Twórcy Clair Obscur: Expedition 33 już myślą o nowej grze. Reżyser udzielił rad początkującym developerom
Poznaliśmy plany na przyszłość Sandfall Interactive.
Niedawno doszło do ciekawego zrządzenia losu – Clair Obscur: Expedition 33 sprzedało się w 3,3 mln egzemplarzy w ciągu 33 dni od premiery. Przypadek? Nie sądzę. To bez wątpienia ogromny sukces, ale sądząc po wywiadzie z twórcami gry dla GamesIndustry.biz, mają oni apetyt na znacznie więcej.
Mowa konkretnie o wypowiedzi François Meurisse’a, dyrektora operacyjnego i producenta Sandfall Interactive, który potwierdził, że studio już pracuje nad kolejnym projektem.
Z całą pewnością powstanie nowa gra. (...) Nie mogę się doczekać, by głębiej zanurzyć się w pomysły, które już mamy na następny projekt. Poza tym zespół dorósł i zdobył nowe umiejętności w trakcie produkcji. Wielu z nas było wtedy juniorami. Nauczyliśmy się współpracować, dlatego do nowego tytułu podchodzimy z o wiele lepszej pozycji niż pięć lat temu, gdy zakładaliśmy firmę. To oczywiście oznacza również wyższe oczekiwania i nowe wyzwania. Ale mogę powiedzieć, że mamy – a szczególnie Guillaume Broche [reżyser Clair Obscur – przyp. red.] – świetne pomysły.
Poza zapowiedziami w wywiadzie padło też kilka cennych rad dla początkujących deweloperów. W skrócie, Broche zachęca do tworzenia gier, w które samemu chciałoby się zagrać. Podkreślił też, że autentyczność i praca zespołowa to kluczowe elementy w procesie produkcyjnym.
To oczywiście nie oznacza, że prace nad Clair Obscur całkowicie dobiegły końca – wręcz przeciwnie. Twórcy podkreślili, że od początku planowany był dodatek, jednak paradoksalnie ogromny sukces gry nieco skomplikował sytuację. Poprzeczka została zawieszona bardzo wysoko, dlatego trzeba szczególnie uważać, aby nie zawieść oczekiwań graczy. Sądząc jednak po podejściu zespołu z Sandfall Interactive, nie ma powodów do niepokoju.
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl