Twórca Kinecta: ?Praktycznie nikt już nie gra w FPS-y na PC?
Taki nagłówek obiegnie dziś serwisy internetowe, ale tak naprawdę to wypowiedź wyciągnięta z kontekstu.
Tsunoda tłumaczył bowiem, jak należy robić gry na Kinecta, posługując się analogią FPS-ów, które jako gatunek przeniesiono z platformy PC na konsole. Tsunoda mówi tak:
„To, czego się nauczyliśmy, to to, że nie można po prostu wziąć doświadczeń [z innych platform] i przenieść ja na Kinecta, dostosowując je na siłę [do tego kontrolera]. Mamy na rynku wiele gier sterowanych kontrolerem ruchowym, które stworzono tak, że umieszczono tę technologię w pierwszej, lepszej grze, a nie tak tworzy się wspaniałe doświadczenia. Warto spojrzeć na FPS-y, na to jak się zmieniły. Ten gatunek powstał na PC, potem ludzie przez długi czas starali się przenieść je z PC-tów na konsole. Często słyszałem wtedy rzeczy, które dziś mówi się o Kinekcie – <<To nigdy się nie uda, ten kontroler nigdy nie będzie wystarczająco precyzyjny, by to dobrze działało>> albo <<Nigdy nie będzie dobrego FPS-a na konsoli, to gry stworzone do klawiatury i myszki i tak się powinno w nie grać>>. Tak długo, jak długo po prostu przenoszono FPS-y z PC na konsole, nie były tak dobre, jak na oryginalnej platformie. To dlatego, że tworzono je z myślą o PC. Dopiero Halo było pierwszym FPS-em zrobionym z myślą o konsolach i teraz praktycznie nikt już nie gra w te gry na PC. Liczą się tylko konsole. Myślę, że tak samo będzie z Kinectem. Jeśli będziesz chciał zrobić coś, co stworzono z myślą o padzie i przeniesiesz to na Kinecta, to nigdy nie będzie dobre doświadczenie. Ale jeśli stworzysz coś od podstaw na Kinecta, możesz zaoferować nowe przeżycie, wielokrotnie lepsze, niż wszystko co było wcześniej”.
I co wy na to?
Czytaj dalej
234 odpowiedzi do “Twórca Kinecta: ?Praktycznie nikt już nie gra w FPS-y na PC?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

@batorzajac – mozesz mi wytlumaczyc, co ma ilosc kamperow do platformy, na ktorej gramy w gre? Roznice moga wystepowac miedzy roznymi grami, bo to ich struktura jest wazna w tym wypadku, ale zeby na konsoli bylo mniej kamperow niz na PC (lub na odwrot)? Sorry, ale to bardzo dziwne stwierdzenie.
Według mnie mysz i klawiatura zawsze wygrywa z padem, jeżeli chodzi o FPS-y.
W sumie ma rację, ale tylko z ostatnim zdaniem, bo jeśli tworzymy grę pod PADA na Kinecta to trochę dziwne nie?
Typowe myślenie przeciętniaka z zachodu – FPS kończy się na Halo i Modern Warfare.
POWODZENIA. Mogę się założyć, że nie przeniosą żadnego fajnego fpsa na kinecta – raz, że grafika a’la wii bo tyle zajmuje proca, dwa, że jak na razie nie ma sposobu na poruszanie się bohaterem bez gałtki/krzyżaka/jakichkolwiek guzików. A fpsy na konsolach to shit. Wciskasz 1 przycisk i juz automatycznie celujesz w kolesia – porażka. Nawet nie trzeba korygować celownik bo sam za nim podąża… No i zapraszam go na partyjkę w Q3A. Powodzenia raz jeszcze.
Zresztą Halo to straszna lipa w porównaniu do typowo PCtowych produkcji – śmieszne bronie – psiu psiu laserami niczym w SW… Tak samo Gears of War – tak na oko 10 headshotów do zabicia zwykłego przeciwnika… Widocznie locusty mają tyle we łbie ile twórcy kinecta – zero, czyli nic.
@Pacoo – GoW to nie FPS tylko TPS ;p
No i widać, że teraz gry tworzą tylko spece od agresywnego marketingu. Nie liczy się twórczy geniusz tylko machina promocyjna za 200 milionów dolarów i już każdy właściciel xboxa leci po Modern Warfare. I ma w domu może ze 3 gry – MW i 2 dla dzieci dodane w zestawie z konsolą…
Każda platforma różnie sobie radzi z różnymi gatunkami w FPS-y świetnie się gra na PC ale w platformówki i przygodówki o niebo lepiej jest na konsolach. A po za tym to też zależy od upodobań.
„Nigdy nie będzie dobrego FPS-a na konsoli, to gry stworzone do klawiatury i myszki i tak się powinno w nie grać” I tego się trzymajmy.
ludzie, halo jest tylko na X-klocu więc czemu on mówi, że nikt w to nie gra na PC ?????
