Ubisoft pomylił daty prezentacji Anno 117: Pax Romana. Twórcy przepraszają i prezentują nowości w serii
Najnowsze Anno będzie bardziej realistyczne niż kiedykolwiek wcześniej.
Niecały rok temu Ubisoft powrócił z kultową serią Anno, zapowiadając nową odsłonę 117: Pax Romana (suma cyfr w tytule pozostała niezmienna). Od tamtej pory nie pojawiło się wiele informacji odnoszących się do nowości, choć podczas zeszłorocznego Gamescomu b-side mógł na własnej skórze poznać jedną z nich. W międzyczasie twórcy zapowiedzieli, że kwietniu zaprezentują więcej szczegółów dotyczących najnowszego Anno.
Tyle że doszło do małej zmiany planów. Otóż Ubisoft Blue Byte… pomyliło się i zapowiedziało nie tę datę prezentacji. Tak więc na zapowiadane nowości przyjdzie nam poczekać do 19 maja, jednak w ramach rekompensaty twórcy opublikują kilka informacji 15 kwietnia.
Trailer
To nie koniec, gdyż na oficjalnym blogu Anno zaprezentowano także jedną z nowości, która ma na celu zbliżyć tytuł do realizmu. Björn Frechenhäuser, pełniący w Ubisoft Blue Byte rolę starszego artysty poziomów, opowiedział pokrótce o zmianach w projektowaniu wysp. Do tej pory tradycją w serii Anno było tworzenie map na zasadzie proceduralnego generowanie przestrzeni, która później była ręcznie teksturowana. W przypadku nadchodzącego Anno 117: Pax Romana sytuacja zmienia się diametralnie.
Przede wszystkim rozdzielczość tekstur została podniesiona: ze 128x128 px aż do rozmiaru 512x512 pikseli. Wprowadzono także algorytmy, które symulują różne zjawiska naturalne, aby jeszcze bardziej urzeczywistnić kreację wysp. Tym samym generowanie terenu uwzględnia np. erozję lądu.

Twórcy wprowadzili również system tzw. odwzorowywania tekstur (z ang. displacement mapping). Standardowo tekstury nakładane na obiekty starają się imitować różne krzywizny i wgłębienia, bez faktycznego efektu trójwymiarowości. Displacement mapping pozwala zmieniać kształt obiektu, na który nakładane są tekstury, bez dodatkowego modelowania go w trójwymiarze, dzięki czemu teren zyskuje na szczegółowości oraz różnorodności.

Oczywiście technologia ta jest bardziej zasobożerna niż standardowy bump mapping, więc trzeba być przygotowanym, że wymagania sprzętowe nadchodzącego Anno 117: Pax Romana będą zdecydowanie podwyższone. Wśród zmian, mających na celu urealnienie świata oraz miast, znajdziemy jeszcze nachylenie terenu. W poprzednim Anno 1800 maksymalna wartość wynosiła 12%, jednak w przypadku kontynuacji wartość ta została podwojona aż do 24%. Rzecz jasna umożliwi nam to zbudowanie bardziej różnorodnych krajobrazowo metropolii.

Anno 117: Pax Romana zadebiutuje na PC, PS5 oraz Xboksach Series X/S. Więcej zaawansowanych szczegółów dotyczących projektowania świata gry znajdziecie na oficjalnym blogu Anno.
Czytaj dalej
Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.