20.09.2010
Często komentowane 234 Komentarze

Twórca Kinecta: ?Praktycznie nikt już nie gra w FPS-y na PC?

Twórca Kinecta: ?Praktycznie nikt już nie gra w FPS-y na PC?
Pokochacie tego gościa... Kudo Tsunoda, twórca kontrolera Xbox Kinect (a wcześniej m.in. serii Fight Night) mówi w wywiadzie dla serwisu Game Informer, że „praktycznie nikt już nie gra w FPS-y na PC”. I co wy na to?

Taki nagłówek obiegnie dziś serwisy internetowe, ale tak naprawdę to wypowiedź wyciągnięta z kontekstu.

Tsunoda tłumaczył bowiem, jak należy robić gry na Kinecta, posługując się analogią FPS-ów, które jako gatunek przeniesiono z platformy PC na konsole. Tsunoda mówi tak:

To, czego się nauczyliśmy, to to, że nie można po prostu wziąć doświadczeń [z innych platform] i przenieść ja na Kinecta, dostosowując je na siłę [do tego kontrolera]. Mamy na rynku wiele gier sterowanych kontrolerem ruchowym, które stworzono tak, że umieszczono tę technologię w pierwszej, lepszej grze, a nie tak tworzy się wspaniałe doświadczenia. Warto spojrzeć na FPS-y, na to jak się zmieniły. Ten gatunek powstał na PC, potem ludzie przez długi czas starali się przenieść je z PC-tów na konsole. Często słyszałem wtedy rzeczy, które dziś mówi się o Kinekcie – <<To nigdy się nie uda, ten kontroler nigdy nie będzie wystarczająco precyzyjny, by to dobrze działało>> albo <<Nigdy nie będzie dobrego FPS-a na konsoli, to gry stworzone do klawiatury i myszki i tak się powinno w nie grać>>. Tak długo, jak długo po prostu przenoszono FPS-y PC na konsole, nie były tak dobre, jak na oryginalnej platformie. To dlatego, że tworzono je z myślą o PC. Dopiero Halo było pierwszym FPS-em zrobionym z myślą o konsolach i teraz praktycznie nikt już nie gra w te gry na PC. Liczą się tylko konsole. Myślę, że tak samo będzie z Kinectem. Jeśli będziesz chciał zrobić coś, co stworzono z myślą o padzie i przeniesiesz to na Kinecta, to nigdy nie będzie dobre doświadczenie. Ale jeśli stworzysz coś od podstaw na Kinecta, możesz zaoferować nowe przeżycie, wielokrotnie lepsze, niż wszystko co było wcześniej”.

I co wy na to?

234 odpowiedzi do “Twórca Kinecta: ?Praktycznie nikt już nie gra w FPS-y na PC?”

  1. I jeszcze sugeruje, że Kinect nadaje się do FPSów. LOL tak jak kiedyś reklama PS3 Move która śmiała się z kinecta: BRAK kontrolera i będziemy tak jak dzieci w przedszkolu robić psium psium z palcem wskazującym jako broń xD Świat gier upada…

  2. Nie lubię go.

  3. Taaaak… Bo przecież nikt już oczywiście nie gra w Battlefieldy, CoDy, Crysisy lub inne CSy 🙂

  4. Ja uważam, że konsole (a właściwie pady) się właśnie NIE NADAJĄ do fpsów. Myszka i klawiatura 4ever!

  5. Faktycznie. Nie gram w Halo na PC :<

  6. ja wogole nie mam 1500 godzi w sumie w cod4 i modern warfaer 2 nie mowiac o nadchodzacym black ps i medal of honor… pozatym to wogole nie gram w fpss na pc za to naparzam dzien i noc w fpss przez kinetic i wogole niewyobrazam sobie fpss bez pada takze sorrry wychodze… ;D

  7. tytuł powinien być taki „Prawie nikt nie zagra w FPS-y na na Kinectie”.

  8. Aha. Jak to dobrze, że tego typu wypowiedzi są oparte na badaniach statystycznych…

  9. bingo Watsonie! no jasne, że nikt nie gra w Halo na PC hmmmm ciekawe dlaczego?… (może dlatego że nigdy nie wyszło na PC) Co prawda, w FPS-y nie gra się wcale tak źle na padzie, no ale myszka i klawiatura jest jednak niezawodna w tej kategorii. @Moooras zgadzam się w 100% – myszka i klawiatura 4ever!

  10. Grałem w Killzone’a na padzie (nawet zdążyłem się przyzwyczaić). Ale nadal uważam, że celowanie „grzybkiem” od pada to męczarnia. Moooras ma rację.|Nie ma to jak mysz i klawiatura ;]

  11. Nie mogę wyjść z założenia że to będzie wyglądało tak jak w filmie Gamer ;]

  12. o sory, omyłka – Halo wyszło na PC, ale to i tak za dużo nie zmienia bo te najlepsze części były tylko na konsle

  13. a kto gra w rts’y i strategie na PC =.= to dopiero wymarly gatunek jest na komputerach osobistych. Choc dobra strategia z kontrolerem ruchu to super pomysl jest paluchami wszystko pokazywac jak rasowy dowodzca 🙂

  14. Jak możecie tak mówić? On ma przecież rację, kto normalny gra na PC? Każdy wie,że dużo lepiej jest celować przy użyciu gałki niż myszki. Ta precyzja i wygoda. Teraz mamy już Kinecta który nawet tego wspaniałego pada może zastąpić, po co nam myszka+klawiatura gdy możemy po pracy/szkole skakać przed telewizorem, lub ćwiczyć kciuki na gałkach pada. |-|Grałem w GoW na padzie i zrozumiałem sens istnienia systemu osłon i rozrzutu broni jak w pompie. tam jest to potrzebne by móc trafić w cokolwiek.

  15. Chyba w USA

  16. Professor00179 20 września 2010 o 18:39

    „Tak długo, jak długo po prostu przenoszono FPS-y z PC na konsole, nie były tak dobre, jak na oryginalnej platformie.” Sorry kolego, ale chyba Cie slonko przygrzalo. Po pierwsze to wiekszosc FPSow jest robiona na konsole, a potem przenoszona na PC. Poza tym szczerze watpie, zeby nawet Kinect mogl zaoferowac precyzyjnosc myszki. Myszka mozna robic szybkie i calkowicie kontrolowane ruchy, bo opiera sie na podkladce, a Kinect? Kinect 'wisi’ w powietrzy i sama sila przeciazenia po ruchu lapa bedzie utrudniala..

  17. Syskol – nie piernicz głupot, celowanie na padzie to pomyłka, daj mi myszkę a w każdym FPSie z karabinem snajperskim trafię Cię prosto w czoło i to w tempie 46x (xD) szybszym niż na padzie.|Myszka i klawiatura jest niezastąpiona do grania w FPS-y, RPG i RTS.|Z kolei na padzie lepiej się gra w bijatyki, zręcznościówki.|Takie jest moje zdanie.

  18. grałem w gta 4 i far cry 2 na xboxie powiem tak |PORAZKA i ZENADA jak mzona grac w fps-y na padzie ??

  19. @GrubyED|popieram cie masz absolutna racje ;p

  20. Professor00179 20 września 2010 o 18:42

    …celowanie.|@Syskol – musz sie do pewnego stopnia zgodzic. Bez systemu oslon na konsolach wkrada sie duzy poziom chaosu do wszystkich strzelanek. Nie jest moze tak, ze nie da sie grac (patrz Halo 3), ale to byl chyba jeden z powodow wprowadzenia calego tego systemu. Gra w GoW udowadnia, ze bez oslon byloby to po prostu nie do okielznania.

  21. Professor00179 20 września 2010 o 18:45

    @GrubyED – Nie dostrzegles sarkazmu ze strony Syskola?;)Co do grania w FPS na padzie – jest to jak najbardziej mozliwe i przyjemne. Problem w tym, ze przesiadka z myszki (po kilku latach) to jak przesiadka z Formuly jeden na rajdy WRC. Jest mniej precyzyjnie i znacznie wolniej, ale np. Kimi Raikonen klocilby sie z wami, czy to takie zle.xD

  22. Żałosny koleś. Na siłę stara się być kontrowersyjny, żeby narobić wokół siebie i kinecta szumu. Zobaczymy jak to się sprawdzi cwaniaku.

  23. Gościu ma rację co do procesu tworzenia gier na Kinecta. Jeśli uda się stworzyć ciekawe sterowanie ruchem (płynne ruchy zamiast idiotycznych podskoków i machania łapą) to jestem gotów się do niego przekonać. Jednak co do FPS na PC to racji nie ma KOMPLETNIE! Przecież co oczywiste w takie gry gra się najlepiej na PC. To że da się zrobić przyjemnego FPS na konsole, na sterowanie padem, nie oznacza to że te produkcje wyprzedziły odpowiedniki na PC. Przeciętny gracz multi na PC skopałby tyłek konsolowcowi 😉

  24. Hmm, powiem tak, nie robią połączonego multi fps’ów dla pc i dla konsol, a dlaczego? Bo myszka jest dużo bardziej precyzyjna. I to wszystko tłumaczy o „fantastycznej grze w fps’y na padach…”

  25. Ciekawe czy zna bajkę o wężu… „ssss…”

  26. Brak mi słów na tego typka.

  27. FPS + Pad = Epic Fail|FPS + Myszka = niebiańska precyzja

  28. Jedyne co można dodać to dwa pytania. Kto go leczy? i Co on bierze? 🙂

  29. Ciekawym zjawiskiem jest to, że ogromna część PCtowych graczy w FPS narzeka na konsole, że przyczyniły się do każualizacji rozgrywki i zbytniego ułatwiania. A potem ci sami chwalą proste celowanie myszką i mówią, że trudno jest celować padem. 😉

