około 3 godziny temuLektura na 3 minuty

Twórcy Warhammer 40,000: Space Marine 2 cofają kontrowersyjne zmiany w balansie

Wielu graczy Space Marine 2 od czasu poprzedniej aktualizacji zaczęło odczuwać frustrację grą. Twórcy w odpowiedzi wprowadzili niezbędne zmiany i cofnęli część poprzednich.

Warhammer 40,000: Space Marine 2 wsławił się u krytyków, jak i graczy, swoimi brutalnymi potyczkami z hordami przeciwników. Przyjemność płynąca z rozgrywki przełożyła się na bardzo dobre oceny i tak mocno rezonowała z nabywcami gry, że ci mocno oprotestowali zmiany wprowadzone w aktualizacji 4.0. Wielu z nich czuło, że zostali zmuszeni do sporych zmian w sposobie unicestwiania wrogów przez to, jak Saber Interactive namieszało w balansie. Swoje niezadowolenie wyrażono poprzez negatywne recenzje na Steamie, których od niesławnego patcha przybyło prawie 3 tysiące (pozytywnych natomiast około 2,3 tysiąca).

Twórcy przyjrzeli się głosom graczy i postanowili wycofać część zmian wprowadzonych w poprzedniej aktualizacji. Najnowsza, o numerze 4.1, została opatrzona komentarzem Dimitriego Grigorenko, reżysera Space Marine 2. Dziękował on za słowa krytyki i pochwały, a także przedstawił sposób zapobiegania tego typu sytuacjom w przyszłości. Saber pracuje obecnie nad publicznymi serwerami testowymi, gdzie gracze będą na żywo sprawdzać nowości przed zaimplementowaniem ich do właściwej gry. Ich start przewidziano na początek 2025 roku.

Grigorenko wytłumaczył również, czym twórcy kierowali się podczas poprawiania Space Marine 2 na potrzeby aktualizacji 4.0. Według statystyk gra stawała się dla graczy zdecydowanie łatwiejsza niż było to przy premierze Space Marine 2:


Kiedy Space Marine 2 wyszedł we wrześniu, stosunek zwycięstw do porażek na bezwzględnym poziomie trudności [tj. bardzo wysokim – przyp. red.] wynosił około 60%. Parę tygodni później, wraz ze zmianami z aktualizacji 3.0, zauważyliśmy, że ten sam przelicznik skoczył aż do 80% i dostaliśmy sporo głosów mówiących, że gra stała się zbyt łatwa. Z kolejnym patchem, o numerze 4.0, naszym celem było zmienienie sposobu pojawiania się przeciwników i zwiększenia ich liczby, zamiast podnosić ich poziom zdrowia. Niestety, wpłynęło to także na niższe poziomy trudności.


Reżyser Space Marine 2 przytoczył następnie sytuację, w której mimo niedużego spadku procentu wygranych rozgrywek na najniższym poziomie trudności po aktualizacji 4.0, sytuacja wyglądała zupełnie inaczej, jeśli chodzi o feedback od graczy. Sporo osób zaczęło odczuwać większy stres związany z podkręconą intensywnością potyczek. Dlatego też zdecydowano się cofnąć te zmiany, a także wprowadzić nowe jeśli chodzi o poszczególne elementy naszego oręża.

Przykładowo: część broni, konkretnie ta z rodziny Bolter, otrzymała lepsze obrażenia o od 5 do 20 punktów procentowych. Pozmieniano także przeliczniki wspomagających nas w solowych rozgrywkach botów, które od teraz będą o 30% skuteczniej ranić bossów. Pozmieniano też nieco jeśli chodzi o konkretne poziomy trudności – na Bezwzględnym nasza postać będzie mieć 10% więcej pancerza, natomiast ze Śmiertelnego usunięto mechanizm Tight Formation, który blokował możliwość regeneracji pancerza po zbytnim oddaleniu się od naszej drużyny. Było to tym bardziej irytujące, gdyż klasy takie jak Awangarda czy Szturmowiec polegają na mobilności.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów255

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze