20.06.2024, 10:30Lektura na 2 minuty

Twórcy Life by You robili, co mogli, by przekonać Paradox, że warto wydać ich grę

Niestety, konkurencja dla Simsów raczej nie ujrzy światła dziennego.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Nie minęły nawet 24 godziny od anulowania Life by You przez Paradox, a studio Paradox Tectonic, które odpowiadało za niewydaną produkcję, zostało zamknięte. Oczywiście ze strony wydawcy pojawiły się oświadczenia, ale teraz możemy poznać relację drugiej strony, która nie wypowiada się pozytywnie o współpracy z producentami serii Crusader Kings. 

Willem Delventhal, dotychczasowy designer w Tectonic, opisał w długim poście w serwisie LinkedIn, że gra radziła sobie „ekstremalnie dobrze” zanim Paradox zaczął ją opóźniać. Dodatkowo twórcy otrzymali zielone światło kilka tygodni przed wydaniem, a liczba zainteresowanych graczy miała być ogromna. Niestety, na dwa tygodnie przed wypuszczeniem Life by You poinformowano studio o skasowaniu produkcji bez podania konkretnego powodu. 

Spędzili miesiąc w czyśćcu i mieli robić wszystko, aby przekonać Paradox, że ich gra jest warta otrzymania szansy. Na własną rękę znajdowali potencjalnych inwestorów oraz pytali, czy mogą w takim razie zerwać kontrakt i przejść na bycie niezależnym studiem. Mieli nie otrzymać żadnej odpowiedzi. 


Branża stała się miejscem, gdzie możesz dowieźć więcej, niż od ciebie oczekiwano, mając pieniądze typu AA i nadal mieć pod sobą wyciągnięty dywan na dwa tygodnie przed premierą. 


Willem Delventhal

Na koniec Delventhal ogłosił, że nie będzie szukać pracy na pełen etat i zamiast tego skupi się na współpracy z inicjatywą Indie Game Academy


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach czyta sporo pulpy. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów685

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze