Ubisoft: Twórcy remake’u Prince of Persia: The Sands of Time zwalniają, aby dostarczyć lepszą grę
Dla Ubisoftu więcej nie znaczy lepiej.
Miesiąc temu Ubisoft Toronto dołączyło do ekipy produkcyjnej remake’u Prince of Persii: The Sands of Time. Ruch miał prawdopodobnie na celu zwiększenie tempa prac nad produkcją, którą zapowiedziano prawie cztery lata temu, jednak jej pierwotna inkarnacja została wówczas brutalnie zjechana przez graczy. Niecały miesiąc później okazało się, że jedyny wymierny skutek, jaki widać z tego ruchu, to kolejne zwolnienia.
Konkretnie z pracą pożegnało się 33 developerów. Powody, dla których musieli opuścić Ubisoft Toronto, nie dla każdego będą całkowicie zrozumiałe.
Ubisoft Toronto zdecydowało się przeprowadzić ukierunkowaną reorganizację studia, aby zagwarantować sobie możliwość zrealizowania ambitnego planu działania. Niestety, będzie to miało wpływ na 33 członków zespołu, którzy opuszczą Ubisoft. Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia im kompleksowego wsparcia, w tym odpraw i pomocy w dalszej karierze.
Według strony obsidian.md, która zbiera informację dotyczące zwolnień w branży gier wideo od 2022, w samym 2024 roku pożegnano ponad 10800 osób. Liczba ta nie jest dokładna, ponieważ większość firm albo podaje tylko przybliżone statystyki, albo wcale tego nie robi.
A co do samego Ubisoftu i Prince of Persia, to w zeszłym miesiącu pokazano zwiastun gry... z samą datą, a w zasadzie tylko rokiem: 2026. Po czterech latach nic więcej nie wiemy na temat tej gry.
Czytaj dalej
Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.