„To nie w moim stylu”. Były developer tłumaczy, czemu opuścił Bethesdę w trakcie produkcji Starfielda
A to wszystko w trakcie promocji jego własnej gry – The Axis Unseen.
Już 22 października odbędzie się premiera gry The Axis Unseen, będącej horrorem zrealizowanym przez byłego developera Bethesdy, Nate’a Purkeypile’a, który odpowiadał za oświetlenie takich tytułów jak Skyrim czy Fallout 4. Developer postanowił promować swój tytuł na Reddicie, przy okazji otwierając się (może nawet za bardzo) i opisując powody, dla których opuścił Bethesdę w trakcie produkcji Starfielda.
Jednym z głównych zarzutów Nate’a jest słaba organizacja i zbyt duży rozrost korporacji.
Wiem, że wiele osób miało nadzieje wobec Starfielda i że będzie najprawdopodobniej za duży, a powinien być mniejszy. Zgadzam się z tym i o ile podobała mi się praca w Bethesdzie, gdy było nas 65-110 osób przy Falloucie 3 czy Skyrimie, o tyle moja ekscytacja malała przy rozrastaniu zespołu. [...] Przy Starfieldzie pracowało około 500 osób, w produkcję zaangażowane były cztery różne studia, a to wszystko nie wliczając outsourcingu.
Niedawno pojawiło się DLC do Starfielda zatytułowane Shattered Space. Wraz z premierą dodatku Bethesda przygotowała darmową aktualizację, która poprawia błędy, stabilność i niektóre questy. Sam dodatek nie został ciepło przyjęty przez fanów i ma zaledwie 30% pozytywnych recenzji na Steamie.
Purkeypile przyznał, że coraz większe skorporyzowanie studia „nie było w jego stylu”, a liczne spotkania i calle miały nie być sposobem, w jaki Nate lubi tworzyć gry. To doprowadziło do tego, że stworzył własną firmę, Just Purkey Games, gdzie jest praktycznie solowym developerem.
Jak zauważa PC Gamer, podobne problemy zgłaszali również Will Shen oraz Daryl Brigner, byli designerzy z Bethesdy w trakcie GDC w marcu tego roku.
Proszenie o coś tak prostego jak krzesło nie było takie proste. Potrzebujesz do tego animacji? Może efektów dźwiękowych? Jak to się ma do terminarzu i czy jakiś zespół ma w ogóle na to czas?
Wracając do Nate’a, opuścił on Bethesdę w 2021 roku, bo zawsze kochał gry niezależne i również chciał stworzyć coś swojego. Jeżeli jesteście zainteresowani jego projektem, powstającym na Unreal Enginie 5, to, tak jak wspominałem, The Axis Unseen będzie miał premierę jeszcze w tym miesiącu na PC. Trzeba przyznać, że inspiracje Skyrimem są w nim ogromne.
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach czyta sporo pulpy. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl