Twierdza trzyma się mocno. Twórcy chwalą się rekordem Stronghold: Definitive Edition
Stronghold: Definitive Edition udowodniło, że przepis na dobrą grę się nie starzeje.
Firefly Studios to niewielka ekipa znajomych, która poznała się w czasie pracy dla Impressions Games – nieistniejącej już niestety firmy, odpowiedzialnej m.in. za legendarne city buildery, takie jak Zeus: Pan Olimpu, Cezar czy niesłusznie zapomnianą serię Lords of the Realm. Już 2 lata po uformowaniu Firefly wydało swój debiutancki projekt, zatytułowany Stronghold. Gra szybko zdobyła ogólnoświatowe uznanie i stała się sukcesem komercyjnym, na którym do dziś opiera się większość działalności developerów. Jak dotąd ukazało się łącznie kilkanaście odsłon serii, włącznie z sequelami, wersjami multiplayerowymi i mobilnymi, a w ubiegłym roku zadebiutowało Stronghold: Definitive Edition.
Nowa wersja Twierdzy okazała się udanym remasterem, wzbogaconym o nowe tryby, obsługę steamowego warsztatu, a b-side załatwił nam nawet polskie zamki. Wyszło nieźle, do tego zainteresowanie graczy przełożyło się na niezły sukces sprzedażowy jak na RTS-a liczącego sobie ćwierć wieku. Firefly Studios pochwaliło się wynikami sprzedażowymi – do Stronghold: Definitive Edition zawitało już pół miliona graczy.
Chociaż odświeżanie starych strategii czasu rzeczywistego może wydawać się zadaniem nieprzesadnie trudnym, Warcraft 3 Reforged pokazał, jak łatwo można to zepsuć. Od feralnego remastera minęło już 5 lat, a w tym czasie Microsoft błysnął zdecydowanie lepszymi odświeżonymi częściami cyklu Age of Empires i genialnym Age of Mythology: Retold, jednak tamte gry przeszły solidny lifting różnych aspektów zabawy. Tymczasem Twierdza, mimo że zyskała na przejrzystości za sprawą nowych modeli, pozostaje praktycznie tą samą grą co 25 lat temu, udowadniając, że przepis na wyśmienitego RTS-a jest ponadczasowy.
Stronghold: Definitive Edition dostaniecie w cenie (na dzisiejsze standardy) wręcz symbolicznej, zważywszy na ilość otrzymywanego dobra: są tu kampanie klasyczne, składające się na 26 misji, oraz jedna całkowicie nowa, dorzucająca 14 zadań. Do tego nowa grafika, odświeżona ścieżka dźwiękowa i blisko 5 tysięcy map stworzonych przez społeczność za pośrednictwem warsztatu Steam. Teraz pozostaje pytanie nie czy, a kiedy ogłoszone zostanie Stronghold: Crusader Definitive Edition?
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.