19
około 14 godzin temuLektura na 2 minuty

Ubisoft tłumaczy się z porażki Star Wars Outlaws. Winą obarcza samą markę Gwiezdne Wojny

CEO Ubisoftu kontrowersyjnie o niepowodzeniu.


Aleksandra „Doksa” Jung

Nie jest sekretem, że Star Wars Outlaws nie sprzedało się tak dobrze, jak spodziewał się tego Ubisoft. Czy to przez dyskusyjne decyzje designerskie, czy kiepski stan techniczny gry na premierę, konsumenci dalecy byli od walenia drzwiami i oknami. W miesiąc od premiery tytułu sprzedano około miliona kopii, co nie jest bardzo złym wynikiem, ale nie jest też sukcesem, na jaki firma liczyła. Podczas spotkania akcjonariuszy Yves Guillemot, obecny CEO Ubisoftu, został wielokrotnie o to zapytany. 

Guillemot podjął temat w kontrowersyjny sposób. W pierwszej kolejności, zanim wspomniał o jakichkolwiek wadach gry, zwrócił uwagę na markę Star Wars. Jak twierdzi, czas premiery Outlaws był dla niej okresem „wzburzonych wód”. Oto pełna wypowiedź CEO:


Jeśli chodzi o Star Wars Outlaws, nie spełniliśmy naszych celów sprzedażowych. Gra ucierpiała na wielu rzeczach. Po pierwsze, została wypuszczona, kiedy marka, do której należała, była trochę na wzburzonych wodach. Sama gra miała parę elementów, które trzeba było dopracować, i zrobiliśmy to w pierwszych tygodniach, ale to nadal wpłynęło na liczbę sprzedanych kopii.


Yves Guillemot

To ciekawa zmiana narracji względem września zeszłego roku, kiedy Guillemot winił za porażkę Star Wars Outlaws przerośnięte oczekiwania graczy. 


Na dzisiejszym pełnym wyzwań rynku, na którym gracze oczekują niesamowitych doświadczeń, dostarczenie solidnej jakości już nie wystarcza.


Yves Guillemot

Oczywiście słowom CEO należy przypisać należyty kontekst; Guillemot obiecywał, że od teraz Ubisoft będzie dostarczał dopracowane gry bardzo wysokiej jakości, czym usprawiedliwiał opóźnienie Assassin’s Creed Shadows. Zakładał tym jednak dosyć pysznie, że takie Star Wars Outlaws było – przynajmniej na premierę – doświadczeniem „solidnym”.

Niezależnie od tego, czy ta wypowiedź jest rzeczywistą próbą diagnozy sytuacji gry, czy jedynie uspokojenia akcjonariuszy, Guillemot przynajmniej przyznaje, że Outlaws nie spełniło celów sprzedażowych Ubisoftu. Jeśli jednak milion kopii sprzedanych w miesiąc nie wystarcza, to czy nie czas, żeby przemyśleć te oczekiwania ponownie?


Czytaj dalej

Redaktor
Aleksandra „Doksa” Jung

Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.

Profil
Wpisów86

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze