około 8 godzin temuLektura na 3 minuty
Wideo

Ubisoft odkrywa kolejne karty Anno 117: Pax Romana. Najnowszy zwiastun prezentuje peryferie Cesarstwa Rzymskiego

Nie będzie łatwo zarządzać obcymi terenami.

Wakacje powoli dobiegają końca, co dla fanów strategii ekonomicznych będzie pozytywną informacją. W końcu coraz mniej będzie ich dzielić od premiery Anno 117: Pax Romana, które w klimatyczny sposób ogłosiło datę premiery. Grę możecie sprawdzić w boju podczas trwających obecnie targów Gamescom, jednak Ubisoft na tydzień przed wydarzeniem ostrzegał, że zainteresowanie, a co za tym idzie i kolejki, mogą być ogromne.

To, co widzieli fani w Koelnmesse, teraz mogli zobaczyć inni gracze za sprawą najnowszego zwiastuna. W nim Ubisoft Mainz zaprezentowało drugi region, jaki będzie dostępny w Anno 117: Pax Romana – Albion. Są to peryferie Cesarstwa Rzymskiego zamieszkałe przez ludy celtyckie. Region ten nie będzie łatwy do osiedlenia. Sporo na nim podmokłych terenów oraz zalesionych rejonów, jednak zwracane jest to w obfitości zasobów naturalnych (drzewo, węgorze, trzcina).

Albion będzie jednak zupełnie innym doświadczeniem niż rozgrywka w Lacjum. Jako Gubernator staniemy przed dylematem – czy pozwolimy ludom współczesnej Anglii żyć w kohabitacji z Rzymianami, czy jednak stłamsimy wszelkie przejawy „pogańskich wierzeń”, a na naszych ziemiach zajdzie pełna romanizacja. Skoro zaś mowa o religii – Celtowie również swoich bogów mają, a w Anno 117 zaoferują nam unikatowe usprawnienia naszych osad, jeśli tylko będziemy kultywować ich pamięć. 

Wybór pomiędzy wyrozumiałym a twardo rządzącym gubernatorem wiązać się będzie także z rozwojem technologii. Dla przykładu rozwój tych rzymskich pozwoli na wysuszenie bagnistych terenów, co pozwoli nam na bardziej ekspansywny rozwój osady. Jednak jeśli pozwolimy bagnom pozostać i pójdziemy w stronę celtyckich rozwiązań, to zyska na tym rolnictwo – zdecydowanie bardziej niż w przypadku Rzymian.

Tymczasem nasz b-side miał już okazję ograć Pax Romana i wychwycił kilka radykalnych zmian, ale rozgrywka pozostała według niego cudowna jak zawsze.


Skupię się więc na tym, co zrobiło na mnie fajne wrażenie, a są to dwie nowości w serii. Pierwsza to regularne drzewko rozwoju. Po budowie szkoły zaczynamy wbijać punkty nauki, co z czasem pozwala odblokowywać rozmaite wynalazki, budowle czy praktyczne ulepszenia. Jeszcze ciekawiej prezentują się świątynie, które możemy poświęcić jednemu z kilku bóstw. A jaki kult, takie błogosławieństwa. Neptun zapewni nam wydajniejsze połowy ryb i dostęp do lepszych statków. Ceres, rzymski odpowiednik greckiej Demeter, wpłynie pozytywnie na plony, za to Mars na kwestie związane z wojskowością. Co ciekawe, na każdej zasiedlonej wyspie możemy czcić innego boga. Co jeszcze ciekawsze, przeważające w naszym imperium bóstwo (to, które wielbić będzie najwięcej obywateli) zapewni też dodatkowe bonusy w skali globalnej.


Anno 117: Pax Romana zadebiutuje 13 listopada na PC, PS5 oraz Xboksach Series X/S.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów904

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze