The Day Before ponownie hitem na Steamie. Hades II i Silksong w tyle

Po takiej terapii szokowej, jaką zafundowali fanom twórcy The Day Before, chyba nawet najbardziej oddani wolontariusze odwrócili się od tej produkcji. Zniknięcie ze Steama i pokaz zerowej wiedzy na temat tego jak działa branża to jedno – wszak włodarze studia Fntastic zapomnieli, że wypadałoby mieć prawa do tytułu.
Osobną sprawą są liczne plagiaty w materiałach promocyjnych. Najpierw było to oczywiście The Division, potem Call of Duty: Black Ops – Cold War i The Last of Us. Ostatnie wideo, jakie pojawiło się kilka dni temu z okazji powrotu The Day Before na Steama, także zawierało sporo nawiązań. Niektóre z nich były dosłownie wycięte z innych trailerów, np. GTA V, Red Dead Redemption 2, a nawet Cyberpunka 2077. Sami zobaczcie:
Okej, może developerzy nie mieli okazji zatrudnić mistrzów słowa, którzy napisaliby im wiarygodny scenariusz zwiastuna i skorzystali z SI, jaka połączyła najpopularniejsze motywy w niepokojąco identyczny sposób. To w zasadzie nie stanowi problemu. Jest nim jednak to, że The Day Before kilka dni po powrocie na platformę Valve znowu trafiło na szczyt globalnej listy życzeń i w mgnieniu oka wyrosło na najbardziej wyczekiwany tytuł, zostawiając w tyle The Finals, Hollow Knight: Silksong oraz Hadesa II.
To o tyle dziwne, że The Day Before ma wszystkie przesłanki do bycia w najgorszym wypadku scamem, a w najlepszym dość nijaką, przeciętną grą, zlepkiem pomysłów z innych tytułów, przebranym trochę za The Division, trochę DayZ. Podkreśla to ogromna różnica w jakości materiałów – pierwszy zwiastun, który przyciągnął uwagę setek tysięcy osób, nie ma nic wspólnego z tym, co pokazano kilka dni temu, ale obydwa filmy najwyraźniej wywołały podobny efekt. Aż tak spadły nam standardy?
The Day Before zadebiutuje we wczesnym dostępie 7 grudnia, a na wersję konsolową będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.
Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “The Day Before ponownie hitem na Steamie. Hades II i Silksong w tyle”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
The Scam Before
Ubisoft powinien skorzystać z hype’u i zrobić taką grę naprawdę. 😉
Już prawie zacząłem wierzyć w to, że gracze w końcu zmądrzeli widząc ilość red flagów jakie są widoczne przy tej grze. Nieważne nawet jaki ta gra będzie miała odbiór po premierze. Sam fakt, że ta gra się jakkolwiek sprzeda będzie naszą przegraną jako ogółu graczy. Ta gra sprawi, że wielkie korpo będą nam wciskali jeszcze większe badziewie co rok, bo przecież wystarczy nam wcisnąć kilka kłamliwych zwiastunów i wyreżyserowanych gameplayów, byśmy się rzucili po pre ordery.
Niby gra korzysta z UE 5, ale tak naprawdę wygląda na poprzednią wersję silnika, jeśli chodzi o wygląd. Warto popatrzeć, jak Alan Wake 2 i najnowsze Lords of Fallen korzystają z tej technologii, różnica jest widoczna.
Alan Wake 2 nie jest na Unrealu…
Nie chcę być obrońcą tej gry (i wcale nie mam takiego zamiaru), ale warto zwrócić uwagę, że jest różnica między grami singleplayer, a multiplayer z otwartym światem, która często jest widoczna między innymi w gorszej grafice.
A, racja – to autorski silnik Remedy, ale nawet on pokazuję, jak powinny wyglądać gry na silniku Epica.