Szybowcowa '87: IPN tworzy kolejną grę. Tym razem o „Solidarności” i w VR
Instytut Pamięci Narodowej szykuje grę VR pt. Szybowcowa '87, która zabierze nas do tajnej drukarni „Solidarności Walczącej”.
Instytut Pamięci Narodowej nie przestaje inwestować w kolejne gry. Po wojnie polsko-bolszewickiej, o której opowiadała Gra Szyfrów, przyszła pora na polskie lata 80. i „Solidarność”. Szybowcowa '87, bo tak będzie się nazywała nowa produkcja finansowana przez IPN, zabierze nas do peerelowskiego mieszkania na wrocławskim Gądowie, gdzie mieści się tajna drukarnia „Solidarności Walczącej”. A tam będziemy mieli możliwość zapoznania się z oryginalnymi dokumentami, które przeniesiono do cyfrowego PRL-u wprost ze zbiorów IPN-u.
O samym gameplayu niestety nie wiemy wiele, natomiast strona gry na Steamie przytacza następujące atrakcje:
- wirtualne pomieszczenie drukarni, które możemy sami eksplorować;
- własnoręczne powielanie kopii niepodległościowej prasy;
- konspiracyjna „bibuła”, z którą możemy się zapoznać;
- komunikaty funkcjonariuszy SB, przechwycone dzięki radiu „Julia”;
- możliwość obejrzenia reżimowego „Dziennika Telewizyjnego” zakłócanego przez działaczy „Solidarności Walczącej”.
Jeśli intryguje was tytuł Szybowcowa '87, to jest to właśnie nawiązanie do lokalu Marka Petrusewicza, pierwszego polskiego rekordzisty świata w pływaniu na 100 m, który został przekazany na potrzeby działalności „Solidarności Walczącej”. Z kolei rok 1987 odwołuje się do roku, w którym aresztowano Kornela Morawieckiego, stojącego na czele podziemnej organizacji.
Producentem gry jest warszawskie studio Pictureworks, specjalizujące się w projektach VR i AR. Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy Szybowcowa '87 trafi na rynek.