około 4 godziny temuLektura na 2 minuty

Twórcy Cyberpunka 2077 oraz Wiedźmina 4 wspierają swoich kolegów po fachu. The Blood of Dawnwalker wspierane przez CD Projekt Red

Przyjacielskie stosunki pomiędzy byłymi współpracownikami.

Przed kilkoma dniami świat poznał debiutancki projekt studia Rebel Wolves, które w głównej mierze składa się z byłych pracowników CD Projektu Red, na czele z reżyserem Wiedźmina 3, Konradem Tomaszkiewiczem. Pomimo prezentacji ogólnego zarysu oraz klimatu The Blood of Dawnwalker, nie poznaliśmy żadnych poważniejszych szczegółów np. w kontekście rozgrywki. Te będzie nam dane zobaczyć dopiero w wakacje, w domyśle może chodzić o Summer Game Fest.

Wielu graczy zwróciło jednak uwagę na spore podobieństwo zwiastuna The Blood of Dawnwalker z teaserem Wiedźmina 4. Dużą rolę może tu grać ten sam silnik, Unreal Engine 5, a także poprzednie miejsce zatrudnienia pracowników Rebel Wolves, którzy przez lata poruszali się w konkretnej stylistyce wykreowanej w CD Projekcie Red. Wśród tych graczy znalazły się rzecz jasna obozy, które szybko zaczęły wieścić porażkę czy to jednej, czy też drugiej produkcji. W reakcji na rosnącą popularność tego zjawiska głos w internecie zabrało kilku pracowników CD Projektu Red, aby wyrazić swoje wsparcie dla byłych kolegów.

Patrick Mills najodważniej wspierał twórców The Blood of Dawnwalker za pośrednictwem swojego profilu na X-ie (dawniej Twitterze). Podkreślał fakt, że pomiędzy CD Projektem Red a Rebel Wolves nie ma żadnej rywalizacji, a większość pracowników tworzy zgraną grupę znajomych utrzymującą ze sobą stały towarzyski kontakt. Wszystko to zostało podbite udostępnionym postem, krytykującym zwalczające się wzajemnie obozy. Wtórowali mu również inni pracownicy CDPR. Paweł Burza również udostępnił wspomniany post, kwitując go prostym memem, a Philipp Webber wspomniał o pewnej anegdocie związanej z Mateuszem Tomaszkiewiczem.


Żartowaliśmy dziś z Mateuszem o tym, jak w naszych obu zwiastunach podkreślenie oczu widzących w ciemności wykorzystało odniesienia z Midnight Mass. Wielu developerów pracujących nad obiema grami to przyjaciele, a my lubimy patrzeć, jak nasi przyjaciele odnoszą sukcesy!


Philipp Webber

Tak więc obie firmy starają się o to, aby w przestrzeni medialnej nie doszło do niepotrzebnej wojenki, co tylko pomoże obu projektom rozwijać się w zdrowym i naturalnym tempie.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów735

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze