Take-Two rezygnuje z nielubianego 2K Launchera. Zyskają na tym użytkownicy Steam Decka

W sierpniu tego roku Firaxis ogłosiło, że nadchodzące Civilization 7 odejdzie od 2K Launchera – aplikacji powstałej prawdopodobnie jedynie w celu zirytowania wszystkich graczy. Od bardzo długiego czasu gracze krytykowali rozwiązanie narzucone przez Take-Two Interactive, które swoją drogą doprowadzało do poważniejszych problemów. Dla przykładu BioShock Infinite po wprowadzeniu rzeczonego systemu działał zdecydowanie gorzej, a część gier posiadających 2K Launcher nie była możliwa do uruchomienia na Steam Decku. Przynajmniej w oryginalnej wersji, bez żadnych obejść i dodatkowych furtek.
2K Launcher has been fully removed from Epic and Steam games
byu/Renegade_Meister inpcgaming
Jak się okazało, decyzja podjęta w przypadku nadchodzącej odsłony Civilization była jedynie pokłosiem decyzji Take-Two, która właśnie została ogłoszona. Korporacja wycofa 2K Launcher z gier, które znajdują się na Steamie oraz Epic Games Store. Zyskają na tym takie marki, jak między innymi Mafia, wspomniane wcześniej Civilization, czy również XCOM. Usunięty zostanie nie tylko 2K Launcher, ale też i jego wersja beta, która znajdowała się w Civilization 5, a była to pozostałość po lenistwie twórców, którzy nie pofatygowali się o aktualizację oprogramowania do jego oficjalnej wersji.
Likwidacji nie ulegają jednak inne aplikacje tego typu, znajdujące się pod kontrolą Take-Two. Oznacza to, że Rockstar Launcher cały czas pozostaje w mocy.
Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “Take-Two rezygnuje z nielubianego 2K Launchera. Zyskają na tym użytkownicy Steam Decka”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
2k launchera używałem raz w życiu, przy okazji gry w Marvel: Midnight Suns, które skończyłem kilka dni temu, więc idealnie trafili z tą decyzją, jeszcze zdążyłem się z tym pomęczyć.
„Oznacza to, że Rockstar Launcher cały czas pozostaje w mocy.”
Jeśli chodzi o Rockstar Launcherem to jest taka różnica, że to launcher natywny i Rockstar musiałby przeprowadzić migrację gier na inną platformę, jeśli chcieliby go wycofać, tak jak zrobiła to np. Bethesda.