The Outer Worlds 2 ma być „większy i głębszy” niż część pierwsza. Twórca gry o niespełnionych ambicjach i ograniczonych środkach

The Outer Worlds 2, patrząc na udostępniane dotychczas materiały z gry, zdaje się być na pierwszy rzut oka tym samym, co otrzymaliśmy w „jedynce”, tylko nieco większym. Choć po prawdzie pewne różnice są nieuniknione choćby ze względu na zastosowanie kolejnej wersji Unreal Engine’u. Jak jednak przekonuje Leonard Boyarsky, dyrektor kreatywny tytułu, głębia będzie leżeć w fabule i narracji kolejnej odsłony erpega Obsidian Entertainment.
Boyarsky udzielił wywiadu dla magazynu Edge, w którym poruszono temat zbliżającego się wielkimi krokami The Outer Worlds 2. Przede wszystkim to, co przebija się z jego słów, to chęć nadrobienia tego, co zostało porzucone w trakcie tworzenia pierwszej części serii (via GamesRadar). W jego optyce świat, którzy stworzyli, jest rozległy, jednak w samej grze mogli zaprezentować tylko kawałek całości.
Zbudowaliśmy cały świat, lecz podaliśmy zaledwie jego mały kawałek. Taki był mój plan, że jeśli będziemy mieć na tyle szczęścia, by stworzyć sequel, to uczynimy go znacznie większym i głębszym.
Ambicje twórców zniweczyła wówczas proza życia – niewystarczająca ilość czasu i środków. Jak twierdzi dyrektor kreatywny The Outer Worlds 2, w konsekwencji w wielu przypadkach musieli dokonywać cięć, a także upraszczać część zawartości. Notabene na podobne kwestie zwracali uwagę sami recenzenci, a niektórzy z nich mówili wręcz o zachowawczości i braku głębi. Boyarsky zapewnia przy tym, że wizja gry sprzed tworzenia „jedynki” została spełniona właśnie w kolejnej części.
O prawdziwości tych słów przekonamy się 29 października, kiedy to The Outer Worlds 2 zadebiutuje na pecetach, PlayStation 5 i Xboksach Series X/S. Warto dodać, że będzie nieco tańszy, niż początkowo zakładano, a także już w dniu premiery zostanie udostępniony w Game Passie.
Czytaj dalej
-
Spółka Tencentu i Ubisoftu ma już nazwę. Vantage Studios zajmie się...
-
Jedna minuta, zatrzęsienie akcji. Painkiller z nowym zwiastunem trybu kooperacji
-
Heroes of Might & Magic wczoraj i dziś. Przeżyjmy to jeszcze...
-
Prototype otrzyma remaster? Niespodziewana aktualizacja wprowadziła ciekawe zmiany w napisach...
3 odpowiedzi do “The Outer Worlds 2 ma być „większy i głębszy” niż część pierwsza. Twórca gry o niespełnionych ambicjach i ograniczonych środkach”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Liczę na to, właśnie ogrywam po latach jedynkę, tym razem z dodatkami, i naprawdę świetnie się bawię. Gra ma wspaniały pomysł na siebie, ale niestety ograniczenia budżetowe widać gołym okiem.
Kapitalny, niedoceniany tytuł. Oby dwójka też dowiozła. Edit: myślę, że to właśnie dzięki ograniczeniom budżetowym ta gra jest tak fajna 🙂
Będzie większa i głębsza? Oby więc ci z nieco gorszym sprzętem też mogli spróbować.