Chyba go głowa boli.
@smierciozerca51 Jeśli się nie mylę to pierwsze Halo było również na Pc
@smierciozerca51 – Halo 1 i Halo 2 zostaly wydane na PC, ale z wieloletnim opoznieniem i w tragicznym formacie. Nie ma wiec NICZEGO dziwnego w tym, ze nikt juz w te gry nie gra. Te gry ledwie wybijaly sie ponad kaszanki (w wersji na PC oczywiscie) i nie sadze, zeby ktos majacy tyle swietnych tytulow do wyboru dobrowolnie zostal przy ktoryms Halo po tylu latach.
<>.|Dotąd się zgadzam, potem jakieś brednie czytam.
Co ja na to? Otóż, życzę graczom konsolowym aby im się to udało… Z kolei graczom PC-towym, aby im się to – nie udało ;8-]
FPS powinny wychodzić tylko na PC na konsoli są strasznie każualowe i nudne jak cho*****!
Profeessor oświecę Cie sporo ludzi gra na pc w Halo 1 w multi bo jest bardzo grywalne… |zresztą Halo 1 było świetnie wydane na pc… Halo 2 nie działało na xp.
Niech ten pan puknie się w głowę, bo coś mu się namieszało.
Nie jest to „wypowiedź wycięta z kontekstu”, bo kontekst pozostaje ten sam. Jemu się wydaje, że od czasu premiery Halo FPSy na PC wymierają… Zabawne. 🙂
@Shunex – hmmm… tyle ludzi widzialem, ktorzy narekali na jedynke w wersji PCowej i niby jest swietna? Wole juz wierzyc CDA, ze w porownaniu do wersji konsolowej byla po prostu denna.
Czytając komentarze pod newsem na gameinformer gości z USA można dojść do wsniosku ,że według ich gościu ma rację bo casualowy MW2 się na konsoli dobrze sprzedał. Głupszej argumentacji jeszcze nie słyszałem.
Jeżeli ktoś ma ochotę z nimi podyskutować to tutaj macię link do tego newsa. http:gameinformer.com/b/news/archive/2010/09/18/-Talking-Kinect-With-Kudo.aspx
@ bimberoman17 – Po twojej wypowiedzi śmialo mogę stwierdzić że nie graleś w FPS-y na konsoli wogle, albo graleś w jedną grę ” widzialem u kumpla „. Dlaczego? Bo uwierz mi, na konsolach niema aimbota, a ty sam musisz sobie nacelować. Zagraj np. w Battlefield: Bad Company ( 1 ) i wtedy porozmawiamy.
yyy….co proszę? co jak co ale ogłoszenie ze na FPSy…na PC… grałem troszki i na konsoli i na PC…no sory ale wg mnie…to w ogóle bez porownania…ja tam wole decydowac samemu w co strzelam… a jak mowil nizej Hefpiot móc w jakikolwiek sposób celowac (hmmm? galeczka czy strzalkami…toi to ssie)
No na pewno gość ma rację – nic przeniesione z padów nie ma szans. Pytanie tylko, czy i kiedy zostanie stworzone specjalnie pod Kinecta coś naprawdę dobrego?
@ Professor00179 Halo 1 dostało w CDA co najmniej 8, możliwe, że 8+ na PC. Are you believer? ;]
@Mantrox – nie opieram sie na ocenie z CDA, a o komentarzach, ktore robili po kilku latach, a dotyczyly wlasie pierwszej odslony Halo. Mozna chocby przeczytac o tym w ostatnim (czy moze juz przedostatnim) tipsomaniaka.
@MantroX akurat oceny w CD-A to popis kompletnek abstrakcji patrz noty Spore, Fuel większości simów czy harry potterów i wiele, wiele innych.
Koledzy, jak ktos zaczynal zabawe na padzie (czytaj: dzieci) to da rade w kazda gre i ma duze szanse pozamiatac wiekszosc ludzi z myszka i klawiatura. Oczywiscie musi miec jeszcze talent. Gram duzo w Lost Planet (crossplatform XBOX/PC) i niektorzy kolesie z padami wymiataja nieziemsko. Ta gra ma dwa bardzo wazne przyciski na padzie – obrot w lewo i prawo o 90`. Bez tego nie dali by rady… Osobiscie nie umiem grac padem 🙁 . Probowalem pol roku sie nauczyc. Cos tam ugram, ale bez porownania do PC.
a ja gram wyłącznie na PC w FPS-y chyba ze nie ma wersji tej gry na blaszaka. Fajne na Kinekcie mogłoby być coś a’la te stare gry na pegasusa bodajże, ze celujesz pistoletem w ekran. Pistoletem albo czymś takim ale nie pałeczka tak jak w PS3
@Alaknar – Niekoniecznie. Można tą wypowiedź zinterpretować na dwa sposoby, a jak jest naprawdę, to trzeba spytać autora. Ale wiadomo – liczą się wyświetlenia, więc bardziej kontrowersyjna wersja jest stronie bardziej na rękę.
@Sergi – popieram.;)
„Pokochacie tego gościa…” – A ja go nie kocham xD „To dopiero brzydaal..” (Jak w pewnym skeczu) xD xD
Fugor is amused
„Taki nagłówek obiegnie dziś serwisy internetowe, ale tak naprawdę to wypowiedź wyciągnięta z kontekstu.”hipokryci :/ sami daliscie to samo. onet cda.
@Hipol|niestety, ale ostatnio MS zrobił test, w którym próbował połączyć pecetowców z konsolowcami. I co ? Okazało się że hardkorowcy z iksów przegrali z przeciętniakami z pecetów… Szkoda. Chyba, że wymyślą coś, co utrudni celowanie pecetowcom a graczom z iksa – ułatwi.
Cóż choćby mnie torturowali i tak nie kupie konsoli niech się wypchają
To, że on nie gra w FPS’y na PC, to nie oznacza, że inni nie grają -.-
Chętnie zmierzył bym się z tym panem w grze Pad vs gryzoń i klawa bez autoaima 3h próbowałem grać w L4D na X360 i dałem sobie spokój chyba tylko w Filmie „Gamer” było sterowanie lepsze od Gryzonia i klawy ;]
Buahahahahaha|„praktycznie nikt już nie gra w FPS-y na PC” ?!?!?!?!?!
To ja w takim razie powiem że już praktycznie nikt nie gra w wyścigi na konsolach. Dlaczego? Bo ja nie gram. A dlaczego? Bo nie mam konsoli. Ale mówie to ja więc tak jest i ni ma dyskusji 🙂
Tak musisz nacelować, ale środek ekranu będziesz miał prosto na kolesi czy 3 cm obok po naduszeniu przycelowania [zejścia do muszki/szczerbinki] i tak automatycznie celujesz prosto w kolesia. Na konsolach nie było auto aima może w czasach PSX.
@dragonrider01 ja posunę się troszkę dalej. Nikt przecież nie gra na konsolach dlatego że ja nie gram a moja racja jest najmojsza i nie ma mojszej racji niż moja najmojsza 😀
@bimberoman17, bardzo cię lubię ale tym razem dałeś ciała, to co opisałeś t też jest aa. Dziękuję dobranoc. |Drugie, mnóstwo z was się piekli o ten cytat:|”Dopiero Halo było pierwszym FPS-em zrobionym z myślą o konsolach i teraz praktycznie nikt już nie gra w te gry na PC.” Chodziło mu o Halo. Ilu z was zagrywa się w to na PC, jedynkę albo 2?? ( Bo myślę, że ten jegomość zauważył, ze trochę się od tego czasu zmieniło, i od 2 części, żadne Halo na PC się nie pojawiło.
widze ze moda na plotki ala pudelek, równie dobrze moge powiedzieć ” już nikt nie gra na konsolach” fajne nie? Tak samo genialne jak niedawny news o obliczeniach że dystrybucja cyfrowa króluje …. tylko że wiekszość cyfrowej dystr. to tanie starocie lub darmówki i nic nie zastąpi porządnego wydania trzymanego w ręku. Zresztą taki np Blizzard o tym wie a do „leszczy” nie należy.
ogólnej racji nie ma i nie bedzie,bo jedni wola to a inni tamto.Gram zarowno na x’pudełku jak i na ps3 z pc dałem sobie spokoj.Nie chodzi mi o to ze sie gra gorzej,gra sie poprostu łatwiej a szanse są nie rowne i osobiscie mam w dupie wieczne ulepszanie kompa zeby nadążyc za grami ,no i przede wszystkim co to za granie gdy połowa albo i wiecej pc-towców uzywa aimbota.Wole jak wszyscy mają rowne szanse .dziękuje:)
Zaraz ci pokaże jak to wygląda w CoD BO. http:www.youtube.com/watch?v=yrurGjHbPU8 prosze [beeep] bardzo – od 2:16 do 2:25 koleś po przycelowaniu ma automatycznie celownik prosto na kolesiu. Dalej 2:40 celownik przeskakuje automatycznie od jednego do drugiego kolesia. Dalej – 2:50 też koleś celuje zupełnie w inne miejsce niż koleś za skrzynką, a mimo to po przycelowaniu natychmiast broń jest skierowana na niego… Jeszcze więcej dowodów?
Obejrzyj sobie prezentacje Killzona 3 z move. Też byle gdzie koleś celuje, a po przycelowaniu odrazu w kałdun przeciwnika…
Norland – z tym aimbotem wyjechałeś… W CoD po 5 sekundach meczu widać kto ma aimbota i tylko po przez debilizm panów z IW którzy usunęli vote kicka z gry nie można takich downów wyrzucić… Zresztą na konsolach też są czity.