02.02.2017
Często komentowane 259 Komentarze

Twórcy gier przeciwni „antyimigracyjnemu” dekretowi Trumpa [WIDEO]

Twórcy gier przeciwni „antyimigracyjnemu” dekretowi Trumpa [WIDEO]
Kontrowersyjny pomysł prezydenta USA spotkał się z krytyką branży. Mocną.

O co chodzi? W ubiegły piątek, na krótko po zaprzysiężeniu, prezydent Trump podpisał dekret, który na 90 dni zawiesza możliwość przyjmowania do Stanów Zjednoczonych obywateli siedmiu krajów muzułmańskich. Problemy z wjazdem do USA mają mieszkańcy Iraku, Iranu, Sudanu, Somalii, Jemenu i Syrii (na cztery miesiące zawieszono też przyjmowanie uchodźców, jednak w przypadku Syrii zakaz ten ma charakter bezterminowy).

Harmonix, studio odpowiedzialne za serie Rock Band i Dance Central, wydał na Twitterze krytyczne względem decyzji Trumpa oświadczenie, którym „zachęca wszystkich do wspólnej konstruktywnej pracy, by by usłyszano nasz głos”. Studio podkreśliło, że za jego powstanie odpowiadają imigranci z Bliskiego Wschodu i że najlepsze prace rodzą się z różnorodności (narodowości, płci, orientacji seksualnych, kultur i religii).

Nieco wcześniej w podobne tony uderzyło Insomniac Games, odpowiedzialne za cykl Ratchet & Clank. Developerzy przygotowali nawet specjalny materiał, na którym Ted Price, CEO firmy, w otoczeniu swoich współpracowników wypowiada się przeciwko dekretowi. „W Insomniac zatrudniamy ludzi wszystkich narodowości i religii” – zaczyna. Podkreśla również, że wewnętrzne zróżnicowanie pozwala im tworzyć lepsze tytuły i „czynić świat lepszym miejscem”.

To jednak niejedyne wyrazy sprzeciwu ze strony branży gier. Część studiów postawiła na wsparcie American Civil Liberties Union, organizacji kontestującej dekret Trumpa. Polytron ogłosił na Twitterze, że aż do 6 lutego zyski ze sprzedaży Feza zostaną w całości przekazane na konto ACLU (grę można nabyć, i to za dowolną kwotę, pod tym adresem). Podobną akcję zapowiedziały niezależne studia Kitty Horrorshow i Ink Stories. Muzułmanin Rami Ismail, twórca Nuclear Throne’a, zasilił konto organizacji i podzielił się na łamach Guardiana oświadczeniem, w którym w mocnych słowach skrytykował politykę nowego prezydenta.

CEO Electronic Arts sporządził natomiast list, w którym zapewnia współpracowników, że kierownictwo „monitoruje sytuację”. Podkreśliła także „otwartość, inkluzywność i multikulturowość” EA.

Podobne oświadczenia wydali także przedstawiciele Game Developers Conference oraz International Game Developers Association.

259 odpowiedzi do “Twórcy gier przeciwni „antyimigracyjnemu” dekretowi Trumpa [WIDEO]”

  1. HURR DURR TRUMP TO HITLER BO CHCE WCIELAĆ W ŻYCIE PRAWO OBOWIĄZUJĄCE OD ZAWSZE!!!!!!!!!!111111111 Logika poziom: multikulti.

  2. Zabawne ;D

  3. „najlepsze prace rodzą się z różnorodności (narodowości, płci, orientacji seksualnych, kultur i religii)”To że zakazuje przyjmowania obywateli i uchodźców to była bardzo dobra decyzja i wyjdzie im to na zdrowie. W USA jest wystarczająco dużo narodowości, płci, orientacji itp itd. Nie potrzebują dodatkowej fali która ewidentnie nie chce się asymilować. Poprawność polityczna to zło. Popieram to co robi Trump i mam nadzieję że nikt go nie złamie w tej decyzji.

  4. @Orzel|HURRA DURR BĘDĘ PISAĆ O MULTIKI MIMO IŻ NIC O TYM NIE WIEM I SIĘ POWOŁYWAL NA POZA MERYTORYCZNE ARGUMENTY! |Imo. Naprawdę nie widzę powodu by się tak ośmieszac i stosować masowo ad terrorem w dyskusji. Zwłaszcza że dowodem na pomyślność owego ,,multikulti,, w branży gier video jest udowodniona, chociażby z powodu tego że twórcy gier bardzo krytykują ten dekret. Nie tylko oni zresztą. Ale hej…dla fanatyków Trumpa wszystko co robi ten człowiek związane z obcokrajowcami jest dobre.

  5. @Pointer|Proszę nie używaj zwrotów których nie rozumiesz. Poczytaj cokolwiek o poprawności politycznej. Źródle tego pojęcia, jego definicji itd. Bo używanie go stereotypowo nie przystoi. W USA dochodzi do sytuacji gdzie osoby które już miały zapewniony azyl nie mogą się dostać do swojego kraju. Poza tym, to dekret jedynie na 90 dni. Potem wszystko wraca do normy. A skoro amerykanie wywołałi ten burdel i zaatakowali państwa islamskie, pod pretekstem ,demokracji, to są odpowiedzialni za los cywili. I tyle.

  6. ChodzNaGrzyby 2 lutego 2017 o 09:53

    Nie ma co się kłócić z ludźmi, każdy kto ma więcej IQ niż ameba rozumie, że ten dekret nie jest niczym dobrym.

  7. Nie no, pewnie, bo pojęcie „bałkańskiego kotła” oznacza wieczny pokój i przedni bimber. No i nic to, że nielegalni imigranci są – gasp – NIELEGALNI. No, i Ameryka jako suwerenne państwo ma prawo do obrony swojej suwerenności, swoich obywateli, etc. To, że Trump jest legalnie i demokratycznie wybranym prezydentem i jego decyzje mają dzięki temu podstawę to tylko drobny szczegół. Życzę bliskiego spotkania z „ciężarówką pokoju”, może parę klepek wróci na miejsce.

  8. Amerykanie zaatakowali sudan i iran, mmmmmmmmmkay.

  9. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że kraje które znajdują się na liście zbanowanych pochodzą z listy krajów potencjalnego zagrożenia terrorystycznego, stworzonego przez Obame. Obama też kilkukrotnie banował, ale wtedy nikogo to nie obchodziło.

  10. @ orzeł|Właśnie problem polega na tym że oberwali głównie legalni imigranci i i uchodźcy…i bez ad terrorem. Może wtedy wszystkie klepki wrócą na miejsce.

  11. PaladynKopacz 2 lutego 2017 o 10:16

    Wiecie, ja powiem tylko to: Obama zrobił podczas swoich rządów dokładnie to samo co Trump teraz, nawet z tego co wiem z tymi samymi krajami.|Gdzie byli wtedy liberałowie i gdzie były protesty twórców gier, kompanii typu starbucks itp?

  12. Najlepsze jest to, że przeciwnicy dekretu starają się wszystkim wmówić, że jest on skierowany przeciwko muzułmanom. Na świecie jest ponad 50 państw, gdzie dominuje Islam. Trump ograniczył imigrację z 7. Zaiste to atak na cały Islam.

  13. Insomniac Games? (patrzy na gry które stworzyli) jeżeli to jest apogeum 'lepszych gier” to jednak multikulturowość nie wyszła im na dobre. |Wdg mnie różne kultury mogą się dopełniać i to jest dobre … puki nie niwelują się nawzajem.

  14. Lewaki szczekają, karawana jedzie dalej…

  15. Jedynymi osobami, które cokolwiek dzięki temu dekretowi osiągnęły, są pseudo-muzułmańscy zboczeńcy od dawna zaogniający cały ten konflikt. Czy ktoś w ogóle wierzy, że takie „gesty” w jakikolwiek sposób poprawią sytuację?

  16. @Sttark|Studiuję obecnie na studiach drugiego stopnia nauk społecznych, a dokładnie bezpieczeństwo wewnętrzne które w chwili obecnej jest dziedziną owych nauk. Wałkuję temat terroryzmu, imigracji i tym podobnych pojęć od ponad 3lat. Kiedy zagłębiasz się w ten temat i interpretujesz go typowo od strony wpływu poprawy bądź pogorszenia bezpieczeństwa w państwie, nie ważne jakiego. Na dodatek biorąc pod uwagę religię wyznawaną przez różne grupy społeczne dostrzegasz wszystkie za i przeciw. To co się dzieje na..

  17. @scotch83|A głupi nadal używają tego młota retorycznego, który nic nie znaczy. Sugerowanie, że każdy kto nie popiera Trumpa do lewak…właśnie na takich głupcach ten człowiek wygrał wybory.

  18. jest zagrożeniem a nie problemem który da się rozwiązać od tak zwłaszcza kiedy nie sprzyja ku temu polityka migracyjna Unii Europejskiej. Zwolennicy przyjmowania wyznawców Islamu są dla mnie co najmniej płytcy umysłowo. To tak jakby ktoś stanął na przeciw Ciebie dał Ci w mordę i powiedział że będzie cię tak okładał za każdym razem. A ty na to z uśmiechem na twarzy przyjmował kolejne lepy aż w końcu by Cię chłopa zakatował. Ale pewnie przyjmujmy ich, na bank się za asymilują, będą przyjaźni. Nie dogadamy się

  19. @Pointer. |,,Studiuję obecnie na studiach drugiego stopnia nauk społecznych, a dokładnie bezpieczeństwo wewnętrzne które w chwili obecnej jest dziedziną owych nauk. Wałkuję temat terroryzmu, imigracji i tym podobnych pojęć od ponad 3lat,Aha..ale mało mnie to obchodzi dude. Nie piszesz jak osoba, która by studiowała ten kierunek, nie wiem..może nie jesteś uważnym studentem czy coś. To nie ma znaczenia w tej dyskusji. BTW, to nadal nie usprawiedliwia posługiwania się błędnie pojęciem.

  20. @Zwolennicy przyjmowania wyznawców Islamu są dla mnie co najmniej płytcy umysłowo.Co to znaczy ,,zwolennicy,,? Czemu dzielisz ludzi na zwolenników i przeciwników?Nie masz racji, i znowu stosujesz ad terrorem, jedyne do czego się odwołujesz to do prymitywnego instynktu. Niczego wartościowego. Coż..większość się asymiluje, o ile umie się prowadzić politykę asymilacyjną. Francja tego nie potrafi, Niemcy mają z tym problem, pozostałe kraje mniej i tam jest lepiej.

  21. Robią tak bo to modne. Krytyka trumpa jest modna. Gdzie te czasy kiedy do polityki nie mieszały się osoby które nie wiedzą nic o tym. Tworzą gry – fajnie. I niech tego się trzymają

  22. @Sttark|Pojęcie było jak najbardziej na miejscu. Przez poprawność polityczną często dochodzi do tragedii ponieważ pewne zachowania i wypowiedzi są publicznie nie akceptowalne. Jak chociażby w tym wypadku działania Trumpa. Owszem może robi to chwilowo, owszem może robi to dla aprobaty pewnej grupy odbiorców, ale jest to hejtowane zwłaszcza przez Europejczyków którzy mają olbrzymi problem i burdel z którym będziemy borykać się jeszcze przez bardzo długi czas.

  23. Jestem niezwykle ciekaw w którym zdaniu widzisz jak mówię cokolwiek o polityce jako dobrych lub złych decyzjach. Mają prawo, świetnie. Gdzie byli tyle lat że swoim prawem. Mam wrażenie że mogliby się zająć czymś ważniejszym dla nich czyli tworzeniem gier, nie niedoróbek. Może dlc wstawią jakieś, wykup pakiet dla aby poznać nasze zdanie. Mają własne zdanie, gratuluję bardzo. Czy chciałem je poznać no nie bardzo. Czy tego od nich oczekuję no niezbyt.

  24. @Pointer|Ech..nie jest na miejscu, bo nadal nie wiesz czym jest poprawność polityczna. I nie dochodzi przez nią do żadnej tragedii. ,,Owszem może robi to chwilowo, owszem może robi to dla aprobaty pewnej grupy odbiorców, ale jest to hejtowane zwłaszcza przez Europejczyków którzy mają olbrzymi problem i burdel z którym będziemy borykać się jeszcze przez bardzo długi czas.,A to wszystko zasługa i wina amerykanów. Gdyby nie próbowali wywoływać wojny z państwami Arabskimi to Europa by nie miała problemów.

  25. nietoperztbg 2 lutego 2017 o 11:01

    Cóż za artykuł na stronie pisma o grach. Sami pod sobą chcecie kopać dołek? Myślałem, że to czasopismo o grach no i strona też o nich. A tu się okazuje, że jednak o polityce też może być. To tak jakby na pudelku ktoś zamieszczał artykuły o dziełach Marksa, bo okazało się, że jedna z „celebrytek” akurat taką filozofią się interesuje.Co do tematu, to tutaj ktoś ładnie opisał:|https:www.facebook.com/tojestinnasytuacja/posts/1830262090580863:0

  26. @Pointer. C.D. Że nie wpsomnę o tym, że to co się dzieje w Europie jest konsekwencją polityki kolonialnej, którą kraje zachodu prowadziły od bardzo dawna. Same sobie są winne tego stanu rzeczy. @Cyjanek|Sofizmat rozszerzenia miło xd. |I I polecam tobie też się zając czymś ważniejszym niż wypowiadaniem się na polityce, która po prostu cię przerasta. Zwłaszcza, że sam zarzucasz innym to co robisz. Hipokryzja aż miło.

  27. @nietoperztbgRozumiem, że wrzucanie linków do beznadziejnych fanpejdży obrażających ludzką inteligencje teraz będziemy nazywali dyskusją? Autor już na początku się ośmiesza i traci jakąkolwiek wiarygodność z powodu użycia zwrotu retorycznego ,,lewak,, który wyraźnie sugeruje, że nie ma pojęcia o czym piszę. Brak źródeł oraz nie zrozumienie obecnej sytuacji, jest tylko kolejny powodem, dla którego pożyteczni głupcy, przysłużą się Trumpowi.

  28. @Cyjanek – zawodowo nie grasz – opinie podajesz na CDA np. polityki – Opinie typu mają ale się nie znają, tylko że Trump politykiem do tej pory nie był, ma takie zdanie, nie koniecznie realnie dyplomatyczne.

  29. nietoperztbg 2 lutego 2017 o 11:18

    @Sttark Użycie jednego zwrotu już pozwala Ci stwierdzić, że autor nie ma pojęcia o czym pisze. Nieźle. Tylko twoje rozumienie i postrzeganie danej sytuacji jest prawidłowe. Nie ma miejsca na dyskusję. Co do źródeł – prawda ,nie ma podanych. Można o nie spytać lub samemu wygooglować. Takie informacje o dekretach prezydenckich z przeszłości nie są jakoś szczególnie ukrywane.

  30. lordshaitis 2 lutego 2017 o 11:20

    Sttark widzę że Ty w swoich wypowiedziach stosujesz retorykę polityczną 🙂 nie to nie jest atak. Jeżeli ktoś uważa że muzłumanie są tacy pokojowi i chętni asymilacji to dla mnie to jest bullshit. Poznałem muzłumanów w Polsce i u naszych sąsiadów w Rzeszy, są to ludzie którzy żyją w tych krajach od dziecka, według niektórych powinni być już zasymilowani, gó**o prawda. Ich przekonania są tak głębokie że żaden argument do nich nie przemiawia, może to się zmieni za kilka pokoleń, ale nie teraz.

  31. nietoperztbg 2 lutego 2017 o 11:20

    @Sttark Na stronie biblioteki amerykańskiego kongresu można znaleźć mapę Świata z państwem Izrael datowaną na okres przed rozpoczęciem Holocaustu. Oczywiście państwo Izrael opisane jako państwo dla ludności żydowskiej utworzone w ramach rekompensaty za zbrodnie których doświadczyli – zgodne z późniejszą narracją. Ale jak się czeka aż ktoś poda wszystko na tacy, to ciężko na różne ciekawe rzeczy natrafić.

  32. A jak Obama blokował imigrację Haitiańczyków to jakoś cicho było. 😛 Nie mówiąc już że blokada jest tylko na kilka miesięcy, i to w tych krajach które też Obama uznał za „te niebezpieczne” hipokryzja na maksa.

  33. @nietoperztbg|Oczywiście, że tak, zwłaszcza, że sama wypowiedź została przeze mnie przeczytana i oprócz błędów logicznych, taniego straszenia i demagogii nie ma tam nic wartościowego, ani racjonalnego. |Gdzie napisałem, że tylko moje postrzeganie sytuacji jest prawidłowe? Dlaczego kłamiesz i zarzucasz mi coś czego nie napisałem? Ciężar dowodu stoi na stronie, która udowadnia. Innymi słowy za źródła odpowiada autor posta a nie osoba czytająca je.

  34. @nietoperztbgA co do ma do rzeczy? Izrael to państwo które broni strefy wpływów na Bliskim Wschodzie, dla USA. Oczywiście to, że dano im je w ramach rekompensaty jest możliwe, i jedno nie wyklucza drugiego. @lordshatis|Widać, że nie znasz muzułmanów i w swojej wypowiedzi kierujesz się tym co mówią media. Oni są tacy sami jak ty i ja. Niczym się nie różnią, jako całość. |Dalej mamy typowy błąd polegający na hasty genralization oaz cherry picking. Ech..czego się spodziewałem.

  35. Europa nie miałaby problemów gdyby stosowała swoje własne przepisy dotyczące ruchu na granicach zewnętrznych ue i nie miałoby znaczenia, czy stany wywołały wojnę, czy nie. No, ale WhiteGuilt, nie? Co do ad terrorem – nie no, lepiej pomalować chodnik i udawać, że nic się nie dzieje. Albo lepiej – iść na ustępstwa, to zawsze działa, tak jak kiedy Chamberlain oddał Czechosłowakię i zapobiegł IIWŚ 😀

  36. kubanczyk1989 2 lutego 2017 o 11:49

    @Sttark|”A to wszystko zasługa i wina amerykanów. Gdyby nie próbowali wywoływać wojny z państwami Arabskimi to Europa by nie miała problemów.” Nie powiem, kto zapraszał uchodźców do Niemiec… Taka prawda, jeśli chcesz, żeby ktoś był fair play wobec ciebie, bądź i ty fair play. Rozwinięcie myśli – dlaczego wyrzucali paszporty, dokumenty? Normalny człowiek dostosowałby się do warunków w obcym kraju, dziękując za lepszą pracę, dom itp. Zgadzam się z wypowiedzią orzel286

  37. Dać im do podpisania zobowiązanie, że będą (bezwarunkowo) odpowiadać moralnie i finansowo za każdego (potencjalnie niebezpiecznego) imigranta i proszę bardzo, mogą przyjmować na własną odpowiedzialność. I wilk syty i owca cała, choć życie ludzkie nadal bezcenne.

  38. „Kontrowersyjny pomysł prezydenta USA” – Nie jest kontrowersyjny. Każdy prezydent powinien chronić swoje państwo przed potencjalnymi terrorystami. W niemczech, francji, szwecji i w wlk. brytanii przyjmują ile się da i teraz widać jaki tam mają syf. Syf w którym imigranci są ważniejsi niż ludzie, którzy od zawsze mieszkają w tych krajach. Poza tym ostatnie ataki terrorystyczne pokazują wyraźnie, że terroryści są wśród uchodźców.

  39. lordshaitis 2 lutego 2017 o 11:59

    Sttark, opieram się na własnych doświadczeniach, dlatego tylko pisze o dwóch państwach a nie o całej Europie lub USA, i nie kieruję się żadną opinią 🙂 Widzę że lubisz przypisywać cudzym wypowiedziom znaczenie które Tobie odpowiada i na tej podstawie wyciągasz Tobie pasujące wnioski, ale cóż jesteś w błędzie. Jeżeli nie zauważasz że podobna sytuacja jak „postawa” społeczeństw/państw w tej określonej sytuacji miała już miejsce w historii Europy i jakie to niesie za sobą konsekwencje to już nie mój problem.

  40. @kubanczyk|A kto zapraszał? Co rozumiesz przez ,,zapraszał,,? Niemcy przyjmowali tych ludzi jako tanią siłę roboczą, podobnie jak Francuzi nie przejmując się konsekwencjami. ,,Rozwinięcie myśli – dlaczego wyrzucali paszporty, dokumenty? ,,Kto wyrzucił, wszyscy wyrzucili, oceniasz wszystkich z perspektywy ułamka procenta? Nie ma czegoś takiego jak normalny człowiek. Imo, pojęcie względne. Mhm..bo tacy Polacy dziękują za lepszą pracę i dom xd. Nie rozśmieszaj mnie. I ok, szkoda, że argumentów brak.

  41. @DETHKARZ|Jest kontrowersyjny, nie tylko dlatego, ignorancja nie boli, ale oślepia. Fajnie, tylko, że większość terrorystów to biali chrześcijanie a nie muzułmanie. W historii Europy np. Nazwy krajów piszemy wielką literą, i ad terrorem. Kwestia kto ile mieszka nie jest ważna, ważne jest ile daje z siebie by ochronić ten kraj. No rzeczywiście xd. |http:wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,21313927,to-prawicowy-ekstremista-przyznal-sie-do-zamachu-w-kanadzie.html

  42. @lordshaitisOk, ale twoje doświadczenia to nie doświadczenia innych, poza tym, niespecjalnie w to wierzę. I kierujesz się opinią..każdy się kieruje. Nieprawda, udowodnij to i pokaż gdzie niby to robiłem? Jestem w błędzie? To nie ja stosuje błędy logiczne. NIe, nie zauważam, ale to pewnie dlatego, że naprawdę podróżuje i nie czerpie informacji o innych krajach z mediów. Jedyną postawą którą widzę to faszyzm i odradzający się fanatyzm nacjonalistyczny. I tak, rzeczewiście doprowadziło do katastrofy kiedyś.

  43. Sttark – Są muzułamanie i jest islam. Jest wielu dobrych muzułamanów, ale już sam islam i szariat to faszystowska ideologia, gdzie za krytykę religii obcinają głowy, zgwałcone kobiety są kamieniowane a homoseksualiści zrzucani z dachów i dodatkowo kamieniowani. Coś jak Schindler a nazizm. To że jeden członek parti nazistowskiej uratował wielu żydów nie znaczy, że ideologia nazizmu była cacy.

  44. Nie, „prawdziwi” muzułmanie nie są tacy sami jak my, bo ich światopogląd ukształtowany został przez zacofaną, średniowieczną i nietolerancyjną szkołę myślenia. A jeśli zaczniesz cytować wersy koranu mówiące o tolerancji i pokoju, to raczej doczytaj trochę o islamie. Wtedy dowiesz się, że później objawione wersy, agresywne, kiedy ahmed stał się przywódcą militarnym, zastępują te wcześniejsze, pokojowe, kiedy wyznawcy ahmeda byli w mniejszoći, więc siłą rzeczy musieli zgrywać tolerancyjnych.

  45. @Sttark|Niezmiennie od lat bawią mnie naiwniacy twego pokroju – twierdzenia typu „to są ludzie tacy sami ja ty” czy „to wszystko wina Amerykanów i neokolonializmu” są zwyczajnie kompromitujące dla osoby je wypowiadającej. Czy Europejczycy mordują ludzi ciężarówkami na szopkach bożonarodzeniowych lub promenadach? Czy białe dzielnice Brukseli są równie niebezpieczną przechowalną terrorystów co dzielnice islamskie? Czy to biali Francuzi rokrocznie w Sylwka robią sobie zawody w fajczeniu aut na przemieściach?

  46. EA na straży moralności. Niech się nie ośmieszają. W tej kwestii Trump dobrze robi.

  47. lordshaitis 2 lutego 2017 o 12:20

    Sttark, Twój wniosek na temat mojej wypowiedzi – nieprawda,nie poparte niczym konkretnym ot taki szablon szufladkowania, proszę oto dowód. Tacy sami ludzie, fizycznie tak, mentalnie nie. Nie kieruję się opinią ponieważ zawsze posiadam własne zdanie w danym temacie, jeżeli mnie temat interesuje nie posiadam żadnego zdania, proste. Tu nie chodzi o podróżowanie tylko obserwacje, polecam zapoznać się z historią polityki w Europie 1918-1940, jak się to ma do obecnych czasów i wyznawców islamu…

  48. Robi to co zapowiedział. Dlatego go wybrano. Słusznie, zresztą.

  49. Bo najlepiej by było znieść granice i przy okazji prawo jako takie, co?|Niech sobie tę różnorodność praktykują na swoim podwórku.

  50. @Sttark Nie jest kontrowersyjny bo jak obama blokował inne kraje to nie było przy tym kontrowersji. Fajnie, tylko, że większość terrorystów to muzułmanie, a nie chrześcijanie. I twoja bezmyślna obrona nic nie zmieni. https:en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamist_terrorist_attacks |”najlepsze prace rodzą się z różnorodności ” – jakoś nie słyszałem, żeby w CD Projekt RED byli jacyś islamiści czy homo. Chyba że o czymś nie wiem.

Skomentuj DETHKARZ Anuluj pisanie odpowiedzi