Szefowie CD Projektu Red o niwelowaniu crunchu. „Widmo Wolności udało się wydać przy minimalnej liczbie nadgodzin”
W wywiadzie przeprowadzonym dla serwisu xyz.pl Adam Badowski i Michał Nowakowski skomentowali kwestię przedpremierowych nadgodzin.
W wywiadzie przeprowadzonym dla portalu xyz.pl przez Mariusza Bartodzieja o CD Projekcie Red wypowiedziało się jego szefostwo w osobie Adama Badowskiego i Michała Nowakowskiego. Jednym z poruszanych wątków był m.in. popularny w gamedevie crunch, czyli zwiększenie liczby nadgodzin przed premierą gry, co często przekłada się na tytaniczną pracę wielu developerów.
Michał Nowakowski opowiedział, jak to wyglądało przy okazji premiery Widma Wolności, dodatku do Cyberpunka 2077.
Niestety spiętrzenie prac przed ważnym wydarzeniem zdarza się w naszej branży. To, co możemy robić, to starać się minimalizować potrzebę nadgodzin, dobrze je wynagradzać i jasno komunikować pracownikom ich powody. Na bieżąco monitorujemy poziom nadgodzin na projektach i ich zasadność. Następnie realizujemy działania, które mają pomóc ograniczyć ich występowanie. Przy pracy nad Widmem Wolności, dodatkiem do Cyberpunka 2077, zmieniliśmy też wiele w metodykach produkcji. Dzięki temu udało się wydać go przy minimalnej liczbie nadgodzin, nieporównywalnej z poprzednimi produkcjami.
Innym ciekawym pytaniem była kwestia struktury zespołu. Często mówi się o CD Projekcie Red jako o studiu tworzącym gry skupione na większej filmowości, co skomentował Adam Badowski.
Napędza nas sztuka. Długo byliśmy niesłusznie wrzucani przez skrót myślowy do worka IT. Tymczasem od lat mamy strukturę zespołu bardziej podobną do producentów filmowych niż software house’ów. Mamy na projekcie reżysera, producenta, inżynierów od innowacji itd. Jesteśmy dumni, że jako jedni z pierwszych w branży obraliśmy taki kierunek.
Obecnie CD Projekt Red pracuje m.in. nad Wiedźminem 4 oraz sequelem Cyberpunka. Zwiastun przygód Ciri mogliśmy zobaczyć w trakcie tegorocznych The Game Awards.
Nie oznacza to jednak, że Wiedźmin 4 będzie całkowicie filmowym doświadczeniem. Z naszego wywiadu z Pawłem Sasko dowiedzieliśmy się, że CD Projekt Red nie chce czerpać wyłącznie ze szkoły filmowej. Jak sam zauważa: „W końcu nie po to tworzymy gry. Naturą gry wideo jest jej interaktywność”.
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl