rek

The Outer Worlds: Kwadrans rozgrywki i informacje o nowej grze Obsidian Entertainment [WIDEO]

Nieco więcej wiemy choćby o walce i systemie rozwoju postaci.

Zapowiadany pod koniec listopada tytuł Obsidian Entertainment doczekał się niedawno oficjalnej prezentacji, a teraz otrzymaliśmy garść dodatkowych informacji.

Założenia fabularne zostały nakreślone wcześniej, więc teraz ograniczę się tylko do stwierdzenia, że The Outer Worlds opowie o losach nieszczęśników, którzy mieli pecha trafić na Halcyon – najodleglejszą ludzką kolonię w galaktyce. Naturalnie w którymś momencie coś poszło zdecydowanie nie tak, proces terraformacji zadziałał inaczej, niż zakładano, a po okolicy rozlazły się przeróżne mutanty. Za wszystkimi nieszczęściami kolonistów stoją spiskowcy, którzy z jakiegoś powodu zamierzają zniszczyć Halcyon. Tylko od gracza zależy, czym im się to uda, czy nie.

Przejdźmy do konkretów. Gracz będzie mógł stworzyć własnego bohatera, wybierając jego płeć i wygląd, a także określając pochodzenie oraz ustalając wartości podstawowych cech. Możliwe będzie opanowanie szeregu rozmaitych umiejętności, rozwijanych wraz z awansami na kolejne poziomy doświadczenia. Co jakiś czas da się przydzielić atuty/perki. Pojawi się również opcjonalny system wad. Produkcja będzie stale analizowała poczynania gracza i jeśli „zauważy”, że jakaś czynność sprawia mu problem, zaproponuje stosowną cechę negatywną. Przykładowo jeśli kolonista często walczy z danym rodzajem monstrów, może – ale nie musi – wybrać wadę, która dodatkowo utrudni mu zadanie, a w zamian zyska dodatkowy perk.

W trakcie wyprawy napotkamy wielu potencjalnych towarzyszy. W zależności od podejmowanych decyzji ich więź z bohaterem będzie rosnąć bądź maleć, co przełoży się na bonusy do statystyk. W skrajnym przypadku kompan może opuścić drużynę. Pojawią się misje lojalnościowe, ale najprawdopodobniej zabraknie romansów.

Każdą sytuację w grze można rozwiązać na kilka sposób. Przemoc nie musi być wcale najlepszym wyjściem – czasem lepiej po prostu kogoś przegadać lub przekraść się za jego plecami. Kiedy dojdzie już do wymiany ciosów, starcia będą toczyły się w czasie rzeczywistym. Bohater chwyci zarówno za spluwy, jak i broń białą. Jedna ze zdolności pozwoli na chwilę spowolnić czas, dzięki czemu można łatwiej wycelować w konkretne części ciała przeciwnika. Umiejętność będzie ograniczana paskiem energii.

Serwis Game Informer udostępnił podesłany przez Obsidian filmik z fragmentami rozgrywki. Zobaczycie go poniżej.

Premiera na PC, XBO i PS4 odbędzie się w przyszłym roku.

15 odpowiedzi do “The Outer Worlds: Kwadrans rozgrywki i informacje o nowej grze Obsidian Entertainment [WIDEO]”

  1. Ta czcionka z BioShocka 😛

  2. @przemdyl faktycznie bardzo podobna. oryginalnie fallout nawiazywal dosyćmocno do lat 50. i stylistyki art-deco (podobnie jak bioshock ale w mniejszej skali) wiec dla mnie ten styl to plus.

  3. Zapowiada się klasyczna gra Obsidianu. Bardzo fajny świat przedstawiony, postacie, rozwój postaci (choć nie był pokazany), decyzje, wybory, frakcje itp. Ale z drugiej strony bardzo niefajna warstwa technologiczna, grafika, animacje, sceny dialogowe.|Dla takiego oldschoolowca jak ja warstwa wizualna jest nieistotna. Więc pewnie będę się świetnie bawił. Ale mentalne gimnazjum woli grać w ładną pocztówkę niż po prostu w fajną grę. Co równa się z tym, że będzie słaba sprzedaż.

  4. Zastanawia mnie dlaczego tak bardzo ta gra przypomina fallouta 4. Nie rozumiem decyzji by kopiować drętwy gameplay z tej gry.

  5. @Airoder F4 wyglądał jak podkoloryzowany Nev Vegas z lepszą grafiką. Czyli tu jest to samo, tylko bardziewj kolorowe. Ale wydaje się wpasowywać w klimat.

  6. CzlowiekKukurydza 8 grudnia 2018 o 10:34

    Zapowiada się całkiem dobrze, zawsze to jakaś wysokobudżetowa alternatywa dla gier Bethesdy. Czy tylko ja ma wrażenie, że w grach action RPG członkowie drużyny sterowani przez SI w walce są prawie bezużyteczni? Mass Effect (pomijając momenty w których gracz nakazuje im odpalenie specjalnego ataku), Fallouty w 3D, TES, itd. @mbwrobel Bo Anthem to będzie sieka i loot shooter któremu bliżej będzie do Borderlands niż do RPG.

  7. hexenisalive 8 grudnia 2018 o 13:41

    Dlaczego mam wrażenie że to działa na Gamebyro od Bethesdy.|Powiedzcie że się mylę, plox.

  8. Super! Podoba mi się. Szczególnie opcje z kompanami, którzy mogą od nas odejść.

  9. @hexensialive |To Unreal Engine 4

  10. hexenisalive 8 grudnia 2018 o 15:40

    @Silvaren|Super.|Miałem ten nie irracjonalny lęk…

  11. Czy tylko mi to wygląda na No mans sky? Dosłownie lecimy na planetę i tu się zaczyna się jej wątek fabularny. I odlatujemy pod koniec, by latać dalej 😀

  12. hexenisalive 8 grudnia 2018 o 15:59

    @hexenisalive|*irracjonalny|Geez, nie umiem w polski.

  13. Już od pierwszej minuty czuć tu Borderlands, ciekawe.

  14. Nie system wad tylko system lęków. Będziesz mógł wziąć sobie de-buff w zamian za perka.

  15. Obsidian jeszcze słabej gry nie zrobił 🙂 Więc zapowiada się że tytuł mimo wad i pewnych niedoróbek z jakich są znani będzie wciągał historią, fabułą, klimatem i rozbudowanymi wątkami, takie gry to ja chętnie przyjmę z pocałowaniem ręki.

Dodaj komentarz