1
17.10.2023, 10:15Lektura na 3 minuty

Twitch: Wszyscy mają Stories, ma i on

Stories, znane również jako rolki, trafiły właśnie do mobilnej aplikacji Twitcha.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Zapowiedziane na paryskim TwitchConie Stories zaliczyły właśnie swój debiut. Format, kojarzony do tej pory z serwisami społecznościowymi, z TikTokiem na czele, ma pozwolić streamerom tworzenie i udostępnianie materiałów skierowanych bezpośrednio do swoich widzów. Nie wystarczy jednak być posiadaczem konta w serwisie, aby móc dzielić się wykreowanymi przez siebie rolkami. Na ten moment rzeczona funkcja przeznaczona jest jedynie dla osób, które mogą poszczycić się tytułem Partnera lub Stowarzyszonego.

Jaką formę mogą przybrać twitchowe Stories? Wszystko zależy od inwencji streamerów: mogą oni udostępniać zarówno proste, statyczne obrazy, jak i klipy wideo zawierające tekst i emotki kanału. Żywot każdej rolki trwa maksymalnie 48 godzin, a widzowie zostaną poinformowani za pośrednictwem powiadomienia o jej umieszczeniu. Ponadto Twitch obiecuje, że udostępnione zostanie narzędzie pozwalające mierzyć zaangażowanie odbiorców i pozyskiwać dane odnośnie do tego, jakie treści są opłacalne.

Twórcy posiadający co najmniej 30 subskrybentów będą w stanie kierować rolki jedynie do widzów, którzy swego czasu sypnęli im groszem. Same Stories ulokowane zostały w sekcji Discovery Feed mobilnej aplikacji Twitcha, która zawiera również klipy polecanych streamerów. Zapowiedziano przy tym, że obecny stan twitchowych rolek nie jest ich ostateczną formą, a przyszłość przyniesie wiele zmian i nowości w ich zakresie.

Przedstawiciele serwisu pragną przy tym nieco ostudzić atmosferę i tłumaczą, że nie pragną przekształcić Twitcha w kolejne „medium społecznościowe do wszystkiego”. Świadczyć o tym mogą słowa wypowiedziane w wywiadzie dla Eurogamera przez Jeremy'ego Fostera – wiceprezesa ds. produktu:


Nie budujemy kanału Feeds, aby konkurować z TikTokiem, nie chcemy budować platformy, na którą ludzie po prostu trafiają i spędzają długie godziny każdego dnia na przeglądaniu nowości. Chcemy wykorzystać takie rzeczy, jak krótkie treści i UX, z którymi ludzie są już zaznajomieni, aby pomóc streamerom w rozwijaniu ich społeczności na żywo. Dla nas prowadzenie transmisji na żywo nadal będzie sercem wszystkiego, na czym skupia się Twitch.


Jeremy Foster

Foster zwrócił przy tym uwagę na to, że wielu streamerów jest zmuszonych do nakłaniania swoich widzów do korzystania z innych serwisów społecznościowych, jak choćby X, Instagram i Facebook, aby utrzymać z nimi kontakt. Wprowadzenie Stories ma ten fakt zmienić i uczynić z Twitcha platformę nieco bardziej samowystarczalną pod kątem komunikacji twórca-odbiorca.


Wielu streamerów musi aktywnie zachęcać swoich widzów z Twitcha do śledzenia ich na innych platformach, aby mogli nadal się z nimi komunikować. My zapewnimy bardziej kompleksowe rozwiązanie. Nie zamierzamy jednak konkurować z Instagramem w zakresie Stories ani z TikTokiem w zakresie krótkich form wideo. Chcemy pomóc streamerom w prowadzeniu transmisji na żywo i angażowaniu ich społeczności.


Jeremy Foster

Na koniec warto wspomnieć o tym, że Stories dotyczą takie same ograniczenia, jak i reszty materiałów przewijających się przez Twitcha. Ścisłe wytyczne odnoście do tego, co można, a czego nie można w serwisie, zawarte są w jego Wytycznych Społeczności. Nikogo nie powinien więc zdziwić fakt, że Stories z nimi niezgodne będą usuwane, a ich twórcy ryzykują karę.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów831

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze