Twórcy Alana Wake´a do piratów: „Cieszcie się grą”

W rozmowie z Eurogamerem zajmujący się w studiu Remedy Entertainment rozwojem marki Oskari Hakkinen stwierdził, że najważniejszym zadaniem dla jego ekipy jest dostarczyć rozrywkę, jak największej liczbie osób – nieważne, czy to są uczciwi gracze, czy też piraci.
Jak mówi:
Oczywiście przejmujemy się piractwem. Spędziliśmy pięć lat na tworzeniu gry i kosztowało nas to krew, pot i łzy. Być może ludzie zobaczą, że jest to kultowy klasyk. Jesteśmy małą ekipą składającą się z 60 osób. Niektórzy zapłacą za grę, a inni nie. Ostatecznie jednak najważniejsze dla nas to dostarczyć rozrywkę jak największej liczbie osób.
Jak dodaje:
Oczywiście mamy nadzieję, że ludzie zapłacą za Alana Wake’a, ale jeśli tego nie zrobią, to mamy nadzieję, że przynajmniej będą cieszyć się fabułą gry. Może w przyszłości będą chcieli kupić inną produkcję osadzoną w świecie Alana Wake’a.
Hakkinen porównał piratów ściągających nielegalne kopie gier, a potem kupujące jej oryginalne wersje do graczy grających w produkcje F2P. Jak wyjaśnia:
Pierwsze 40 minut rozgrywki Tiny Tower jest darmowe, a potem zostajesz postawiony przed wyborem: możesz grindować, budować swoje budki z hamburgerami i sprzedawać frytki wysyłając je klientom windą lub możesz zapłacić. Dostajesz więc coś za darmo, grasz w to i po 40 minutach możesz zacząć inwestować w grę. Jeśli chcesz grać dłużej, możesz wydać trochę pieniędzy i cieszyć się zabawą. To nie to samo, ale może jest coś w Alanie Wake’u, co spodoba się piratom, którzy nie zdawali sobie sprawy, że przypadnie im to do gustu. Ściągnęli grę, ponieważ o niej słyszeli, ale nie było to coś, czego szukali. Produkcja spodoba im się jednak i kupią coś innego, co zrobimy.
Hakkinen stwierdził jednak, że Remedy Entertainment nie obawia się aż tak bardzo piractwa na PC. Jak mówi:
Nie możesz z nim tak naprawdę walczyć. To po prostu w taki sposób działa. Oczywiście mam nadzieję, że ludzie kupią grę na Steamie lub w wydaniu pudełkowym. Ale jeśli tego nie zrobią, nie będę dostawał od tego wrzodów na żołądku.
Czytaj dalej
64 odpowiedzi do “Twórcy Alana Wake´a do piratów: „Cieszcie się grą””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Alan Wake już jutro pojawi się na Steamie i istnieje duże prawdopodobieństwo, że wielu graczy zamiast kupić grę, po prostu ściągnie jej nielegalną wersję. Twórcy ze studia Remedy Entertainment nie obawiają się zbytnio piractwa, ponieważ wiedzą, że nie można z nim walczyć. Życzą jednak piratom… miłej zabawy.
A co mają robić? Walczyć i przegrać boleśnie jak swego czasu CD Projekt Red? 😉
Jeśli naprawdę myśli tak, jak mówi, to chyba jeden z niewielu trzeźwo myślących ludzi w branży. Oby więcej takich osób!
Polać Mu! 😀
A ja kupię, tyle czasu czekałem na tą grę że prawdopodobnie od razu jutro kupię ją na steamie. Niech mają moją kasę, ja mam ekstra grę 🙂
Ja czekam na pudełkową edycję i kupię wtedy na 100%
Gdybym mógł zadać PRowcom z Remedy jedno pytanie, byłoby to: „Co macie do powiedzenia graczom, których szlag trafił, kiedy poinformowaliście że gra nie wyjdzie na PC, bo da się w nią grać tylko z padem i na kanapie, a przy biurku z myszą i klawiaturą magicznie staje się niegrywalna?”. Czy człowiek, który wymyślił tę brednię jeszcze u was pracuje? Czy naprawdę nie dało się zdążyć z wersją pecetową na premierę te kilka lat temu?
Ja poczekam do świąt na -75% na steamie, więcej ta gra nie jest warta.
Niech twórcy zniżą ceny do 1$ za grę ! To chamstwo, że tak wiele sobie karzą płacić za gry, ba chamstwo, że w ogóle mamy płacić za to co tworzą, złodzieje zasrane tylko dla zysku (ironia off). Nadal uważam, że jak by ~100 tys np z Polski dostało liścik do zapłaty 900 Euro i zostało by to odpowiednio nagłośnione, piractwo by naprawdę spadło z powodu strachu : ).
@X5452: na jakiej podstawie miałby trafić taki liścik? Bo z tego co mi wiadomo o ile w Niemczech CDPR mógł sobie na coś takiego pozwolić, tak w świetle polskiego prawa ich działanie byłoby nielegalne (pozyskanie ip bez zgody sądu?), więc owszem… jeśli sprawa zostałaby nagłośniona to coś by zmieniło, ale obawiam się, że piractwo by wzrosło a nie zmalało
Gościu naprawdę dobrze mówi.Możliwe,że więcej piratów zastanowi się i kupi grę.
„Kultowy klasyk”? Gra, która wyszła ledwie 2 lata temu już jest „kultowa”, mało tego, jest „klasykiem”? Do czego to dochodzi… Niech skoncentrują się na tworzeniu gry, a nie chwaleniu, jaka jest KULTOWA. Jeeejuuu…
@X5452, jesteś zatem za zmianą metody „kij lub marchewka” na „kij albo w ryj”? Czy czasem nie chodzi o to, żeby graczy zaczęto traktować jak klientów, a nie jak zastraszone dzieci?
Piractwo w Polsce bierze się stąd, że mało kogo stać na kupowanie gier, mało tego, jeszcze filmów i muzyki. W Polsce mamy za małe pensję, żeby wyżyć z niej, a co dopiero kupować gry za ponad 100 zł. Niech dostosują ceny gier do polskich zarobków, albo niech zwiększą same zarobki, wtedy pogadamy. Co, że niemożliwe? Jakoś CD Projekt RED umiał wydać bogatą edycję podstawową Wiedźmina 2 za około 80 zł w dniu premiery. I po roku za tę samą cenę można kupić Wiedźmina + Wiedźmina 2 + audiobook. Można? Można.
@Shodan – piractwo w Polsce bierze się bardziej z ich braku cierpliwości ludzi – dla takich, których nie stać, żeby wydać 100 – 130 zł w dniu premiery gry (w tym mnie) są reedycje. Inna sprawa jest taka, że znam osoby, które i tak wolą ściągnąć pirata niż zapłacić za grę 20-30 zł, „bo przecież to już stare, to po co mam wydawać na to pieniądze”. Hmm, wychodzi więc na to, że to nawet nie brak cierpliwości („ja muszę mieć ją już dzisiaj!!!!11… ale nie mam pieniędzy 🙁 „) jest przyczyną – a polska mentalność.
Wybaczcie za błędy poniżej – skarćcie cdaction.pl za brak mozliwosci edycji postów.
Inna sprawa, że do tej pory kupiłem dwie premierówki i na obu się przejechałem jak zabłocki na mydle, w związku z tym wolę kupować gry w tanich seriach lub w promocjach.
@Dante12, to tak nie działa, piractwo np. w Polscje jest dlatego że większość ludzi mało zarabia a gry są drogie, a jak tu sie nie oprzec pokusie zagrania w Single Player’ową grę za darmo? To że tak napisałem to nie znaczy że jestem piratem czy popieram piractwo, a poprostu znam przyczyne piractwa i rozumiem tych ludzi których nie stać na gry, co innego jeśli ktoś ma pieniądze a, i tak ściąga gry, muzyke i inne… Jest to tylko moja opinia na ten temat.
Słuszne podejście albo dobre zagranie PiaRowe.
Gracze opowiedzą jeśli dużo osób kupi grę, dobra sprzedaż będzie nadzieja o kontynuacji gry na PC. I udowodnienie że powinni wcześniej puścić na PC.|Ja kupie z pewnością ale tylko w wersji pudełkowej.
Ja także kupie grałem skończyłem nie mam już x-boxa ale czekałem z niecierpliwością na tą grę w wersji na pc ale tylko w pudełku i czekam na kontynuacje
Ciekawe czy wersja PC będzie miała jakieś zabezpieczenia? Jeśli tak to znaczy, że jednak próbują walczyć z piractwem, jestem gotów się założyć że dadzą jakiegoś DRM-a albo coś.
@JARNOLD:wg karty na steam gra nie będzie miała obcych zabezpieczeń, więc jeśli już będę to standardowe steamowskie
A ja tą grę już mam na x. Bardzo przypadła mi do gustu, ale już nie zagrałem w dlc więc jeśli będę miał możliwość kupić tą gierke w miarę optymalnej cenie to dam im zarobić.
@RoberT1991 – to powiedz czemu ludzie piracą też tanie gry za parę dolców?
Zdrowe podejście ponieważ te wszytkie zabezpieczenia tak naprawde komplikują życie uczciwym graczom, sam pamiętam ile się namęczyłem by obejść DRM w Fallout 3 kupionym w sklepie.Nie ma sensu ponieważ piraci prędzej czy później i tak złamią zabezpieczenia gry a uczciwi ludzi będą się z mimi cały czas męczyć.
I już można pobrać bo jest już wersja SKIDROW z PL
@paintball_x |Jedno słowo: Microsoft
No dajcie spokój, takiej gry nie kupić to już ja nie wiem co się opłaca teraz, przecież to istny cud że dostajemy tą grę, chyba trzeba coś z tym zrobić. Poza tym ta wypowiedź aż chce się krzyknąć „TAKE MY MONEY” 🙂 . Pokażmy im że warto robić gry na PC, temu developerowi warto to udowodnić 🙂
No szkoda bo już jest Alan Wake od skidrowa :/
narazie w komentach piszą że fejk
5 lat pracy, przelano dużo potu, krwi i łez… 10 godzin zabawy? lol
Nareszcie ktoś o zdrowym rozsądku patrzący na piratów jak na ludzi, a nie monstra mające na celu ograbienie społeczeństwa ze wszelkich dóbr materialnych.|Opisał dokładnie mój model piractwa- ściągamkupuję 1-szą część. Jeśli naprawdę watro kupić, kupuję 2-gą, jeśli średnio, ściągam.|TAKIE teksty ZACHĘCAJĄ DO KUPNA GRY, nie jakieś gadanie od twórców saints rowa jacy to gracze są źli i ich nie kochają utrudniając życie…
@Nedved |Chciałbyś pewnie 5 lat zabawy. Nie znasz się na programowaniu, a komentujesz. Jak ja kocham komentarze ludzi, którzy z robieniem gier nigdy się nie spotkali z bliska. Peace and Love ignoranci xD
@Dovahkiin90 – żle. To nie jest nasza mentalność tylko ludzka – wszędzie taka jest, tylko że tam gdzie są pieniądze to nie jest taki straszny problem. Gier, muzyki, filmów jest dużo, naprawdę duuużo i ludzie nie mając kasy kupują to co uważają za najbardziej warte kupna, a reszta jest ściągana. W naszym kraju jest coraz mniej piractwa w dużej mierze dzięki Allegro, tanim seriom i CDA bo pieniądze odgrywają tu właśnie bardzo dużą rolę.
@Dovahkiin90 – ludzie często wolą też kupić jedną nową premierówkę niż poczekać i kupić dwa oryginały, ale co z tym zrobisz? To naturalny odruch tak jak stada lecące do świeżo otwartego marketu i nawet nie ma co się nad tym zastanawiać. Ktoś kupi premierówkę bo się napalił a potem mu nie starcza kasy na resztę, gdybyś dał takiej osobie kasę to by ją wydał… U nas jest mało klasy średniej która jest najbardziej konsumpcyjna no i jest lipa…
@Shaker naprawdę nie wiem skąd ten hejt. Akurat programowanie to najszybszy proces. Oczywiście programowanie jako takie. natomiast w ciągu 5 lat na poziomie konceptu gry można przemyśleć mechanikę w taki sposób, żeby trafiła w przedział 15-20, a nie 10-15. Pozdrawiam 🙂
I dla wszystkich „zainteresowanych” – tak, SKiDROW złamali już Alana.2012-02-15 19:02:36 GAMES Alan.Wake-SKIDROW 7650.0MB 81F
Złodziejstwo zawsze będzie jak to złodziejstwo i nic się na to nie poradzi, ale dajcie ludziom kasę i uświadomcie im że warto doceniać cudzą pracę to ich ilość zredukuje się do minimum.
dawać mi tu pudełkową wersję PL !
@MBHunter – Pewnie że można zrobić i grę stugodzinną, dla ludzi 18-26 tylko po co? Na takiej grze się tyle nie zarobi, więc robi się taką, która trafia w gusta największej grupy.
McGrave dobrze prawi, polać mu!
@Sergi – chodziło mi o ilość godzin potrzebnych na ukończenie gry, a nie wiem graczy.
@MBHunter|Najszybszy proces :/ Programowanie składa się z tysięcy linijek kodu i ty to nazywasz ,,najszybszym”? Co do czasu gry. Popatrz, co oferują te ponad 15h i z jakiego gatunku pochodzą. Gry przygodowe zwykle kończą się wcześniej. Inaczej nie sposób uniknąć powtarzalności. Beyond Good&Evil można było przejść w 6-8h, a ja grałem przez ponad 10h zawsze. Ważne to się bawić przy grze, a nie oczekiwać ponad 10h, nawet kosztem jakości.
@Hagan – Co ty bredzisz, gry ci się pomyliły, od początku było wiadomo że to Microsoft chce jak najwięcej zarobić na klocku i nie pozwoli gry wydać na PC, tłumaczenie było najpierw że odpowiedniego klimatu nie osiągnie się przy komputerze (… Bua ha ha…. ) potem Remedy się otrząsnęło z romansu m M$ i na szczęście wydaja AW na własną renkę (nasza w tym głowa żeby się im opłaciło, bo jak nie żegnaj AW 2 PC ). O tym że PC nie pociągnie to SW:FU bodaj twórcy narzekali.
Jeśli ktoś to wyda w pudełku w PL to może kupię jeśli będzie w rozsądnej cenie jak na grę niepierwszej świeżości.
Koleś dobrze mówi, ale odnoszę wrażenie, że większość piratów poczuła w tym momencie nieco lżejszy ciężar na sumieniu. Z kolei zaś ja nabrałem większej ochoty by ją kupić, choćby w reedycji.
Z drugiej strony często jest tak, że piraci – jeśli gra jest tego warta – koniec końców i tak pójdą do sklepu i ją kupią, choćby w jakiejś tańszej serii. Ot, przykład kumpla. Dwa razy skończył Arkham Asylum na piracie, a jak zobaczył w Pomarańczowej Kolekcji Klasyki, kupił bez wahania. Może jednak wciąż jest nadzieja?
Szanuję ich za to wypowiedź, wiadomo że piractwa nie da się powstrzymać. I nie robią z tego powodu jakiś głupich zabezpieczeń który mogą tylko zakłócić granie udciwym graczą.
@kamil999666: Alan Wake 2 na 99% będzie dalej wydawany przez Microsoft z którym Remedy dalej współpracuje. A M$ tak czy tak szybko zdania na temat PC nie zmieni.