Techland zalicza spore straty finansowe i kasuje dwie gry. W produkcji pozostać miało nowe Call of Juarez

Tom Henderson na łamach Insider Gamingu poinformował o anulowaniu przez Techland dwóch projektów. Powodem tej decyzji miały być problemy finansowe, które dotknęły firmę w ostatnich latach. Tylko w 2024 studio osiągnęło straty na poziomie 37 milionów dolarów, co było kontynuacją trendu z roku poprzedniego, w którym to firma straciła 25 milionów dolarów.
Według informacji Insider Gamingu jednym z anulowanych tytułów jest RPG Akcji znane pod nazwą Project Cornerstone, zapowiedziane w maju 2022 roku, niedługo po premierze Dying Lighta 2. Wśród inspiracji dla projektu znalazły się Gwiezdne Wojny, a jednym z wielu charakterystycznych elementów była umiejętność zatrzymywania czasu.
Nie wszystkie projekty zostały przez Techland anulowane. Tom Henderson poinformował, że studio zachowało przy życiu najnowszą odsłonę Call of Juarez, która powstaje na Unreal Engine. Cykl był jednym z większych międzynarodowych sukcesów Techlandu, który idealnie wstrzelił się w wówczas niezagospodarowaną niszę gier osadzonych w czasach dzikiego zachodu.
Techland aktualnie skupia się na wydaniu Dying Light: The Beast, którego premiera nastąpi 21 sierpnia na PC, PS5 oraz Xboksy Series X/S. W wystosowanym oświadczeniu do Insider Gamingu studio nie skomentowało doniesień o istnieniu kontynuacji Call of Juarez.
Projektowanie gier nigdy nie jest prostym zadaniem, a czasami świeże podejście jest niezbędne do tworzenia świetnych dzieł. Co istotne, żadna z ogłoszonych zmian nie spowodowała redukcji zatrudnienia. Deweloperzy zostali przeniesieni do innych projektów i pracują nad wieloma grami, które są w przygotowaniu. Obecnie skupiamy się przede wszystkim na wydaniu Dying Light: The Beast. Po premierze gry, w odpowiednim czasie opowiemy więcej o naszych przyszłych projektach.
Pod koniec czerwca Techland ogłaszał, że Dying Light: The Beast jest nowym otwarciem dla studia, które planuje wydawać więcej gier. Czas pokaże, czy następnym dziełem będzie wspomniane Call of Juarez.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Techland zalicza spore straty finansowe i kasuje dwie gry. W produkcji pozostać miało nowe Call of Juarez”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Mam nadzieję, że z nowym Call of Juarez dowiązą do końca. Gunslinger był wyśmienity, a jakby zrobili coś na kształt otwartego świata z humorem to byłby uradowany.
Ech, marzenia. Na tę chwilę stawiam na jakieś gacha-game na Dzikim Zachodzie. Najwyżej potem będę miłe zaskoczony.
Gunslinger był super, wspominam go bardzo dobrze, mam nadzieje, że te nowe CoJ wyjdzie i będzie dobrą grą. Co do tego anulowanego rpg to zapomniałem o nim całkowicie xd. Szkoda, że tak to wygląda, ale fajnie, że chociaż kowboje nadal powstają.