The Outer Worlds: Kwadrans rozgrywki i informacje o nowej grze Obsidian Entertainment [WIDEO]
Zapowiadany pod koniec listopada tytuł Obsidian Entertainment doczekał się niedawno oficjalnej prezentacji, a teraz otrzymaliśmy garść dodatkowych informacji.
Założenia fabularne zostały nakreślone wcześniej, więc teraz ograniczę się tylko do stwierdzenia, że The Outer Worlds opowie o losach nieszczęśników, którzy mieli pecha trafić na Halcyon – najodleglejszą ludzką kolonię w galaktyce. Naturalnie w którymś momencie coś poszło zdecydowanie nie tak, proces terraformacji zadziałał inaczej, niż zakładano, a po okolicy rozlazły się przeróżne mutanty. Za wszystkimi nieszczęściami kolonistów stoją spiskowcy, którzy z jakiegoś powodu zamierzają zniszczyć Halcyon. Tylko od gracza zależy, czym im się to uda, czy nie.
Przejdźmy do konkretów. Gracz będzie mógł stworzyć własnego bohatera, wybierając jego płeć i wygląd, a także określając pochodzenie oraz ustalając wartości podstawowych cech. Możliwe będzie opanowanie szeregu rozmaitych umiejętności, rozwijanych wraz z awansami na kolejne poziomy doświadczenia. Co jakiś czas da się przydzielić atuty/perki. Pojawi się również opcjonalny system wad. Produkcja będzie stale analizowała poczynania gracza i jeśli „zauważy”, że jakaś czynność sprawia mu problem, zaproponuje stosowną cechę negatywną. Przykładowo jeśli kolonista często walczy z danym rodzajem monstrów, może – ale nie musi – wybrać wadę, która dodatkowo utrudni mu zadanie, a w zamian zyska dodatkowy perk.
W trakcie wyprawy napotkamy wielu potencjalnych towarzyszy. W zależności od podejmowanych decyzji ich więź z bohaterem będzie rosnąć bądź maleć, co przełoży się na bonusy do statystyk. W skrajnym przypadku kompan może opuścić drużynę. Pojawią się misje lojalnościowe, ale najprawdopodobniej zabraknie romansów.
Każdą sytuację w grze można rozwiązać na kilka sposób. Przemoc nie musi być wcale najlepszym wyjściem – czasem lepiej po prostu kogoś przegadać lub przekraść się za jego plecami. Kiedy dojdzie już do wymiany ciosów, starcia będą toczyły się w czasie rzeczywistym. Bohater chwyci zarówno za spluwy, jak i broń białą. Jedna ze zdolności pozwoli na chwilę spowolnić czas, dzięki czemu można łatwiej wycelować w konkretne części ciała przeciwnika. Umiejętność będzie ograniczana paskiem energii.
Serwis Game Informer udostępnił podesłany przez Obsidian filmik z fragmentami rozgrywki. Zobaczycie go poniżej.
Premiera na PC, XBO i PS4 odbędzie się w przyszłym roku.
Czytaj dalej
15 odpowiedzi do “The Outer Worlds: Kwadrans rozgrywki i informacje o nowej grze Obsidian Entertainment [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ta czcionka z BioShocka 😛
@przemdyl faktycznie bardzo podobna. oryginalnie fallout nawiazywal dosyćmocno do lat 50. i stylistyki art-deco (podobnie jak bioshock ale w mniejszej skali) wiec dla mnie ten styl to plus.
Zapowiada się klasyczna gra Obsidianu. Bardzo fajny świat przedstawiony, postacie, rozwój postaci (choć nie był pokazany), decyzje, wybory, frakcje itp. Ale z drugiej strony bardzo niefajna warstwa technologiczna, grafika, animacje, sceny dialogowe.|Dla takiego oldschoolowca jak ja warstwa wizualna jest nieistotna. Więc pewnie będę się świetnie bawił. Ale mentalne gimnazjum woli grać w ładną pocztówkę niż po prostu w fajną grę. Co równa się z tym, że będzie słaba sprzedaż.
Zastanawia mnie dlaczego tak bardzo ta gra przypomina fallouta 4. Nie rozumiem decyzji by kopiować drętwy gameplay z tej gry.
@Airoder F4 wyglądał jak podkoloryzowany Nev Vegas z lepszą grafiką. Czyli tu jest to samo, tylko bardziewj kolorowe. Ale wydaje się wpasowywać w klimat.
Zapowiada się całkiem dobrze, zawsze to jakaś wysokobudżetowa alternatywa dla gier Bethesdy. Czy tylko ja ma wrażenie, że w grach action RPG członkowie drużyny sterowani przez SI w walce są prawie bezużyteczni? Mass Effect (pomijając momenty w których gracz nakazuje im odpalenie specjalnego ataku), Fallouty w 3D, TES, itd. @mbwrobel Bo Anthem to będzie sieka i loot shooter któremu bliżej będzie do Borderlands niż do RPG.
Dlaczego mam wrażenie że to działa na Gamebyro od Bethesdy.|Powiedzcie że się mylę, plox.
Super! Podoba mi się. Szczególnie opcje z kompanami, którzy mogą od nas odejść.
@hexensialive |To Unreal Engine 4
@Silvaren|Super.|Miałem ten nie irracjonalny lęk…
Czy tylko mi to wygląda na No mans sky? Dosłownie lecimy na planetę i tu się zaczyna się jej wątek fabularny. I odlatujemy pod koniec, by latać dalej 😀
@hexenisalive|*irracjonalny|Geez, nie umiem w polski.
Już od pierwszej minuty czuć tu Borderlands, ciekawe.
Nie system wad tylko system lęków. Będziesz mógł wziąć sobie de-buff w zamian za perka.
Obsidian jeszcze słabej gry nie zrobił 🙂 Więc zapowiada się że tytuł mimo wad i pewnych niedoróbek z jakich są znani będzie wciągał historią, fabułą, klimatem i rozbudowanymi wątkami, takie gry to ja chętnie przyjmę z pocałowaniem ręki.