  30. Typkowi chodziło o to że, gdy robi się gry z myślą konsolach to wychodzą lepiej, niż gdy konwertuje się później na inną platformę.Tak nie powinno być, gry powinny być tworzone z myślą o konkretnej konsoli, ale powinny być jak najbardziej podobne do siebie.Co do Halo to ma racje na konsoli fajne na kompie tragedia.”Praktycznie nikt już nie gra w te gry na PC”: tu może chodzić o serię Halo a nie o wszystkie FPS-y, ponieważ jest to napisane w jednym zdaniu.

  31. Brzmi wszystko logicznie, nijak ma się do rzeczywistości.. to jak poglądy Janusza Korwina-Mikke.

  32. Porownujesz tego goscia do najinteligentniejszego polityka w Polsce?

  33. Można zareagować na te bzdury w różny sposób…ale po prostu brak słów.

  34. Professor00179 20 września 2010 o 19:20

    @lubro – tu nie chodzi o sama 'latwosc’, ale raczej 'sensownosc’ takiego rozwiazania. To gra ma byc trudna, a nie sterowanie. Zauwaz, ze ci gracze narzekaja na zbytnia latwosc rozgrywki w grach, a nie sterowanie.@genius – fakt, ze podal Halo jako przyklad juz sugeruje, ze – za przeproszeniem – g**** wie. Po prostu Halo na PC jest zwalone ze wzgledu na slaba konwersje, a nie na wyzszosc konsol pod jakim kolwiek wzgledem. Jakby tworcy przylozyli sie do tej glupiej konwersji, to owej „tragedii” by nie bylo.

  35. @therock|On mówi o poglądach, nie o inteligencji. Być może imć Kudo jest na prawdę bardzo inteligentny, bo nie można sądzić człowieka po kilku zdaniach.

  36. Każdy ma swoje poglądy,Ja a nawet pan Korwin-Mikke…:)

  37. Gościu gada całkiem logicznie. Gry stworzone do konkretnego kontrolera dobrze się sprawdzają z tym kontrolerem, a z innymi bywa różnie. Kinect może się sprawdzić i dać graczom nowe możliwości interakcji z grą. Są całkiem normalne i logiczne rozważania.Jeśli ktoś krytykuje słowa Kudo Tsunoda to albo nie przeczytał newsa i drze się jak typowy troll albo ma trudności z czytaniem ze zrozumieniem.Kudo Tsunoda nie powiedział niczego nowego czy odkrywczego. Tania sensacja i manipulacja.

  38. jak można porównywać pada i myszkę pod względem skuteczności w Fps-ach ?!Przecież wiadomo co wygra 🙂 ………..Mycha

  39. Nikt nie gra w Halo na PC, bo na PC nie ma Halo

  40. Facet gada całkiem do rzeczy. Może nieco uogólnia momentami, ale ma rację.|A wszystkim jękołom polecam przeczytać newsa przed komentowaniem. Inna rzecz, że tytuł znowu onetowy -_-

  41. nie prawda wygrywa AIM-bot

  42. Pies szczeka a karawana idzie dalej. A jeżeli owy pies staje się jednak prorokiem, no to nie jest to coś negatywnego dla graczy, prawda? 🙂

  43. Tjaaa… Już widzę, jak gra się na Kinekcie w FPSy… Będą takie ułatwienia, że od razu headshot, bez wysiłku i celowania… Wracam do CoD…

  44. Michalpypek: a dwie pierwsze części Halo na PC to jest ten „nic”? Filmików na YT z Halo PC jest multum.

  45. osobiscie wole grac na konsoli w fpsy. siadam na fotelu bez kabli, tylko ja, sluchawki i telewizor. wszyscy maja takie same szanse, a gra wydaje mi sie bardziej dynamiczniejsza, ze wzgledu na brak duzej ilosci kamperow.

  46. A ja lubię grać w FPS-y i na moim xpudełeczku i na PC 😛 Na klocku świetnie pyka mi się w Gears of War 2 zaś na PC w Left 4 Dead 2. I wszyscy są zadowoleni 😀

  47. Kilka lat za szybko, ale ogólnie jest ogólny sens. 🙂 @marcines – używałeś kiedykolwiek konsoli dłużej niż 5 min. w media markcie?

  48. ogólnie ogólny sens – lol ;p

  49. co za brednie. Dla mnie FPSy na konsole to FAIL tej branży. Pograć w to można, ale te wszystkie autoaimy i inne syfy po prostu robią z gry „podróbę prawdziwego FPSa”. „PC is not dead” 😛 . Ale to moje osobiste zdanie. Może komuś się dobrze gra na konsoli… ale nie mnie 😀

Dodaj komentarz