38
31.01.2023, 10:00Lektura na 4 minuty

„The Last of Us”: Poważne zmiany w 3. odcinku serialu. Twórcy tłumaczą, czemu odeszli od gry

Jeśli jesteście już po trzecim odcinku serialu „The Last of Us”, może was zainteresować, co mają do powiedzenia Neil Druckmann i Craig Mazin na temat zmian wprowadzonych do historii znanej z gry.

Trzeci odcinek „The Last of Us” już za nami i wreszcie mogliśmy się przekonać na własne oczy, czym tak zachwycali się w pierwszych recenzjach krytycy, którzy często wskazywali go jako najlepszy epizod pierwszego sezonu. To jednocześnie jak na razie najmocniejsza zmiana wprowadzona do znanej z gry historii. Neil Druckmann i Craig Mazin opowiedzieli w wywiadzie dla IGN, czemu zdecydowali się na taki krok.

UWAGA! Reszta tego newsa obfituje w spoilery związane z trzecim odcinkiem „The Last of Us”, a także samą grą. Jeśli jeszcze go nie oglądałeś, możesz chcieć zaczekać z lekturą.

W trzecim epizodzie „The Last of Us” poznajemy Billa i Franka: postaci znane nam już doskonale z gry, choć ich relacja była w niej jedynie delikatnie zasugerowana. W produkcji Naughty Dog poznajemy Billa, gdy wkraczamy do jego silnie zabezpieczonego domu i uruchamiamy zastawione przez niego pułapki. Franka znajdujemy już po jego samobójczej śmierci: mężczyzna powiesił się po zarażeniu. Z jego liściku dowiadujemy się o sporze obu panów. Frank przyznaje w nim nawet na końcu, że śmierć jest wciąż lepsza niż kolejny dzień z Billem.

Tymczasem w serialu HBO dostajemy praktycznie cały epizod, przedstawiający nam retrospektywę związku Billa i Franka. Dowiadujemy się, jak mężczyźni się poznali, spędzili razem kolejne lata we względnym szczęściu i spokoju, a na końcu podjęli decyzję o wspólnym samobójstwie. Neil Druckmann przyznał, że był to pomysł Mazina, który chciał dla odmiany pokazać, co ludzie mogą wygrać, a nie tylko stracić w postapokaliptycznej rzeczywistości.


W pewnym sensie to był wciąż znak ostrzegawczy dla Joela, szczególnie po utracie Tess w poprzednim odcinku. W serialu możemy porzucić perspektywę głównego bohatera, podczas gdy w grze jesteśmy raczej ograniczeni do Joela i Ellie. Tutaj mogliśmy zobaczyć, co przytrafiło się Billowi po wybuchu pandemii, a potem jak poznał i zakochał się we Franku, po czym zestarzał się u jego boku. Zatoczyliśmy pełne koło miłości, życia razem i doświadczenia straty. Ale ta strata jest zabarwiona radością z faktu, że spędziło się całe życie wypełnione miłością.


Neil Druckmann

Craig Mazin idzie wręcz jeszcze dalej i stwierdza, że w jego odczuciu to całkiem szczęśliwe zakończenie. Zwrócił także uwagę na zupełnie odmienną wymowę listu samobójczego (tym razem od Billa), który Joel odnajduje na końcu odcinka.


Wydaje mi się, że zwykliśmy postrzegać śmierć jako porażkę, szczególnie jeśli mowa o grach wideo. Tam dosłownie oznacza naszą porażkę. Dotychczas w naszym serialu nie brakowało brutalnych chwil, w których Joel zawiódł albo przynajmniej tak mu się wydawało: zawiódł swoją córkę, zawiódł Tess i ewidentnie czuje ciężar tych porażek na początku trzeciego odcinka. (...) Jestem szczególnie szczęśliwy z tego, jak Bill zdołał zainspirować Joela, by zabrał Ellie na zachód. Zostawił mu pośmiertną instrukcję, że ludzie tacy jak oni są tu tylko po to, by ochraniać osoby, które kochają. I niech Bóg ma w opiece tych, którzy staną na ich drodze. (...) Dlatego to szczęśliwe zakończenie: Bill zrozumiał, kim był, i zainspirował Joela, by zrobić coś dobrego.


Craig Mazin

Druckmann przyznał też, że prawdopodobnie jeszcze kilka lat temu byłby przeciwny wprowadzaniu tak daleko idących zmian. Jednak jego współpraca z Mazinem układa się na tyle dobrze, że był zachwycony jego pomysłem. Obaj twórcy starają się być otwarci na nowe rozwiązania, o ile tylko wpłyną one pozytywnie na opowiadaną historię.


Wydaje mi się, że Neil zawsze rozumiał, że byłoby wspaniale zobaczyć w telewizji scenariusz, który napisał do tej gry. Jeśli o mnie chodzi, jest wystarczająco skomplikowany, pojemny, interesujący i filozoficzny, by dało się go odpowiednio pozmieniać przy adaptowaniu do innego medium. Mam nadzieję, że fani gry widzą, jak dużo miłości w to wkładamy i czują to samo co my: że to wciąż zgodne z DNA The Last of Us.


Craig Mazin

Tymczasem HBO już zachęca do kolejnego seansu za tydzień, tradycyjnie publikując krótki teaser następnego odcinka „The Last of Us”:


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów2012

Obserwujących10
The Last of Us
Ocena redakcji
-
Ocena użytkowników
1.7
Platformy
ps3
Gatunek
akcja
Producent
Naughty Dog
The Last of Us

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze