Twórcy Life by You robili, co mogli, by przekonać Paradox, że warto wydać ich grę

Nie minęły nawet 24 godziny od anulowania Life by You przez Paradox, a studio Paradox Tectonic, które odpowiadało za niewydaną produkcję, zostało zamknięte. Oczywiście ze strony wydawcy pojawiły się oświadczenia, ale teraz możemy poznać relację drugiej strony, która nie wypowiada się pozytywnie o współpracy z producentami serii Crusader Kings.
Willem Delventhal, dotychczasowy designer w Tectonic, opisał w długim poście w serwisie LinkedIn, że gra radziła sobie „ekstremalnie dobrze” zanim Paradox zaczął ją opóźniać. Dodatkowo twórcy otrzymali zielone światło kilka tygodni przed wydaniem, a liczba zainteresowanych graczy miała być ogromna. Niestety, na dwa tygodnie przed wypuszczeniem Life by You poinformowano studio o skasowaniu produkcji bez podania konkretnego powodu.
Spędzili miesiąc w czyśćcu i mieli robić wszystko, aby przekonać Paradox, że ich gra jest warta otrzymania szansy. Na własną rękę znajdowali potencjalnych inwestorów oraz pytali, czy mogą w takim razie zerwać kontrakt i przejść na bycie niezależnym studiem. Mieli nie otrzymać żadnej odpowiedzi.
Branża stała się miejscem, gdzie możesz dowieźć więcej, niż od ciebie oczekiwano, mając pieniądze typu AA i nadal mieć pod sobą wyciągnięty dywan na dwa tygodnie przed premierą.
Na koniec Delventhal ogłosił, że nie będzie szukać pracy na pełen etat i zamiast tego skupi się na współpracy z inicjatywą Indie Game Academy.