest jakiś wysiłek fizyczny, ale ja tu nie widzę żadnego argumentu dlaczego eSport miałby być sportem.

  34. Jak już ktoś wcześniej zauważył: chodzi o definicję sportu. Jeśli chodzi o moje zdanie, to ja się z szefem ESPN zgadzam. Gry to nie sport, podobnie jak szachy, warcaby, snooker, poker, czy speedcubing (układanie kostki na czas), w sporcie musi wystąpić aspekt sprawnościowy (za pogranicze uznałbym na przykład sporty motorowe, gdzie ów aspekt występuje, ale dominującą rolę odgrywają umiejętności zawodników). cdn.

  35. cd.:|Nie znaczy to jednak, że nie powinno się organizować zawodów w tych dyscyplinach (nie-sportu), ani nie pokazywać ich w telewizji.

  36. Nie wiem po co ta wrzawa. Słowa mają swoje etymologiczne pochodzenie, więc określanie nimi przedmiotów czy też zjawisk z którymi nie mają nic wspólnego jest głupie – od logicznego myślenia oczywiście bardziej się liczy kasa, dlatego np ślimaki są rybami itp. |E-sport zapewne zagości prędzej czy później na stałe w naszej kulturze czy się to komuś podoba czy nie. Może jednak kiedyś będzie czymś naprawdę wymagającym ruchu a wtedy owa etykietka będzie mu się należała jak psu buda.

  37. Ciocia Wikipedia panie i panowie: „”Sport” comes from the Old French desport meaning „leisure”, with the oldest definition in English from around 1300 being „anything humans find amusing or entertaining”.”|Dlatego też @Airoder – określenie „sport” z etymologicznego punktu widzenia jak najbardziej należy się nie tylko grom komputerowym, ale także dajmy na to zawodom w gotowaniu i dzierganiu skarpetek.

  38. Tja, jego „zainteresowanie” zmieni się jak się dowie że puszczanie turniejów e-sportowych w TV może przynieść kupę forsy

  39. Ale po co wzmacniać pozycje eSportu w głowach przeciętnych ludzi, którzy włączając ESPN chcą pogladac koszykówkę, piłkę ręczną czy inną siatkówkę. Przychylam sie w stu procentach do zdania, ze turniej w taką np. Dote ma sie ni jak do sportu i rownież uważam, ze określenie tego jako rywalizacja jest bardzo trafnym sformułowaniem. Bo jak mozna porównać np. taką koszykówkę gdzie gdzie ktoś całe życie trenuje aby dostać sie np. do NBA i cieżko na to pracował z takim graczem w LoLa. eSport to nie sport.

  40. Wiki jest przydatna tylko do zadań na kolanie w szkole, na pewno nie do czerpania wiedzy…

  41. @krowa4|Widac ze młody jesteś rzucając na boki takie opinie. John Skiper osiagnął juz tyle, że nie musi juz na niczym wypływać i promować sie w jaki kolwiek sposób w końcu jest prezesem wielkiej telewizji, która to jest troche rozpoznawalna na świecie.

  42. O ile rozumiem chęć grania, to już oglądanie jak ktoś inny gra i nazywanie tego sportem na równi z tenisem ziemnym czy siatkówką uważam za kiepski żart. Gry nie przynoszą żadnych korzyści organizmowi, a sport i owszem. Nawet profesjonalny, mimo mnogości kontuzji, jest o wiele lepszy niż siedzenie cały dzień przed kompem. Każdy kto coś trenował potwierdzi.

  43. @Ajzen we wszystko wkłada się pracę CS ,SF,Tekken itd.itp. myślisz że w to nie nabierasz wprawy latami?ja tam się nie urodziłem z myszką w ręku no niestety…esport sama nazwa wskazuję że może to być taka boczna gałąź sportu,taki sport aczkolwiek,nie do końca i to właśnie o to w tym chodzi można zrobić specjalny program do emitowania turniejów esporotwych(swego czasu było emitowane na eurosporcie)i każdy będzie zadowolony…

  44. @DUSTDEVIL tak gry uczą zabijać gry są złe…to po co grasz?Gry dają relaks i uczą uwierz uczą…logicznego myślenia np…i to żadne zdziwienie.Ja codzień ćwiczę w swojej małej siłce i nie mogę się zgodzić że esport to żart.[ O ile rozumiem chęć grania, to już oglądanie jak ktoś inny gra i nazywanie tego sportem na równi z tenisem ziemnym czy siatkówką uważam za kiepski żart….]przepraszam a czy przy oglądaniu siatkówki nie oglądasz kogoś jak ktoś gra?Tak to wygląda ale i tak oglądasz bo to lubisz…

  45. No i dobrze uważa

  46. @ssseba16 |Z całym szacunkiem śmieszą mnie takie porównania. Popatrz sobie na gracza koszykówki/siatkówki który latami nabieral umiejętności a na gracza CSa bądź Tekkena. Jest różnica nie ? Bierze sie ona stad ze w sporcie mamy wysiłek fizyczny, który chartuje nasz charakter, nasze zdrowie i nasze samopoczucie. Potrenuj w CS kilka godzin w dusznym pokoju a pózniej idź pograć w nogę ze znajomymi. Jest różnica. Sam gram na kompie ale balansuję to aktywnością fizyczna dla lepszego samopoczucia.

  47. I dobrze mówi, machanie palcami to nie sport. Można robić turnieje i wygrywać nagrody ale to i tak nie będzie sport. Trochę mi żal takich co siedzą po 12 czy więcej godzin bo muszą „trenować”, to nie jest sport tylko uzależnienie.

  48. @Azjen|Uważaj z tym CS, bo zaraz ci z Paszą wyskoczą. 😉

  49. Carling to też nie sport ;] Pływanie to moczenie się w wodzie, a bieg przez płotki to cykliczne podskoki. Sport to rywalizacja. Sport to nie tylko wysiłek fizyczny ;]…. a wydawało się już, że wszyscy to wiedzą.

  50. Eh, poziom komentarzy coraz bardziej spada -_-|E-sport to odgałęzienie sportu, gdyż występuje element rywalizacji o zwycięstwo, ale brakuje wysiłku fizycznego. E-sportowcy, jednak nie są jednak odludkami i uzależnionymi nerdami. By wygrać ćwiczą rozwiązania taktyczne do perfekcji, tak jak w innych sportach zespołowych. Występuję również rywalizacja indywidualna, gdzie ważniejszy jest umysł od tężyżny fizycznej.|Btw na eurosport często leci snooker, to może tam będzie e-sport 😀

Skomentuj Elano Anuluj pisanie odpowiedzi