Twórcy Pokemon Go anulują cztery projekty i zwolnią ponad 80 pracowników
Niantic od sześciu lat próbuje podbić świat kolejnym hitem i na próbach niestety się kończy.
Szóstego lipca minie równo sześć lat od premiery Pokemon Go. Tytuł został pobrany setki milionów razy i przyniósł miliardy dolarów przychodu. Przyczynił się również do spalania miliardów kcal w trakcie spacerów. Spopularyzował wręcz czynność tak zwykłą i prostą, jaką jest chodzenie. 10000 kroków dziennie samo się nie zrobi. Wszakże „fat butt disease” zbiera ogromne żniwo na całym świecie.
Jak donosi Bloomberg, prezes Niantic, John Hanke, w mailu do pracowników wspomina o zawirowaniach natury finansowej i redukcji kosztów w różnych obszarach działalności. Ma to przygotować firmę na ewentualne nadchodzące „burze” gospodarcze.
Wśród anulowanych projektów znajduje się Heavy Metal, gra z Transformersami zapowiedziana w zeszłym roku. Drugim skasowanym projektem był Hamlet, który powstawał w ramach współpracy z firmą Punchdrunk zajmującą się produkcją „teatralnych doświadczeń” w trakcie których widownia sama decyduje, gdzie się udać i co obejrzeć. W przypadku dwóch pozostałych projektów znamy jedynie ich nazwy: Blue Sky i Snowball. Poniżej fotosik z punchdrunkowego spektalku "The Burnt City":
Pokemon Go bez wątpienia stało się kulturowym fenomenem, który przyniósł ogromne przychody. Firmie jednak nie udało się powtórzyć już tego sukcesu. W 2019 roku wyszedł Harry Potter: Wizards Unite, który nie przyciągnął większej publiki i ostatecznie został ubity. Gry oparte na planszówce Catan i nintendowskich Pikminach również nie odniosły sukcesu.

Podjęto decyzję o zwolnieniu 8% kadry, co przekłada się na około 85-90 osób. Firma oczywiście jest „wdzięczna swoim pracownikom i mocno ich wspiera w trudnych chwilach”. Nie ma to jak kilka ciepłych słów w oficjalnym wystąpieniu. Myślę, że zwolnieni poczują się od razu lepiej.
Kilka dni temu firma ogłosiła partnerstwo z NBA. W ramach tej współpracy powstaje gra NBA All-World, w której gracze będą rywalizować między sobą w swojej okolicy. Niantic określa nowy tytuł terminem „real-world metaverse” i tym samym zalicza obecność popularnego terminu w marketingowej gadce.